Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-04, 08:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad tycker ni alla andra, har inte allt gått åt helvete i vårat land?
Om jag inte hade barn här som går i skolan som jag har ansvar för så skulle jag dra direkt.
Vad förlorar man på att dra och starta ett nytt tryggt liv i ett trevligt land (upp till var och en vad det är)?

Vad vill och tycker ni?

Känns Sverige som skönt land att fortsätta bo i?

Ungern är ett trevligt land , där finns även skolor.
2024-04-04, 08:19
  #26
Medlem
Hammarbyhamnens avatar
Behövs det en lag som straffar alla ja-nickare utan egentliga egna åsikter.
Bortsett från en mycket liten skara med verkliga talanger eller uppfinningar så har ingen i Sverige blivit framgångsrik på ärlighet, utan alla på falskhet.
Varenda en politiker har blivit politiker på lögn. Hur känns det? Skam är det!
2024-04-04, 08:25
  #27
Medlem
Ett skitland som jag är glad att jag lämnade. Vad det liknar nu är ett omvänt Saudiarabien där mannen hela tiden får gå på äggskal för att inte råka illa ut.

Dessutom offrar dem gladeligen sina egna för att hjälpa andra. dessa två saker är standard i Sverige 2024.

Hade kunnat skriva en roman med saker som är åt helvete med landet , men i korthet tycker jag det liknar Nazityskland mer och mer där landet är uppdelat i två läger som hatar och föraktar varandra.

Så att du hatar landet är fullt normalt. Hade du hört till dem som bara lallar med och tycker allt är lugnt hade det varit oroväckande.
2024-04-04, 09:00
  #28
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad tycker ni alla andra, har inte allt gått åt helvete i vårat land?
Om jag inte hade barn här som går i skolan som jag har ansvar för så skulle jag dra direkt.
Vad förlorar man på att dra och starta ett nytt tryggt liv i ett trevligt land (upp till var och en vad det är)?

Vad vill och tycker ni?

Känns Sverige som skönt land att fortsätta bo i?

Du hatar inte Sverige. Du hatar hur våra förtroendevalda politiker förstört det som en gång var på bara 30 år.

Eftersom de förtroendevalda är demokratiskt valda av dig och mig så är vi alla skyldiga. Eg, vi hatar och föraktar oss själva för hur vi ställt till det.

Men, jag håller med såklart. Precis allt har gått åt helvete. Det finns inte en enda by eller litet samhälle kvar som inte blivit förstörd av invandring från MENA.
Det är invandringen och ingenting annat som förstört precis allt, och vi, svenskar, står där med plakat och öppnar våra hem till skräpet från nordafrika till vår samlade skattkista som tackar för gästfriheten genom våld och våldtäkt.
2024-04-04, 09:15
  #29
Medlem
Hammarbyhamnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Precis allt har gått åt helvete. Det finns inte en enda by eller litet samhälle kvar som inte blivit förstörd av invandring från MENA.
Lägg ner och lyft blicken. En del är absolut pga oreglerad flyktingmottagning som bara väldigt få i Sverige har tjänat på medan många har gått back. Det finns 100 frågor utöver "negrer och MENA" som förstör landet.

Politiken som förs och har förts grundar sig inte i vad som är bäst, utan bygger på vad som är mest tilltalande att tycka och säga i varje ny sväng av politisk och social korrekthet.

Det är orsaken till att Sverige inte når ens sin halvfulla potential. Skulden till det är att det går att göra vinst och förlust på informationsflödet. Alla och allting blir korrupt.
2024-04-04, 09:19
  #30
Medlem
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarbyhamnen
Lägg ner och lyft blicken. En del är absolut pga oreglerad flyktingmottagning som bara väldigt få i Sverige har tjänat på medan många har gått back. Det finns 100 frågor utöver "negrer och MENA" som förstör landet.

Politiken som förs och har förts grundar sig inte i vad som är bäst, utan bygger på vad som är mest tilltalande att tycka och säga i varje ny sväng av politisk och social korrekthet.

Det är orsaken till att Sverige inte når ens sin halvfulla potential. Skulden till det är att det går att göra vinst och förlust på informationsflödet. Alla och allting blir korrupt.

Struntprat och gnäll. Sverige ligger i framkant med demokrati och välstånd. Kverulanter som bittrar sig över sina egna tillkortakommanden kommer alltid finnas men det skiter vi i.
2024-04-04, 09:20
  #31
Medlem
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarbyhamnen
Behövs det en lag som straffar alla ja-nickare utan egentliga egna åsikter.
Bortsett från en mycket liten skara med verkliga talanger eller uppfinningar så har ingen i Sverige blivit framgångsrik på ärlighet, utan alla på falskhet.
Varenda en politiker har blivit politiker på lögn. Hur känns det? Skam är det!

Skäms hela vägen till banken
2024-04-04, 09:27
  #32
Medlem
Hammarbyhamnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Struntprat och gnäll. Sverige ligger i framkant med demokrati och välstånd. Kverulanter som bittrar sig över sina egna tillkortakommanden kommer alltid finnas men det skiter vi i.
Sverige ligger inte alls i den framkant vi skulle kunna ligga och allting hade skötts perfekt.
Vilket vore fullt rimligt att förvänta sig med så många anställda politiker och andra heltidsavlönade samhällsbyggare som Sverige har.
Vad som hänt istället för att bygga sverige BÄST är att vi relativt till förutsättningarna gjort det SÄMST.

Alla har fuskat och tänkt på sig själva. Systemet gör folk till såna på den teaterscen som Sverige är.

Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Skäms hela vägen till banken
Om folk vill skratta eller gråta struntar jag i. Jag säger bara som det är och ger er tummen upp i ert anus.
2024-04-04, 09:32
  #33
Medlem
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarbyhamnen
Sverige ligger inte alls i den framkant vi skulle kunna ligga och allting hade skötts perfekt.
Vilket vore fullt rimligt att förvänta sig med så många anställda politiker och andra heltidsavlönade samhällsbyggare som Sverige har.
Vad som hänt istället för att bygga sverige BÄST är att vi relativt till förutsättningarna gjort det SÄMST.

Alla har fuskat och tänkt på sig själva. Systemet gör folk till såna på den teaterscen som Sverige är.

Om folk vill skratta eller gråta struntar jag i. Jag säger bara som det är och ger er tummen upp i ert anus.

Jag känner ingen som delar dina åsikter om Sverige. Alla jag känner lever i högönsklig välmåga och har superbra liv.

Det finns en skock kverulanter som aldrig kommer att känna sig accepterade och framgångsrika men det är deras problem. Gnatiga kärringar som bittra Afs och vänsterpartister kan vi stå ut med, en billig kostnad för att alla vi andra har toppenliv
2024-04-04, 09:42
  #34
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarbyhamnen
Lägg ner och lyft blicken. En del är absolut pga oreglerad flyktingmottagning som bara väldigt få i Sverige har tjänat på medan många har gått back. Det finns 100 frågor utöver "negrer och MENA" som förstör landet.

Politiken som förs och har förts grundar sig inte i vad som är bäst, utan bygger på vad som är mest tilltalande att tycka och säga i varje ny sväng av politisk och social korrekthet.

Det är orsaken till att Sverige inte når ens sin halvfulla potential. Skulden till det är att det går att göra vinst och förlust på informationsflödet. Alla och allting blir korrupt.


wow! Ett svar värdigt en högt uppsatt vänsterliberal politiker som sitter i ett presidium eller nåt. Bara ord som egentligen inte säger ett dugg.
2024-04-04, 10:17
  #35
Medlem
Blaskas avatar
Sverige känns precis som vanligt. Vilket land tänkte du flytta till?
2024-04-04, 10:31
  #36
Medlem
slagghackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad tycker ni alla andra, har inte allt gått åt helvete i vårat land?
Om jag inte hade barn här som går i skolan som jag har ansvar för så skulle jag dra direkt.
Vad förlorar man på att dra och starta ett nytt tryggt liv i ett trevligt land (upp till var och en vad det är)?

Vad vill och tycker ni?

Känns Sverige som skönt land att fortsätta bo i?


Vad svamlar du om? Sverige är ett av världens mest framgångsrika länder.
Jag trivs hur bra som helst i vårt vackra land. Rent och fint, tyst och skönt, säkert och tryggt, obefintlig korruption och hög jämställdhet, gratis sjukvård och utbildning. Föräldraledig och lagstadgad semester. Allemansrätt och bra miljöskydd.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback