Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-06, 10:56
  #1
Avstängd
Jagarmiljonernas avatar
Jag själv röker ett paket cigg om dagen, snusar en dosa om dagen samt röker 1-3 vapes i veckan. Funderar på att byta ut vape mot pipa. Hur vanligt är det? är väl 3-4 stycken på mitt bygge som röker pipa, men känns inte jättevanligt överlag. Era erfarenheter och tankar?
Citera
2024-04-06, 11:00
  #2
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
Jag själv röker ett paket cigg om dagen, snusar en dosa om dagen samt röker 1-3 vapes i veckan. Funderar på att byta ut vape mot pipa. Hur vanligt är det? är väl 3-4 stycken på mitt bygge som röker pipa, men känns inte jättevanligt överlag. Era erfarenheter och tankar?
(FB) Att röka pipa.
Citera
2024-04-06, 11:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
Jag själv röker ett paket cigg om dagen, snusar en dosa om dagen samt röker 1-3 vapes i veckan. Funderar på att byta ut vape mot pipa. Hur vanligt är det? är väl 3-4 stycken på mitt bygge som röker pipa, men känns inte jättevanligt överlag. Era erfarenheter och tankar?
Evigheter sedan jag såg någon röka pipa. Gjorde det själv ibland tidigare då man kunde köpa råtobak "skattefritt", sedan var den en klassiker under min tid som anställd yrkesfiskare.

Piptobak i dag är svindyrt. Doftar fantastisk.

Tycker dock cigaretter snabbare ger nikotingkicken.
Citera
2024-04-06, 11:13
  #4
Avstängd
RektalDysfunktions avatar
Inte alls, sist jag såg det var i SVTs arkiv och ”visst nappar det”, tror aldrig jag sett det live detta millennium.
Citera
2024-04-06, 11:14
  #5
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Folk har kanske inte tid med pipa.
Det ska stoppas och förtändas och tändas om flera gånger och rengöras och torkas.

Det är litet omständligt.
Citera
2024-04-06, 11:18
  #6
Avstängd
Full-Retards avatar
Sluta rök. Att röka pipa regelbundet pajjar luftrör och lungor mer än t ex cigg.
Citera
2024-04-06, 11:18
  #7
Medlem
klengass avatar
I min ungdom rökte alla i umgängeskretsen pipa, men vi blandade iof ut tobaken med gröna växter.
Citera
2024-04-06, 11:21
  #8
Medlem
GastonLeMans avatar
Har själv en samling med pipor.
Brukar avsluta kvällen med ett stopp och en ”pinne” som en lön för dagen.

Slutade röka annan tobak (cigarretter) för några år sen.
Men pipan behöll jag som kvällsnöje.

Tycker det ger lite avslappning.
Citera
2024-04-06, 11:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Har själv en samling med pipor.
Brukar avsluta kvällen med ett stopp och en ”pinne” som en lön för dagen.

Slutade röka annan tobak (cigarretter) för några år sen.
Men pipan behöll jag som kvällsnöje.

Tycker det ger lite avslappning.
Kul. Vad väljer du för tobak? Min lokala "kiosk" har helt slutat med piptobak, och jag har kastat min pipa. Men ibland blir jag lite sugen.
Citera
2024-04-06, 11:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Sluta rök. Att röka pipa regelbundet pajjar luftrör och lungor mer än t ex cigg.
Jag har alltid hört att cigg är farligare än pipa. För att svara på frågan så har jag inte sett nån röka pipa på över 10 år.
Citera
2024-04-06, 11:34
  #11
Avstängd
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Jag har alltid hört att cigg är farligare än pipa. För att svara på frågan så har jag inte sett nån röka pipa på över 10 år.

Inget är bra, men rökte pipa för länge sen och i min uppfattning sliter det mer än om man drar röken genom ett filter.
Kommer ihåg när jag var liten så var det en granne som rökte pipa på baksidan mot vårat hus. När han var klar piphostade han några gånger, knackade ur pipan 3 gånger och gick in. Alltid samma avslutningsrutin med hostandet och urknackandet.
Citera
2024-04-06, 11:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Inget är bra, men rökte pipa för länge sen och i min uppfattning sliter det mer än om man drar röken genom ett filter.
Kommer ihåg när jag var liten så var det en granne som rökte pipa på baksidan mot vårat hus. När han var klar piphostade han några gånger, knackade ur pipan 3 gånger och gick in. Alltid samma avslutningsrutin med hostandet och urknackandet.
Nej klart inget är bra. Har aldrig rökt själv,så kan inte jämföra. Sades så när jag var ung. Cigg farligast,sen pipa sen cigarr.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback