Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 08:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det är möjligt, men nu när vi ändå dragit jämförelsen med Pakistan skulle jag vilja passa på att föreslå ett nytt smeknamn för bajen. Pack-i-stan.
Tunn hets...
Citera
Idag, 10:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Lite som Islam med andra ord. Men blir man avundsjuk på Pakistan för att de har 250 miljoner muslimer?

Nu är det ju inte ens bara publiken de gapar om heller utan de har SM-guld i att leta fram artiklar från 80- och 90-talet som ska bevisa att de har flest soffsupportrar också. De borde gå hem och lyssna på rock istället.

Och även efter allt detta är det förstås AIK som tronar högst. Och smular sönder dem meritmässigt dessutom.
Helt riktigt

Bajen är för fotbollen vad Soulja Boy är för rap.
Citera
Idag, 16:29
Medlem
ErikJonasLJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Hur ser det ut i Upplands Väsby och Sollentuna? Mest gnagare?

Jag säger också tveklöst... Undrar mer över Täby. Min uppfattning är att Täby är 50-50 AIK och DIF?!
Citera
Idag, 17:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJonasLJ
Jag säger också tveklöst... Undrar mer över Täby. Min uppfattning är att Täby är 50-50 AIK och DIF?!
Stämmer nog ganska väl med min uppfattning av läget.
Citera
Idag, 18:54
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nu är jag visserligen av åsikten att flera av de hetaste klubbarna just nu kommer ifrån 08-området (för ni har något som jag menar är en tillfällig hype) men du får det att låta som en självklarhet, som att det alltid varit så. Man kan läsa lite mellan raderna att du sammankopplar de hetaste matcherna med städernas storlek och det är helt enkelt historielöst.
De mindre städerna är inte miniatyrer utav huvudstaden, för det finns kulturella skillnader. Fotbollsintresset är stort längs hela västkusten i Skåne och det är dessutom långt ifrån allt som kretsar kring regionens största stad. I Helsingborg har vi något som närmast kan beskrivas som fanatism och den är inte lika svajig som fotbollsintresset ändå är i Stockholm. Normalt sett är HIF:s supporterbas minst lika stor som Hammarbys. Dessutom har vi närheten till Köpenhamn och inte minst den internationella flygplatsen Kastrup, vilket gör att ännu mindre fokus ligger på vad som råkar vara hett just i vårt lilla Sverige. Tyska Autobahn är också ett stenkast bort, så varför härma vad som görs i 08-området när vi minst lika lätt kan ta in vad som händer i t ex Österrike eller Holland, utan att behöva ha detta jävla filter som svensk media innebär? Världen kretsar inte kring vad ni läser i Aftonbladet och även om ni skulle hitta tillbaka till hockeyn eller hitta på några andra dumheter så kommer vi fortsätta följa HIF, det riktiga HIF. Storklubben HIF!

https://www.youtube.com/watch?v=y5wbJSRHJsQ
Citera
Idag, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det roliga är att rent objektivt existerar det ingen publikkris i Djurgården utan tvärtom har vi konstant sedan Covid haft ett snitt på över 19 000. Lägger man då till att vi har ett snitt på drygt 5000 i hockeyn, vissa år högre vissa år lägre, är det såklart imponerande och visar att vi har väldigt trogna supportrar som sluter upp på matcherna. Så egentligen existerar det bara önsketänkande från våra antagonister om publikkrisen i Djurgården.

Ja, tyvärr väldigt jobbigt når supportrar börjar snacka publiksiffror. 19k för 10 år sedan hade varit grymt och egentligen bara Gnaget som varit nära/haft de siffrorna innan 2013/2014.
Citera
Idag, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Menade det. "Norrort" allt norr om slussen för mig, men rätt skall vara rätt.

Norrort är det väl snarare 50/50 mellan Aik och Dif.

Skulle jag inte säga. AIK är majoritet överallt utom på Östermalm, i Danderyd och i Täby. Det vet jag som djurgårdare.
Citera
Idag, 22:45
Medlem
Skönt anti-VAR video
https://x.com/aiklubben/status/1862236428500955390?s=46
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in