Citat:
Ursprungligen postat av
Sssiamesia
Men vilket land kommer du ifrån?! Om man ser småbarn göra något farligt, då ska man ringa någon?! Någon annan, som får komma och ta hand om det hela? Socialjouren (!!!!), tex.
Vad är det med er små ryggradslösa fän som saknar all förmåga att ta hand om sånt som vuxna människor före er klarat i alla tider? Är det den överbeskyddade uppväxten, med dålig bildning, outvecklad tankeförmåga och en osjälvständighet som hos ett barn som konsekvens?
Om man ser småungar springa ut i trafiken, balansera på tak eller leka på våris, då är det tamejfan alla vuxnas ansvar att säga till och att sätta stopp! Det är något som hör vuxenlivet till, att ta ansvar för yngre.
Sverige är riktigt jävla illa ute när det undermineras av imbecilla små människoskuggor helt utan ryggrad och med outvecklad hjärna, rädda för allt och mest intresserade av att freda den egna lilla inavlade klanen.
Varför hittar du på scenarier jag inte skrivit? Lär dig läsa innan du svarar. Jag skrev att personen skulle säga till barnen men eftersom att andra skrev att de ändå inte hade lyssnat, OCKSÅ ringt socialjpuren. Och det borde man göra i den situationen för att det inte ska hända igen.
Själv agerar jag alltid, tack så mycket. Har otaliga ggr lett hem tex tre-åring som vandrat ut i blöja från en villa mitt i vintern ensam, ingripit när jag sett mobbning på skolgård som förbipasserande, ingripit vid misshandel, tröstat barn på Ica som kommit ifrån föräldrarna och hjälpt dem till kassan och inväntat föräldrarna osv, osv, osv. Själv?