Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-02-12, 18:22
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Men haha.
Jag kör ryggresningar när jag inte markar ditt jävla troll.
Igen - jag VARIERAR till skillnad från dig som bara kör bänk och marklyft och är allmänt klen
-Samma övningar varje gång.
Mark tar du mig inte i. Men förmodligen din älsklingsövning bänkpress

Varför försöker du ens resonera med detta stolpskottet? En total forumshaverist som inte ens förstår den enklaste text. Komplexbelagd liten person, skit i det bara.
Citera
2024-02-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Varför försöker du ens resonera med detta stolpskottet? En total forumshaverist som inte ens förstår den enklaste text. Komplexbelagd liten person, skit i det bara.

Fortsätt ni ChOcKa kroppen och inbilla er att ni minsann är starkare än de som lyfter dubbelt så mycket som er för ni är minsann BoNnStArKa. Träffat folk som er förr, osäkra svaga jävlar som försöker höja er själva och sänka andra som uppenbarligen är betydligt starkare än er
Citera
2024-02-13, 16:52
Medlem
Finns inget som heter "chocka musklerna".

Tror ni musklerna reagerar och säger "oj, den här övningen var ett tag sedan vi gjorde, nu måste jag växa"?

Mekanisk spänning och progressiv överbelastning alltså kontinuerligt bli starkare utan att bryta formen är det enda som behövs, detta uppnår man genom att köra samma övningar om och om igen.
Citera
2024-02-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis

Tror ni musklerna reagerar och säger "oj, den här övningen var ett tag sedan vi gjorde, nu måste jag växa"?

Mekanisk spänning och progressiv överbelastning alltså kontinuerligt bli starkare utan att bryta formen är det enda som behövs, detta uppnår man genom att köra samma övningar om och om igen.

Exakt så. Går dock inte att lära gamla gubbar att sitta
Citera
2024-02-14, 21:24
Medlem
Citat:

Nja, sanning med modifikation. Tränar du helt utan variation är det risk att det resulterar i en dalande stimulation från träningen, samtidigt som kroppens motstånd mot adaptivitet ökar. Är väl lite det som händer när man når en platå så att säga. Det ökar även risken för förslitningsskador, vilket bara är onödigt.

Så länge variationen är specifik för de mål man har så är det enbart positivt. Har du en kedja med en svag länk ger det helt enkelt en effektivare ökning av styrkan i kedjan att först stärka den svaga länken separat, snarare än att fokusera på hela kedjan hela tiden.

Givetvis kommer man kontinuerligt bli starkare i mark om man bara kör mark, men det är för det inte nödvändigtvis det effektivaste sättet att bli starkare i mark.

Men ja, att "chocka" musklerna är dock bara bro science.
Citera
2024-02-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskonJaskon
Nja, sanning med modifikation. Tränar du helt utan variation är det risk att det resulterar i en dalande stimulation från träningen, samtidigt som kroppens motstånd mot adaptivitet ökar. Är väl lite det som händer när man når en platå så att säga. Det ökar även risken för förslitningsskador, vilket bara är onödigt.

Så länge variationen är specifik för de mål man har så är det enbart positivt. Har du en kedja med en svag länk ger det helt enkelt en effektivare ökning av styrkan i kedjan att först stärka den svaga länken separat, snarare än att fokusera på hela kedjan hela tiden.

Givetvis kommer man kontinuerligt bli starkare i mark om man bara kör mark, men det är för det inte nödvändigtvis det effektivaste sättet att bli starkare i mark.

Men ja, att "chocka" musklerna är dock bara bro science.
Ja självklart måste man ha en viss variation, menade mer att byta övningar från ett pass till nästa pass osv.

T.ex så har jag ett A och B pass för både pull och push där övningarna är olika förutom 1-2 stycken jag kör oavsett pass så på så sätt varierar jag ju hela tiden men målet med det är ju inte precis att förvirra musklerna.
Citera
2024-02-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ja självklart måste man ha en viss variation, menade mer att byta övningar från ett pass till nästa pass.

T.ex så har jag ett A och B pass för både pull och push där övningarna är olika förutom 1-2 stycken jag kör oavsett pass så på så sätt varierar jag ju hela tiden men målet med det är ju inte precis att förvirra musklerna.
Ok då är jag med dig
Citera
2024-02-22, 14:04
Medlem
PingPongZongs avatar
Hammercurls sittande som i koncentrations curl. Med en hantel mellan benen alltså. Där man fuskar med att hjälpa till med andra handen i sista repetitionerna. Perfekt fusk... Jag älskar och träna hårdare är jag är kapabel till. Bästa jag vet. Jag tar "straffet" för det efteråt. Och jag njuter av det.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-02-22 kl. 14:09.
Citera
2024-02-24, 20:34
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Går dock inte att lära gamla gubbar att sitta
Jodå, sätt en dildo med sugplopp i golvet så ska du allt se att de plötsligt klarar av att göra djuuupa knäböj, ända till failure också.

Det var länge sedan jag tränade hammercurls. Man kanske ska börja lägga till övningen igen, bara för lite variation. Det var en av mina favoritövningar för biceps när jag var ung.
Citera
2024-02-25, 06:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jodå, sätt en dildo med sugplopp i golvet så ska du allt se att de plötsligt klarar av att göra djuuupa knäböj, ända till failure också.

Det var länge sedan jag tränade hammercurls. Man kanske ska börja lägga till övningen igen, bara för lite variation. Det var en av mina favoritövningar för biceps när jag var ung.
Hammercurl tränar man för att träffa brachialis främst, inte biceps.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in