Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-09, 17:38
  #1
Medlem
Dziwnes avatar
Det här är konversationen:

Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Ombedd att delta i "Rusta och matcha" men kan inte. Vad gör jag? Panik.
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Fucking Satans blatte-horunge parasitfitta.

Tror du att du har nån jävla rättighet att parasitera på oss arbetande svenskar? Du står till arbetsmarknadens förfogande, fucking deal with it, eller ännu hellre: UTVANDRA.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Jag bestrider varningen. Den är 100% on-topic till vad blattefittan skrev om att bli försörjd av svenskar samtidigt som han sitter utomlands och tar hand om sina släktingar.

Mitt tips är att han ska utvandra om han inte vill ställa upp på Sveriges lagar och regler.

Helt on topic. Du vet det, jag vet det.

Hej!

Topic är Rusta och matcha, ej huruvida TS bör utvandra.

Mvh
Mod

Fel: Topic är hur TS försöker mygla sig ur att delta i rusta & matcha, samtidigt som han lyfter ersättning för arbetslöshet och inte ens befinner sig i Sverige.

Således, vill man inte ställa upp på villkoren för att få a-kassa så får man utvandra, vilket jag skrev.

Det är definitivt on-topic till hans frågeställning.

Låt gå för det, men det är ändå inte ett givande inlägg att skriva "Fucking Satans blatte-horunge parasitfitta". Därav varningen.

Mvh
Mod

Tsk tsk tsk, nu ändrar du alltså skälet till att jag varnades?

Det är f ö helt och hållet tillåtet att uttrycka sig med okvädesord på flashback så länge man i övrigt håller sig till ämnet. Sluta tramsa, rätta till pungen och kom in i matchen.

Du är välkommen att följa vår rutin för att lämna klagomål: (FB) Klagomål och kritik

Mvh
Mod

Jag får alltså en varning för "trams & off-topic", påtalar att jag definitivt är on-topic, moderator ändrar sig till att jag varnades för att det inte är givande att kalla en spade för spade i samband med ett inlägg som är on topic.

Vad säger FB? Är det korrekt förfarande av en moderator?
Citera
2024-02-09, 17:41
  #2
Medlem
SvenHelsings avatar
Tja, du följer väl topic på ungefär samma sätt som om man skulle föreslå att någon skulle ta livet av sig som svar på vad de kan göra åt sin huvudvärk. Tekniskt sett sant, men knappast ett seriöst förslag.

Praktexempel på att gå OT, men försöka linda in det för att följa topic.

Tycker varningen är helt befogad. Det enda du ville ha sagt med inlägget är att du tycker att TS är en parasit.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-02-09 kl. 17:43.
Citera
2024-02-09, 17:41
  #3
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Det här är konversationen:



Jag får alltså en varning för "trams & off-topic", påtalar att jag definitivt är on-topic, moderator ändrar sig till att jag varnades för att det inte är givande att kalla en spade för spade i samband med ett inlägg som är on topic.

Vad säger FB? Är det korrekt förfarande av en moderator?

Helt korrekt varning. Du verkar ha mycket fritid.
Citera
2024-02-09, 17:44
  #4
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tja, du följer väl topic på ungefär samma sätt som om man skulle föreslå att någon skulle ta livet av sig som svar på vad de kan göra åt sin huvudvärk. Tekniskt sett sant, men knappast ett seriöst förslag.

On-topic är on-topic: vill man inte ställa upp på Sveriges lagar/regler så kan man utvandra. Jag har inte varnats för att jag inte hållit god ton, ursprungligen.

Nu handlar det således om att moderator ändrar skälet till varningen när det påtalas att det är on-topic, vilket moderator höll med om.
Citera
2024-02-09, 17:46
  #5
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
On-topic är on-topic: vill man inte ställa upp på Sveriges lagar/regler så kan man utvandra. Jag har inte varnats för att jag inte hållit god ton, ursprungligen.

Nu handlar det således om att moderator ändrar skälet till varningen när det påtalas att det är on-topic, vilket moderator höll med om.
Och du hade kunnat skriva exakt samma inlägg för vilken juridisk fråga som helst, och det hade tillfört lika lite till diskussionen.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-02-09 kl. 17:49.
Citera
2024-02-09, 17:49
  #6
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och du hade kunnat skriva exakt samma inlägg för vilken juridisk fråga som helst, och den hade tillfört lika lite till diskussionen.

Tvärtom, mitt inlägg var ett av få seriösa i tråden. Babbar ska inte sitta utomlands och lyfta bidrag från Sverige, och de ska banne mig inte fråga svenskar hur de bäst gör för att fortsätta blåsa staten.

De ska ha en avhylning och få det klart för sig att deras enda alternativ är att ställa upp på kraven för att få ersättning, eller utvandra tillbaka till bongo-bongo.

On-Topic, 100%
Citera
2024-02-09, 17:53
  #7
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Tvärtom, mitt inlägg var ett av få seriösa i tråden. Babbar ska inte sitta utomlands och lyfta bidrag från Sverige, och de ska banne mig inte fråga svenskar hur de bäst gör för att fortsätta blåsa staten.

De ska ha en avhylning och få det klart för sig att deras enda alternativ är att ställa upp på kraven för att få ersättning, eller utvandra tillbaka till bongo-bongo.

On-Topic, 100%
Som sagt, tråden handlar inte om personliga åsikter kring TS agerande, utan vad för praktiska möjligheter TS har att lösa situationen med svenska myndigheter.

Och ironiskt nog handlar inte heller den här tråden om huruvida det är rätt att babbar sitter utomlands och lyfter bidrag. Den här tråden handlar om moderatorns agerande. Du verkar vara en typisk sådan där som tror att dina åsikter om invandring är relevanta överallt.
Citera
2024-02-09, 17:55
  #8
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Som sagt, tråden handlar inte om personliga åsikter kring TS agerande, utan vad för praktiska möjligheter TS har att lösa situationen med svenska myndigheter.

Och ironiskt nog handlar inte heller den här tråden om huruvida det är rätt att babbar sitter utomlands och lyfter bidrag. Den här tråden handlar om moderatorns agerande. Du verkar vara en typisk sådan där som tror att dina åsikter om invandring är relevanta överallt.

Så det är korrekt att en moderator delar ut en varning för off-topic, ändrar sig till att det var on-topic, men hittar på en annan anledning till att dela ut en varning när han ifrågasätts, hmmmm?
Citera
2024-02-09, 18:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Det här är konversationen:



Jag får alltså en varning för "trams & off-topic", påtalar att jag definitivt är on-topic, moderator ändrar sig till att jag varnades för att det inte är givande att kalla en spade för spade i samband med ett inlägg som är on topic.

Vad säger FB? Är det korrekt förfarande av en moderator?

Varför ens skriva som du gjorde? Det är trams, men inte OT. Att diskutera med Pontiac är inte ens lönt.
Det är vanligt att sagda moderator ändrar skäl till varningar när han blir överbevisad. Lämna det bara och gå vidare, inget händer med din varning ändå.
Citera
2024-02-09, 19:10
  #10
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Det här är konversationen:



Jag får alltså en varning för "trams & off-topic", påtalar att jag definitivt är on-topic, moderator ändrar sig till att jag varnades för att det inte är givande att kalla en spade för spade i samband med ett inlägg som är on topic.

Vad säger FB? Är det korrekt förfarande av en moderator?

Som jag skrev i pm så är det inte ett givande inlägg att skriva "Fucking Satans blatte-horunge parasitfitta". Därav varningen.

Tycker du själv att det tillför så mycket?

Min poäng var ej heller en ändring av varningens anledning (jag tycker fortfarande det är OT att bara förolämpa någon). Så det har du missförstått.
Citera
2024-02-09, 19:15
  #11
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Tvärtom, mitt inlägg var ett av få seriösa i tråden. Babbar ska inte sitta utomlands och lyfta bidrag från Sverige, och de ska banne mig inte fråga svenskar hur de bäst gör för att fortsätta blåsa staten.

De ska ha en avhylning och få det klart för sig att deras enda alternativ är att ställa upp på kraven för att få ersättning, eller utvandra tillbaka till bongo-bongo.

On-Topic, 100%

Tror du att du ”sade till på skarpen” fick denne någon att utvandra?
Citera
2024-02-09, 19:31
  #12
Medlem
Korrekt varning mot en kommentar som inte tillförde tråden något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback