Hur ska man äta och träna för att få smalare ben och vader? Min kropp är lite oproportionerlig, så har ganska smal överkropp och ganska stora lår och vader. Det känns så svårt att få fort fettet på benen, hur ska man göra? Är en ung kvinna ska tilläggas.
Det går inte att träna på ett specifikt sätt för att få smalare lår. Om du vill gå ner i vikt (dvs förlora fett) så behöver du ligga på ett kaloriunderskott.
Det går med lite vilja
Rikta in sig på s k compound övningar d v s stora muskelgrupper involveras i en övning som då knäböj eller eller varför inte pullup
Istället för att tanka på hårt med vikter istället väldigt lätta vikter
Många repetitioner istället för några få
Något som fungerar bra är också elastiska band som du kan fästa vid väggen eller något annat stabilt objekt och göra modifierad bespara
Det ger mycket definition åt benen och bränner fett
Hur ska man äta och träna för att få smalare ben och vader? Min kropp är lite oproportionerlig, så har ganska smal överkropp och ganska stora lår och vader. Det känns så svårt att få fort fettet på benen, hur ska man göra? Är en ung kvinna ska tilläggas.
lägg ner ridsport, men misstänker att du har helt ok ben bara inbillning, ops du skrev att det var mest fett förstod jag rätt?
Fett måste försvinna av kalori underskott. Ät mindre
har ganska smal överkropp och ganska stora lår och vader. Det känns så svårt att få fort fettet på benen, hur ska man göra? Är en ung kvinna ska tilläggas.
Du har ju tur.
Den typen av kropp är mycket eftertraktad och massor av kvinnor försöker få kraftiga lår.
Det går med lite vilja
Rikta in sig på s k compound övningar d v s stora muskelgrupper involveras i en övning som då knäböj eller eller varför inte pullup
Något som fungerar bra är också elastiska band som du kan fästa vid väggen eller något annat stabilt objekt och göra modifierad bespara
Det går med lite vilja
Finns det fortfarande idioter 2024 som tror att man får "smala muskler" av att lyfta lätt?
Det beror på varför dina ben o vader är stora.
Spelar du mycket fotboll eller rider häst?
Eller är du bara tjock?
Fett placeras inte likadant över kroppen hos alla individer. En del får mycket runt magen, andra på rumpa o lår.
Är du fet o vill gå ner i vikt så är det bara att äta mindre eller röra sig mer.
Ekvationen är tämligen simpel. Förbruka mer än vad du äter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!