Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassa1987
Men vad menar du?! Att jag ska ringa honom och be honom ta Kratom? Vi har ju ingen kontakt?

Skit i han då
Citera
2024-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Skit i han då

Jag vill inte det men jag var ju inga val…… hur ska jag kunna hjälpa honom?
Citera
2024-01-15, 20:03
Medlem
Citat:

Du kan ju inte hjälpa honom när ni inte ens har kontakt
Citera
2024-01-15, 20:05
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Tror du verkligen han kan ställa saker till rätta? Han säger att han inte älskar mig, varit miserabel, jag är manipulativ och hemsk… han ser inte sin del i varför de blev såhär. Hade köpt hans resonemang om han åtminstone tagit ansvar och brytt sig om barnen. Men detta … helheten känns inte riktigt som de kanske bara handlar om mig och bråken…
Nej det låter inte som det. Lämna och gå vidare! Det kommer bli bättre.
Citera
2024-01-15, 20:09
Bannlyst
Citat:
Han har inte erkänt något utan lämnat mig i ren ilska. Ingen aning alls hur han tänker för vi har verkligen ingen kontakt !!! Enligt föräldrarna är han väldigt lugn sen han kom till dem (några dagar sen) och 1 februari får han egen lägenhet. Han är otroligt lugn, tyst och de va han inte i början när han lämnade mig och bodde några dagar hos dem innan han skaffade tillfälligt boende som han nu då lämnat. Vet inte om han bodde hos någon tjej eller själv … vet inte alls om han lämnade för någon annan eller missbruk. Tycker de e konstigt att han verkar oberörd. Hade varit på julfirande hos sina vänner och de hade haft sina barn där och han var precis som tidigare helt oberörd av situationen ……. Inte alls hört av sig till barnen heller. Inte ens ett god jul sms.

Okej. Ja, det är jättesvårt att sitta här med annat än gissningar. Men han verkar ju tyvärr inte brinna för att ha en bra relation, eller någon relation alls med dig eller barnen, inte just nu i alla fall. Förlåt, det gör fan ont att skriva det och jag tycker så synd om dig.

Men du har ju lovat tråden att du kommer ringa proffs imorgon som du kommer kunna bolla med på riktigt.

Du känns väldigt klar över att det här är allt annat än bra och det är jättebra och viktigt att du är medveten om det. Imorgon kan du börja blicka framåt, även om det bland annat förodligen kommer innebära samtal om det som har varit. Men det kommer ordna sig.
Citera
2024-01-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastrul
Okej. Ja, det är jättesvårt att sitta här med annat än gissningar. Men han verkar ju tyvärr inte brinna för att ha en bra relation, eller någon relation alls med dig eller barnen, inte just nu i alla fall. Förlåt, det gör fan ont att skriva det och jag tycker så synd om dig.

Men du har ju lovat tråden att du kommer ringa proffs imorgon som du kommer kunna bolla med på riktigt.

Du känns väldigt klar över att det här är allt annat än bra och det är jättebra och viktigt att du är medveten om det. Imorgon kan du börja blicka framåt, även om det bland annat förodligen kommer innebära samtal om det som har varit. Men det kommer ordna sig.

Det kanske gör ont men jag måste acceptera det… illa tvungen…. Någonstans i mitt hjärta är jag dock inte säker på om han inte älskade mig eller vara var mitt uppe i sitt missbruk och inte klarade att förändra sitt beteende så vi kunde sluta bråka…… pga droger….

Trött på att klandra mig själv för bråken oxh för att han lämnade.

Tror du han kan funka i en annan relation eller upprepar sig beteendet?
Citera
2024-01-15, 20:43
Bannlyst
Citat:
Det kanske gör ont men jag måste acceptera det… illa tvungen…. Någonstans i mitt hjärta är jag dock inte säker på om han inte älskade mig eller vara var mitt uppe i sitt missbruk och inte klarade att förändra sitt beteende så vi kunde sluta bråka…… pga droger….

Trött på att klandra mig själv för bråken oxh för att han lämnade.

Tror du han kan funka i en annan relation eller upprepar sig beteendet?

Det spelar ingen roll om han älskade dig eller inte, han förtjänar inte dig så som denna människa har betett sig. Jag har pundat i 20 år och det är sällan jag hajar till eller ser/hör en sån här total brist på empati mot sin egna familj.

Du ska inte klandra dig för någonting, det är snarare en jävla bedrift att du inte själv har rasat fullständigt.

Nej. Denna man kan inte ha sunda relationer så som han lever och tänker. Skaffar han någon brud så kommer det inte dröja länge innan det är kaos där med.

Igen, det är bara mina åsikter efter att ha läst vad du har skrivet. Jag tjatar men jag menar verkligen att du måste vända dig till folk som jobbar med detta.

Om du tycker att det var bra att du gjorde denna tråd, vänta tills du har vänt dig till riktig hjälp utanför skärmen. Jag är rätt säker på att det bara kommer att bli lättare för dig från och med nu.
Senast redigerad av Megastrul 2024-01-15 kl. 20:47.
Citera
2024-01-15, 20:47
Medlem
Citat:

DU SKA INTE HJÄLPA HONOM
FÖR ENDAST HAN KAN HJÄLPA SIG SJÄLV

förstår du hur dåligt du mår
Detta är en klassiker
Att man tror att man kan rädda dom
Det kommer ta många år för sig att bli fri

Räddningen för mig har varit att leva ensam
För jag är för skadad så jag kan inte ha ett normalt förhållande
Ett normalt liv kan jag ha
Men kan inte leva med en annan människa
För jag hamnar alltid i ta hand om dom träsket
Citera
2024-01-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastrul
Det spelar ingen roll om han älskade dig eller inte, han förtjänar inte dig så som denna människa har betett sig. Jag har pundat i 20 år och det är sällan jag hajar till över en sån total brist på empati mot sin egna familj.

Du ska inte klandra dig för någonting, det är snarare en jävla bedrift att du inte själv har rasat fullständigt.

Nej. Denna man kan inte ha sunda relationer så som han lever och tänker. Skaffar han någon brud så kommer det inte dröja länge innan det är kaos där med.

Igen, det är bara mina åsikter efter att ha läst vad du har skrivet. Jag tjatar men jag menar verkligen att du måste vända dig till folk som jobbar med detta.

Om du tycker att det var bra att du gjorde denna tråd, vänta tills du har vänt dig till riktig hjälp utanför skärmen. Jag är rätt säker på att det bara kommer att bli lättare för dig från och med nu.

Dina ord hjälper mig så mycket…. Jag känner mig verkligen mycket bättre efter detta…

Ok jag tänker också så … att relationerna inte kan bli långvariga. Å andra sidan hans ex innan mig var han tillsammans med i 4 år, som särbo vad jag förstår men de missbrukade ibland ihop i perioder. Vet inte om han fick in henne eller hon honom… men de tog slut troligtvis då tramadol gjorde att de inte hade intimitet. Han sa till mig då att han ”inte ens ville ha sex med henne mer för hennes personlighet var så ful”. Nu i efterhand förstår jag att de handlade om att han pga tramadol blev impotent och utan lust….

Vet också att hans ex tog kontakt med hans bästa vän när han mådde dåligt och var orolig för honom… och i efterhand när de tog slut sa bästa vännen ”hitta nu en kvinna som inte försöker förändra dig”… så hon försökte väl också
Senast redigerad av sassa1987 2024-01-15 kl. 20:51.
Citera
2024-01-15, 20:51
Medlem
Citat:
Jag skulle kunna göra vad som helst för att han ska bli frisk och vilja ha mig och sin familj. Jag älskar honom sååå djupt och han älskar inte mig alls… jag är en trasa som han bara kastade bort. Kanske därför han behandlade mig så illa, för han inte älskade mig.

Han behandlade och behandlar dig illa för han är missbrukare
Han älskar inte dig
Han älskar inte barnen

Han älskar endast drogen
Citera
2024-01-15, 20:54
Medlem
Citat:
Han har inte erkänt något utan lämnat mig i ren ilska. Ingen aning alls hur han tänker för vi har verkligen ingen kontakt !!! Enligt föräldrarna är han väldigt lugn sen han kom till dem (några dagar sen) och 1 februari får han egen lägenhet. Han är otroligt lugn, tyst och de va han inte i början när han lämnade mig och bodde några dagar hos dem innan han skaffade tillfälligt boende som han nu då lämnat. Vet inte om han bodde hos någon tjej eller själv … vet inte alls om han lämnade för någon annan eller missbruk. Tycker de e konstigt att han verkar oberörd. Hade varit på julfirande hos sina vänner och de hade haft sina barn där och han var precis som tidigare helt oberörd av situationen ……. Inte alls hört av sig till barnen heller. Inte ens ett god jul sms.

Tror du verkligen han är oberörd???

Jag tror han maxar tabletterna nu

Då han kan göra som han vill

Fasaden kommer rada snart och dom som är runt honom kommer bli behandlade som han behandlat dig och barnen

Titta framåt
Det är dit du ska
Inte bakåt
För där står han och knarkar
Citera
2024-01-15, 20:55
Medlem
Citat:
Jag lovar att kontakta dem ❤️

Du ska lova dig själv

Detta kommer ta tid