Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-11-25, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Något som triggar dig. Det kan vara en reaktion av att du går omkring som en superpessimist och intalar dig negativa saker. Till slut så har känslor av ilska och hat kommit ifatt och byggt ett bo i dig och då behövs inte mycket för att trigga loss känslorna.

Brukar inte så sällan bero på ett uppförstorat ego som tar saker och ting personliga och reagerar vid minsta provokation.
Svaret är att du inser att ditt ego inte är DU. Du själv är inte ditt ego

Känner igen mig undantaget det där med egot. Blir förbannad på allt inklusive telefonen vars skärm snart blir fet så att det tar tio år att skriva det här. Superpessimist ja. Jag hatar mina landsmän som kastar bort hela välståndet på Ukraina, "klimatet" och vacciner. Jag tänker ofta tillbaka och jämför med 80-talet när man var sportig, glad, tyckte om TV (då på den tiden), sport, hade framtidstro och var omgiven av snygga tjejer (och lärarinnor) i plugget. Då var jag glad.

Jag har ju hälsan kvar iallafall.
Senast redigerad av AfghanMupp 2024-11-25 kl. 12:15.
Citera
2024-11-25, 12:35
Medlem
zombie-nations avatar
We forgive as we forget
As the day is long
As the day is long
Rain from Heaven
We forgive as we forget
As the day is long
Citera
2024-11-26, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Ja, jo. Hat är en mänsklig känsla och något vi alla känner då och då. Jag blir fylld av hat när jag hör om folk som ger sig på utsatta individer som barn och gamla t.ex.

Hur omvandlar du hat till produktivitet då? Jag är genuint nyfiken, för det vore ju amazing om man kunde omvandla nåt negativt till nåt positivt på det sättet. Är inte övertygad om att det är den bästa av drivkrafter dock. Nazisterna och ISIS var ju jävligt driftiga och produktiva pga deras hat, men det ledde ju inte till så mycket gott.

Hate leads to suffering som Yoda uttryckte det.

Man kan inte diskutera med likasinnade. Bara ryggdunka och cirkel-runka. Tror det skulle vara mer givande för dig att diskutera med oliksinnade.

Spenderar du mycket tid på att fantisera ihop scenarion som det du gav exempel på? För det låter inte särskilt produktivt i mina öron.

Det är alldeles sant. Det är inte så vansinnigt kul heller efter ett tag när den andra bara håller med och maler på. Nu idag finns mycket att tjafsa om. Det är Israel, klimat, Trump och Ryssland där jag själv vill avsluta Israel, inte är klimatmupp, inte är Tumphatande imbecill samt är rysslojal. Fast ilska kanske kommer utifrån frustration också, över ensamheten. Det finns ju ingen att prata med.
Senast redigerad av AfghanMupp 2024-11-26 kl. 08:59.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in