Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-03-17, 12:08
  #37
Medlem
TrueCs avatar
Alla de som rökte mycket som unga har ju speciella drag. Känner ingen som är rapp och snabbtänkt, av de som brajade som unga
Citera
2024-03-17, 12:18
  #38
Medlem
eldrattans avatar
Haldol är ett säkert kort.
Citera
2024-03-17, 12:55
  #39
Medlem
Stark-Senaps avatar
Allt!
Beror på mängd, hur länge man håller på och personliga förutsättningar.
Citera
2024-03-17, 14:42
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Allt förändrar hjärnan - droger inkluderat.

Bara av att du läste den här texten så förändrades din hjärna och din personlighet. Och yes - permanent.

Jag förstår att du föreställer dig någon gräns och har olika krav som du inte kan specificera.

Förmodligen är åtminstone ett av dina krav "det måste vara en förändring jag inte gillar"? Vad det nu än är.

Men min poäng är att det är flytande och subjektivt.

Två personer som håller med varandra till 100% om en substans effekter kan ändå ge helt motsatta svar på din fråga, eftersom de kan ha olika gränser och för att dina krav är okända.
Ja de är något jag tänker också.
Saker förblir inte ogjorda.

Har man som exempelvis tagit steget att sno från föräldrar, vänner sambo mm så kommer det att permanent ha förändrat en som person.
Gränser har överskridits och har man väl gjort det så är det lättare sedan.

Drogerna lämnar ett avtryck i någons personlighet och blir en del av ens historia på ett djupare plan än folk anar.
Så ja alla droger ger en permanent förändring mer eller mindre.
Citera
2024-03-17, 16:36
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Allt knark sätter ner dig och stoppar din utveckling. Titta bara på vissa knarkare som intervjuas i tex dr. Phil. De kan vara 30-40 år gamla men beter sig fortfarande som barnsliga tonåringar eftersom det var då skräpet började knarka. Och det gäller all knark

Helt sant. Är 50+ och började i vid 20år med tjack, lsd m.m. och sen provat det mesta. Nu tar jag bara stesolid.
Känns som tiden sprungit ifrån mig och känner mig som 30år typ.
Ångrar starkt att jag testade tjack och lsd då det sen eskalerade...
Nu går man på SSRI pga ångestproblematik efter att ha sabbst hjärnan.
Alkohol och droger är bajs.
Citera
2024-03-23, 13:26
  #42
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
förmodligen för att det inte är så
Dom jag känner som fortsatte röka mycket sen 15-16 åren är alla fried. Dom klarar inte av jobb, dom pratar segt, dom rör sig som sengångare. Du får gärna tro att ditt kära gräs inte skadar dig, men jag tror och ser något helt annat.
Citera
2024-03-24, 17:14
  #43
Medlem
Flaskpostenss avatar
Tjack är värst, sedan alkohol.
Citera
2024-03-24, 18:43
  #44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är ju lätt att glömma att livet förändrar dig, oavsett hur du väljer att spendera det. Sitter du hemma ensam i själv i tjugo år så formar det dig, om du säljer sex i tjugo år så formar det dig, om du reser jorden runt i tjugo så formar det dig. Det formar dig till och med om du lever totalt svenne banan-liv i tjugo år. Så det är klart att missbukarliv i tjugo år formar dig. Du blir ju aldrig ditt tjugoåriga jag igen.
Citera
2024-03-30, 16:27
  #45
Medlem
Nkpgisits avatar
Av egen erfarenhet så blir många helt kokta med åren av att gå på amfetamin IV men det finns en värre typ och det är de som missbrukar PV substanser.. Jag själv har gått på dos IV och PV IV men jag blev bara mer och mer folkskygg och introvert men många som går på PV blir fan helt knäppa.
Citera
2024-03-31, 12:12
  #46
Medlem
Uppåtdroger lär nog förändra många. Amfetamin. Många har nog blivit permanenta skakisar av det sen sker något med psyket också av att sitta uppe i flera nätter och i många fall må skumt stora delar av det, svårt att förklara. Ni som förstår vad jag menar förstår vad jag menar...
Citera
2024-04-04, 17:26
  #47
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Haldol är ett säkert kort.

Sant.
All psykofarmaka förändrar väl personligheten?

Att ingen har sagt DMT ännu..
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback