Citat:
Ursprungligen postat av
KlasPelare
Egentligen är det väl inte något fel med en låg medelålder, jag är 21 vilket nog var genomsnittet. Uppsala är väldigt lockande men de har inte maskinteknik. Helst vill jag stanna i stockholm då jag redan har lägenhet och jag tror säkert att det är helt ok på maskin kth, undrar bara om någon annan som har bytt från kth tycker att det är som natt och dag.
Ah ok. Du är själv mycket ung. Skulle säga att du är EXAKT så gammal som de flesta är när de börjar plugga. Man tror att man är gammal för att man inte är 19, men man kan inte bedöma det i den åldern.
Du är ett av glinen. Perfekt ålder. Du kan hänga med de andra och partaja utan att känna dig gammal.
Nu kanske du är mentalt äldre, vem vet, men kanske finns det fler mogna som dig. Ibland kan det vara skillnad mellan klasser tom. Tror man får leta upp folk man klickar med. Medelvärdet blir nog liknande var man är, typ ish. Men visst kan det även vara skillnader mellan olika grupper. Vissa städer och universitet har väl mer studentgrejer. Nationer osv.
Har aldrig gått på KTH så vet inte hur det är. Själv var jag lite äldre när jag pluggade så levde lite studentliv, men inte jättemycket. Skulle kanske varit kul att vara i precis rätt ålder och verkligen gå in i det där. Man behöver klara studierna också dock. Det är rätt häftigt ändå. Du är i helt rätt ålder och dina kommande år kan nog bli ganska magiska. Lycka till!