Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-04, 10:39
  #37
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Vad svamlar du om? Sverige är ett av världens mest framgångsrika länder.
Jag trivs hur bra som helst i vårt vackra land. Rent och fint, tyst och skönt, säkert och tryggt, obefintlig korruption och hög jämställdhet, gratis sjukvård och utbildning. Föräldraledig och lagstadgad semester. Allemansrätt och bra miljöskydd.
Du måste ändå räkna med att det finns byfånar och tokstollar som inte passar in i samhället.
Det finns alltid folk som kommer att klaga på det mesta i Sverige även att man har det bra i Sverige.
Problemet är att man inte har kommit på detta.
Det kan vara många saker som gör att man inte trivs i Sverige för att man sitter i kläm på något sätt. Generellt sett ligger Sverige väldigt bra till i många lägen. Det finns inget land som är perfekt överhuvudtaget. Alla länder har defekter på ett eller annat sätt.
Jag tycker lite grann som dig att det stämmer väldigt bra med att vi har väldigt många bra möjligheter och bra rättigheter i Sverige.
Det känns som att det är många som bara lever i en fantasi och bara ska klaga. Det finns alltid olika kategorier av folk som inte kan vara nöjda. Då känns det som att det är lika bra att packa väskan stänga igen käften och dra. Det kan inte vara svårare än så.
2024-04-04, 10:39
  #38
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norskstolthet
Fortell meg mer!



För mycket invandring har gjort Sverige till ett kriminellt piss land med mest skjutningar i Europa oavsett capita, våldtäkts negrer och hedersrelaterat våldsdåd är vardag samt uppförande av moskeer där det finns ingen insyn, kan vara IS terror baser.
2024-04-04, 10:43
  #39
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad tycker ni alla andra, har inte allt gått åt helvete i vårat land?
Om jag inte hade barn här som går i skolan som jag har ansvar för så skulle jag dra direkt.
Vad förlorar man på att dra och starta ett nytt tryggt liv i ett trevligt land (upp till var och en vad det är)?

Vad vill och tycker ni?

Känns Sverige som skönt land att fortsätta bo i?
Vart än du åker, så tar du med dig dig själv.
Du kan inte fly från dina problem genom att flytta.
2024-04-04, 10:45
  #40
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
För mycket invandring har gjort Sverige till ett kriminellt piss land med mest skjutningar i Europa oavsett capita, våldtäkts negrer och hedersrelaterat våldsdåd är vardag samt uppförande av moskeer där det finns ingen insyn, kan vara IS terror baser.
Hahaha.
Vi har i verkligheten minst problem.
Minst skjutningar i hela världen.
Det är mycket värre i Japan .
2024-04-04, 10:56
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Vart än du åker, så tar du med dig dig själv.
Du kan inte fly från dina problem genom att flytta.

Huvudet på spiken. Var man än bor kommer vardagsproblemen tillbaka, och den enda man kan gå till för förändring är sig själv. Finns en legendarisk tråd om TS:en som skulle starta på ny kula i Grekland, men alla problem han försökte fly från kom ikapp direkt.

Med det sagt fungerar ju olika samhällen olika bra, med säkerhet och sånt. Jag rekommenderar TS och alla som går i liknande banor att flytta utomlands och skaffa egna erfarenheter. Det här är sånt man måste uppleva för att lära sig, och utsätter man sig inte för nya lärdomar, i Sverige eller utomlands, kommer man heller aldrig utvecklas. Jag testade att bo i Polen ett halvår ifjol. Det var kul, och några av lärdomarna var att jag kanske testar bo utomlands igen i framtiden, men det är definitivt i Sverige jag vill bo på sikt.
__________________
Senast redigerad av Konstantinpoopel 2024-04-04 kl. 11:00.
2024-04-04, 11:26
  #42
Medlem
Problemet är den utbredda naiviten, ointresset för vårt land och de otroligt naiva politiker vi har.

Många berikar också sin inkomst på detta förräderi mot landet som pågått väldigt länge.

Det är fortfarande i landet Sverige, inte 100% rumsrent att stödja ex.vis SD.

Trots att länge vetat om att de hade helt rätt i sin utsago för längesen.

Folk är rädda för att bli av med jobbet och vänner mot egentligen bättre vetande.

De allra mest lata och korkade facket i landet har hjälpt till med detta då de uteslutit medlemmar p.g.av detta mot bättre vetande. Nu saknar ju dessa allt vad intelligens och konsekvenstänk betyder.

Skulle svensken vårdat vårt en gång fantastiska land hade vi återupptagit bålbränning och haft ett nöje kvar på ex.vis lördagarna.
Men så blev det inte...
2024-04-04, 11:41
  #43
Medlem
Fraziers avatar
Sverige har varit ett av världens bästa länder att bo i under 60-70 talet. Nu är vi på god väg att bli ett ”shithole country”…..fina politiker vi har…
2024-04-04, 11:50
  #44
Medlem
Är helt med dig. Ska flytta härifrån själv.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2024-04-04, 12:02
Moderator
Alldeles för spretigt ämne för Jämställdhet och diskriminering.
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback