Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Det mest ironiska är väl att Åkesson länge kritiserat HMF-lagen och att SD öppet förespråkat att lagen rivs upp. Nu röstade man enhälligt för att kraftigt utvidga lagen och göra förintelserevisionism till en form av "hets" mot judar. Jag är inte förvånad, men gemene SD:are kanske är det.
Nej, SD visar tydligt att de som ”sverigevänner” lika dåligt som de andra partierna står för demokrati och yttrandefrihet och svenska folkets intressen och lika bra som dem springer utländska makters ärenden när FN, EU och Tyskland begär minskad frihet och åsiktsfrihet i Sverige och partierna inför en lag som de inte sett behov av i Sverige på åttio år då åsiktsfrihet rått om denna historiska händelse, som jag inom parantes sagt anser ägt rum.
Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag är anhängare av demokratin i stort vilket jag uppfattar att du inte är. Jag ser det alltså som ett svek som kan undvikas och måste motarbetas på demokratiska grunder och inom demokratin.
Uppfattar jag din position rätt borde du väl snarast vara nöjd när de ”demokratiska” partierna visar hur lite de är för demokrati och yttrandefrihet i praktiken. Detta är inte något som är dåligt för nazister och andra som önskar ett annat samhällssystem utan gynnar dem och förbereder vägen för våld och motsättningar som kan leda till politiska omvälvningar där andra principer än frihetens blir rådande.
Förtrycket och våldet mot oliktänkande och borttagandet av våra rättigheter och det uppenbara hyckleriet kommer att innebära att medborgarna ser motvåld som enda utvägen till politisk förändring.