Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-29, 16:01
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadsadunu
Pojkarna lekte/sprang på isen när jag åkte förbi med bilen på Tjärnavägen precis innan. Jag reagerade starkt på att de var på isen. Sa till min man att det där är ju livsfarligt och att vi borde svänga in och säga till dem. Just då sprang de upp på land igen och jag kände att vi kunde åka vidare. Ingen förälder var i närheten just då, jag kollade noga efter en förälder.
När jag kom hem så plockade jag lite i huset, men det malde i magen på mig så jag öppnade tidningen (BT) och då stod det att ett barn gått genom isen.
Nu kommer jag ångra mig resten av livet att jag inte åkte dit och sa till. Så jävla dumt av mig att tro att de inte skulle springa tillbaka ut på isen. Speciellt när jag inte såg en vuxen.
Jag har gruvat mig hela veckan för uppdateringen på detta fall och tyvärr blev ångesten inte bättre av att barnet avled.

Försök att inte tänka så och lägg ingen skuld på dig själv.
Citera
2024-03-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Försök att inte tänka så och lägg ingen skuld på dig själv.
Tack snälla för de orden.
Citera
2024-03-29, 16:40
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Pojkarna lekte/sprang på isen när jag åkte förbi med bilen på Tjärnavägen precis innan. Jag reagerade starkt på att de var på isen. Sa till min man att det där är ju livsfarligt och att vi borde svänga in och säga till dem. Just då sprang de upp på land igen och jag kände att vi kunde åka vidare. Ingen förälder var i närheten just då, jag kollade noga efter en förälder.
När jag kom hem så plockade jag lite i huset, men det malde i magen på mig så jag öppnade tidningen (BT) och då stod det att ett barn gått genom isen.
Nu kommer jag ångra mig resten av livet att jag inte åkte dit och sa till. Så jävla dumt av mig att tro att de inte skulle springa tillbaka ut på isen. Speciellt när jag inte såg en vuxen.
Jag har gruvat mig hela veckan för uppdateringen på detta fall och tyvärr blev ångesten inte bättre av att barnet avled.

Det är inte ditt fel. Detta ligger helt på pojkens föräldrar.
Citera
2024-03-29, 19:40
Citat:
Tack, det behövde jag höra.

Säg till nästa gång och ring socialjouren om de är där utan vuxen. Kommer även lära föräldrarna att det både är farligt och skamligt att låta så små vara och springa själva hur som helst.
Citera
2024-03-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Säg till nästa gång och ring socialjouren om de är där utan vuxen. Kommer även lära föräldrarna att det både är farligt och skamligt att låta så små vara och springa själva hur som helst.
Socialjouren? Nu lever du i en fantastivärld där socialjouren rycker ut för minsta lilla. I den här staden finns det inte tid över för sånt tyvärr.
Citera
2024-03-29, 20:15
Citat:

De hade ändå inte lyssnat på dig.
Citera
2024-03-29, 23:06
Citat:
Socialjouren? Nu lever du i en fantastivärld där socialjouren rycker ut för minsta lilla. I den här staden finns det inte tid över för sånt tyvärr.

Det är inte minsta lilla grej att 5-8åringar springer omkring på vår-is utan vuxna och leker.
Citera
2024-03-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är inte minsta lilla grej att 5-8åringar springer omkring på vår-is utan vuxna och leker.

Men vilket land kommer du ifrån?! Om man ser småbarn göra något farligt, då ska man ringa någon?! Någon annan, som får komma och ta hand om det hela? Socialjouren (!!!!), tex.

Vad är det med er små ryggradslösa fän som saknar all förmåga att ta hand om sånt som vuxna människor före er klarat i alla tider? Är det den överbeskyddade uppväxten, med dålig bildning, outvecklad tankeförmåga och en osjälvständighet som hos ett barn som konsekvens?

Om man ser småungar springa ut i trafiken, balansera på tak eller leka på våris, då är det tamejfan alla vuxnas ansvar att säga till och att sätta stopp! Det är något som hör vuxenlivet till, att ta ansvar för yngre.

Sverige är riktigt jävla illa ute när det undermineras av imbecilla små människoskuggor helt utan ryggrad och med outvecklad hjärna, rädda för allt och mest intresserade av att freda den egna lilla inavlade klanen.
Citera
2024-03-30, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Men vilket land kommer du ifrån?! Om man ser småbarn göra något farligt, då ska man ringa någon?! Någon annan, som får komma och ta hand om det hela? Socialjouren (!!!!), tex.

Vad är det med er små ryggradslösa fän som saknar all förmåga att ta hand om sånt som vuxna människor före er klarat i alla tider? Är det den överbeskyddade uppväxten, med dålig bildning, outvecklad tankeförmåga och en osjälvständighet som hos ett barn som konsekvens?

Om man ser småungar springa ut i trafiken, balansera på tak eller leka på våris, då är det tamejfan alla vuxnas ansvar att säga till och att sätta stopp! Det är något som hör vuxenlivet till, att ta ansvar för yngre.

Sverige är riktigt jävla illa ute när det undermineras av imbecilla små människoskuggor helt utan ryggrad och med outvecklad hjärna, rädda för allt och mest intresserade av att freda den egna lilla inavlade klanen.
Du får väl springa runt och hjälpa blatteungar själv då?! vi andra kanske inte vill bli jagade av hela tjocka klanen för vi sade till deras odågor (been there, done that) pk-drägg.
Citera
2024-03-30, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia

Om man ser småungar springa ut i trafiken, balansera på tak eller leka på våris, då är det tamejfan alla vuxnas ansvar att säga till och att sätta stopp! Det är något som hör vuxenlivet till, att ta ansvar för yngre. Märker man att något dåligt är i görningen kan man också ta stöd i andra vuxna.

Såklart är det det rätta att göra. Vi ska hjälpa varandra och förebygga att dåliga saker kan hända. Vi vuxna måste kunna säga ifrån när farliga saker händer. Vara snälla mot varandra, ta ansvar. Märker man att något dåligt är i görningen kan man också ta stöd av andra vuxna.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2024-03-30 kl. 07:27.
Citera
2024-03-30, 08:06
Medlem
Citat:

Jobbigt. Men du skall absolut inte känna skuld och Obs!: Inte ens säkert det handlade om samma pojkar. De du såg kan ha lämnat nästan direkt efter du såg dom, och ett par nya plus vuxen kan ha kommit dit strax efter.
Citera
2024-03-30, 08:16
Medlem
Conams avatar
Såna här incidenter har hänt sedan urminnes tider, händer i nutid, kommer alltid att hända! Inget att hetsa upp sig över, valpens föräldrar kommer aldrig att glömmma, grannar bryr sig inte och här på FB fortsätter vi som vanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in