Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-02, 15:15
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja, jag säger ju det. Du har haft helt rätt hela tiden och vetenskapen vet inte ett skit.

så varför lutar du på den då?
Citera
2024-04-02, 15:17
  #62
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
så varför lutar du på den då?
Det gör jag inte längre. Du har fått mig att se ljuset.
Citera
2024-04-02, 16:54
  #63
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
ja det har jag fattat, men då är ju inte CO2 längre utan en annan molekyl där co2 ingår. Då är ju hela den vetenskapen inte korrekt då det inte är co2 som är problemet utan en mix där co2 är inkl i. så jgg har rätt co2 i sig själv är tyngre men inte i molekylen där co2 ingår i.
Luft består inte av en sammanhållen molekyl utan en blandning av gaser (dessa gaser är främst olika molekyler men även några enskilda atomer), nämligen:
Nitrogen -- N2 -- 78.084%
Oxygen -- O2 -- 20.9476%
Argon -- Ar -- 0.934%
Carbon Dioxide -- CO2 -- 0.04%
Neon -- Ne -- 0.001818%
Methane -- CH4 -- 0.0002%
Helium -- He -- 0.000524%
Krypton -- Kr -- 0.000114%
Hydrogen -- H2 -- 0.00005%
Xenon -- Xe -- 0.0000087%
Ozone -- O3 -- 0.000007%
Nitrogen Dioxide -- NO2 -- 0.000002%
Iodine -- I2 -- 0.000001%
Carbon Monoxide -- CO -- trace
Ammonia -- NH3 -- trace

Dessutom tillkommer betyande mängder av vattenånga, alltså molekylen H2O.

Vilken vetenskap är inte korrekt?

Tror du bör läsa detta:

How can CO2 trap so much heat if it only makes up 0.04% of the atmosphere? Aren’t the molecules spaced too far apart?
Before humans began burning fossil fuels, naturally occurring greenhouse gases helped to make Earth’s climate habitable. Without them, the planet’s average temperature would be below freezing. So we know that even very low, natural levels of carbon dioxide and other greenhouse gases can make a huge difference in Earth’s climate.

Today, CO2 levels are higher than they have been in at least 3 million years. And although they still account for only 0.04% of the atmosphere, that still adds up to billions upon billions of tons of heat-trapping gas. For example, in 2019 alone, humans dumped 36.44 billion tonnes of CO2 into the atmosphere, where it will linger for hundreds of years. So there are plenty of CO2 molecules to provide a heat-trapping blanket across the entire atmosphere.

In addition, “trace amounts of a substance can have a large impact on a system,” explains Smerdon. Borrowing an analogy from Penn State meteorology professor David Titley, Smerdon said that “If someone my size drinks two beers, my blood alcohol content will be about 0.04 percent. That is right when the human body starts to feel the effects of alcohol.” Commercial drivers with a blood alcohol content of 0.04% can be convicted for driving under the influence.

“Similarly, it doesn’t take that much cyanide to poison a person,” adds Smerdon. “It has to do with how that specific substance interacts with the larger system and what it does to influence that system.”

In the case of greenhouse gases, the planet’s temperature is a balance between how much energy comes in versus how much energy goes out. Ultimately, any increase in the amount of heat-trapping means that the Earth’s surface gets hotter. (For a more advanced discussion of the thermodynamics involved, check out this NASA page.)
https://news.climate.columbia.edu/20...lobal-warming/
Citera
2024-04-02, 17:05
  #64
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
sen har du rätt att det är 2 kol och en syre.

som du märker erkäner jag när jag har fel, detta medför att jag är den vuxne irumet
Nej, CO2 betyder koldioxid: en molekyl med 1 kolatom och 2 syreatomer.
Om du inte kan hålla sådan basic fakta i huvudet är det svårt att ha annat än en Samhall-diskussion.
Citera
2024-04-03, 09:27
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Luft består inte av en sammanhållen molekyl utan en blandning av gaser (dessa gaser är främst olika molekyler men även några enskilda atomer), nämligen:
Nitrogen -- N2 -- 78.084%
Oxygen -- O2 -- 20.9476%
Argon -- Ar -- 0.934%
Carbon Dioxide -- CO2 -- 0.04%
Neon -- Ne -- 0.001818%
Methane -- CH4 -- 0.0002%
Helium -- He -- 0.000524%
Krypton -- Kr -- 0.000114%
Hydrogen -- H2 -- 0.00005%
Xenon -- Xe -- 0.0000087%
Ozone -- O3 -- 0.000007%
Nitrogen Dioxide -- NO2 -- 0.000002%
Iodine -- I2 -- 0.000001%
Carbon Monoxide -- CO -- trace
Ammonia -- NH3 -- trace

Dessutom tillkommer betyande mängder av vattenånga, alltså molekylen H2O.

Vilken vetenskap är inte korrekt?

Tror du bör läsa detta:

How can CO2 trap so much heat if it only makes up 0.04% of the atmosphere? Aren’t the molecules spaced too far apart?
Before humans began burning fossil fuels, naturally occurring greenhouse gases helped to make Earth’s climate habitable. Without them, the planet’s average temperature would be below freezing. So we know that even very low, natural levels of carbon dioxide and other greenhouse gases can make a huge difference in Earth’s climate.

Today, CO2 levels are higher than they have been in at least 3 million years. And although they still account for only 0.04% of the atmosphere, that still adds up to billions upon billions of tons of heat-trapping gas. For example, in 2019 alone, humans dumped 36.44 billion tonnes of CO2 into the atmosphere, where it will linger for hundreds of years. So there are plenty of CO2 molecules to provide a heat-trapping blanket across the entire atmosphere.

In addition, “trace amounts of a substance can have a large impact on a system,” explains Smerdon. Borrowing an analogy from Penn State meteorology professor David Titley, Smerdon said that “If someone my size drinks two beers, my blood alcohol content will be about 0.04 percent. That is right when the human body starts to feel the effects of alcohol.” Commercial drivers with a blood alcohol content of 0.04% can be convicted for driving under the influence.

“Similarly, it doesn’t take that much cyanide to poison a person,” adds Smerdon. “It has to do with how that specific substance interacts with the larger system and what it does to influence that system.”

In the case of greenhouse gases, the planet’s temperature is a balance between how much energy comes in versus how much energy goes out. Ultimately, any increase in the amount of heat-trapping means that the Earth’s surface gets hotter. (For a more advanced discussion of the thermodynamics involved, check out this NASA page.)
https://news.climate.columbia.edu/20...lobal-warming/

Det var väll inte det jag undrade eller?
Citera
2024-04-03, 09:29
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, CO2 betyder koldioxid: en molekyl med 1 kolatom och 2 syreatomer.
Om du inte kan hålla sådan basic fakta i huvudet är det svårt att ha annat än en Samhall-diskussion.

det har jag aldrig mot sagt så.
Citera
2024-04-03, 09:33
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Det var väll inte det jag undrade eller?

Ganska undligt att när man ställer en fråga så får man mkt omsig och kringsig svar, men inget om frågan i sitt ursprung, kan detta bero på att dom dom som svara inte heller kan något i sak?
Citera
2024-04-04, 03:55
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Har funderat lite på hur/var CO2 fungerar. Den allmänna vetskapen om gasen är att den är tyngre än luft, och att vi släpper ut för mkt av den så det påverkar klimatet. Det är här jag är helt borttappad. Om nu CO2 lagras från marken och uppåt till atmosfären, hur kan våra bilar starta? och hur kan vi tända en eld? och den stora fråga är hur kan vi andas?
Inget av det går ihop men ändå är det ingen som i frågar sätter dessa underligheter?


Om salt är tyngre än vatten, hur kan då havet vara salt? Varför sjunker inte allt saltet till botten?

Mysterium?!?!?!
Citera
2024-04-04, 07:23
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om salt är tyngre än vatten, hur kan då havet vara salt? Varför sjunker inte allt saltet till botten?

Mysterium?!?!?!

väx upp fjant
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback