Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-07, 19:40
  #1
Medlem
OneTaps avatar
tja. nu vankas de par middag med svågern o hans donna. vi brukar turas om o välja sällskaps spel o på sistone så har valen blivit mer o mer skit nödiga från deras sida. sist nåt märkligt kinesiskt kort spel som tog 30 minuter o läsa reglerna. helt omöjligt o lära sig o ja fick intrycket att dom verkade lite belåtna när vi va helt ut spelade. så ja behöver tips på spel som e överdrivet komplicerade o svåra o lära sig så ja kan bräcka dom jävlarna :P har flera tärningar o två kort lekar o ett schack bräde till mitt förfogande =) kan oxå beställa pjäser o bräd spel om de behövs. ju mer omständigt o konstiga regler desto bättre.

har ni nåt tips? =)
Citera
2024-03-07, 19:45
  #2
Medlem
Fosterlands avatar
Kör Axis and Allies, där kan ni traggla regler. Och spelet i sig tar en bra jäkla stund.
Citera
2024-03-07, 19:46
  #3
Medlem
Loreias avatar
https://alphaspel.se/491-bradspel/78...mperium-4th-ed
Citera
2024-03-07, 19:50
  #4
Medlem
akutaccents avatar
Nåt jävla trollkarlsspel. Munchkin har jag gör mig. Vet inte om polarna var kassa på att förklara men kände inte för att gå en högskolekurs för att kunna ha en rolig helg.
Citera
2024-03-07, 19:55
  #5
Medlem
Rastapunxs avatar
I the Big bang theory så försöker Sheldon introducera ett spel om ökenkriget i ww2.
Det verkar vara det svåraste och mest komplicerade brädspel som finns.
Går nog att hitta med Google.
Om jag måste kan jag gå igenom serien en gång till för att hitta den vad den heter.
Var när hon var gravid... med juden.
Så de skulle umgås hon och Sheldon.
Spelet verkade riktigt kul faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Rastapunx 2024-03-07 kl. 20:05.
Citera
2024-03-07, 20:02
  #6
Medlem
Mullrets avatar
Mahjong lär vara krångligt. Utom för kineserna, de kan.
Citera
2024-03-07, 20:07
  #7
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. nu vankas de par middag med svågern o hans donna. vi brukar turas om o välja sällskaps spel o på sistone så har valen blivit mer o mer skit nödiga från deras sida. sist nåt märkligt kinesiskt kort spel som tog 30 minuter o läsa reglerna. helt omöjligt o lära sig o ja fick intrycket att dom verkade lite belåtna när vi va helt ut spelade. så ja behöver tips på spel som e överdrivet komplicerade o svåra o lära sig så ja kan bräcka dom jävlarna :P har flera tärningar o två kort lekar o ett schack bräde till mitt förfogande =) kan oxå beställa pjäser o bräd spel om de behövs. ju mer omständigt o konstiga regler desto bättre.

har ni nåt tips? =)

Vad är meningen? Du kommer ju vara den siste personen i rummet att fatta reglerna oavsett.
__________________
Senast redigerad av One2Many 2024-03-07 kl. 20:09.
Citera
2024-03-07, 20:18
  #8
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. nu vankas de par middag med svågern o hans donna. vi brukar turas om o välja sällskaps spel o på sistone så har valen blivit mer o mer skit nödiga från deras sida. sist nåt märkligt kinesiskt kort spel som tog 30 minuter o läsa reglerna. helt omöjligt o lära sig o ja fick intrycket att dom verkade lite belåtna när vi va helt ut spelade. så ja behöver tips på spel som e överdrivet komplicerade o svåra o lära sig så ja kan bräcka dom jävlarna :P har flera tärningar o två kort lekar o ett schack bräde till mitt förfogande =) kan oxå beställa pjäser o bräd spel om de behövs. ju mer omständigt o konstiga regler desto bättre.

har ni nåt tips? =)
Hittade det.
https://boardgamegeek.com/boardgame/...rt-war-1940-43
Så bara att beställa.
Citera
2024-03-07, 21:04
  #9
Medlem
Jag spelade Trivial Persuit för många år sedan, det var jättesvårt. Är det verkligen någon som kan svara på så konstiga frågor????
Citera
2024-03-07, 21:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Hittade det.
https://boardgamegeek.com/boardgame/...rt-war-1940-43
Så bara att beställa.

Det är i princip ospelbart. Bästa regeln är italienarnas pastaregel. (Som inte var något i verkligheten) Togs bara med för trolla spelarna.
Citera
2024-03-07, 22:10
  #11
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Är du säker på att du vill göra det här ?
Det är alltid tråkigt när folk skräms iväg ifrån den trevliga och givande brädspels världen.

Men, nåväl, du ska ändå få några tips.

Bonfire
Samla uppdrag och nycklar för att öppna olika dimensioner, eller vad det nu handlade om.
En orgie i regler är mitt bestående minne.

Stadens nyckel
Faktiskt ett svenskt misslyckat försök till någon uppföljare till Svea rike.
Spelet fungerar inte utan lite om bearbetning av reglerna, och det tar nog en stund för er att klura ut.

Squad leader
Ett ganska omfattande krigsspel där det är tänkt att spela igenom ett antal scenarier där nya regelkapitel hela tiden tillkommer.
Men ni börjar ju givetvis med det sista.
Jag lovar, ni är inte igång med spelet under kvällen, troligen inte ens till lunchtid dagen efter.
Vill ni göra det ännu roligare, så skaffar ni även in expansionerna till spelet, Cross of iron och Crescendo of doom, då blir det pyssel vill jag lova.

Börsen
Svenskt aktiespel som kanske inte är så krångligt, men ack så misslyckat.
Frågan är om någon orkar spela det till slut.

Mycket nöje, och glöm inte att berätta hur det gick.
__________________
Senast redigerad av Herr.Dittling 2024-03-07 kl. 22:16.
Citera
2024-03-07, 22:15
  #12
Medlem
Devinivillas avatar
inget brädspel men roligt och hyfsat svårt om man inte kan planera framot, kalaha prova varför inte gamla versionen av Diamanten man kommer ju aldrig fram känns det som,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback