Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-11, 18:02
  #1
Avstängd
Fabianzzos avatar
Drog en rejäl nitlott ytterligare en gång. Har tidigare förlorat väldigt mycket pengar i bland annat SBB, SAS och Hexatronic, och nu har jag förlorat närmare 450 000kr i Fisker. Har köpt aktier i Fisker på en månatlig basis i över ett år, så en stor del av aktierna har gjorts till väldigt höga inköpspriser. Har dessutom fyllt på rejält senaste halvåret, när kursen gått ner kraftigt. Har sett Fisker som ett gediget tillväxtbolag och ett potentiellt turnaround-case, som jag dessutom har ansett har haft mycket i pipeline. Vad kan jag göra nu?
__________________
Senast redigerad av Fabianzzo 2024-04-11 kl. 18:05.
Citera
2024-04-11, 18:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Drog en rejäl nitlott ytterligare en gång. Har tidigare förlorat väldigt mycket pengar i bland annat SBB, SAS och Hexatronic, och nu har jag förlorat närmare 450 000kr i Fisker. Har köpt aktier i Fisker på en månatlig basis i över ett år, så en stor del av aktierna har gjorts till väldigt höga inköpspriser. Har dessutom fyllt på rejält senaste halvåret, när kursen gått ner kraftigt. Vad kan jag göra nu?

Låt någon annan förvalta dina pengar i fortsättningen
Citera
2024-04-11, 18:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Drog en rejäl nitlott ytterligare en gång. Har tidigare förlorat väldigt mycket pengar i bland annat SBB, SAS och Hexatronic, och nu har jag förlorat närmare 450 000kr i Fisker. Har köpt aktier i Fisker på en månatlig basis i över ett år, så en stor del av aktierna har gjorts till väldigt höga inköpspriser. Har dessutom fyllt på rejält senaste halvåret, när kursen gått ner kraftigt. Har sett Fisker som ett gediget tillväxtbolag och ett potentiellt turnaround-case, som jag dessutom har ansett har haft mycket i pipeline. Vad kan jag göra nu?

Du kanske fortsättningsvis bör köpa aktier i bolag som har ett positivt kassaflöde?
Citera
2024-04-11, 18:09
  #4
Avstängd
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du kanske fortsättningsvis bör köpa aktier i bolag som har ett positivt kassaflöde?
Mjo, men det gör jag ju till stor del redan. I detta fall kan jag väl erkänna att jag blivit något fartblind, Fiskers nedgång har hetsat upp mig till den nivå att mitt innehav i Fisker utgjorde en betydande del av portföljen. Har ju en stabil portfölj annars, med bolag som Investor, Kinnevik, Spiltan, Industrivärden, Axfood och Cloetta.
Citera
2024-04-11, 18:15
  #5
Medlem
Mullrets avatar
Visserligen en fet avgift, men lär explodera så småningom.

https://www.avanza.se/fonder/om-fond...lligence-c-sek

I min värld bör man inte investera i förhoppningsaktier. Listan kan göras lång på dåliga investeringar.

Denna har iaf gått upp 25% i år.
Citera
2024-04-11, 18:18
  #6
Medlem
Kantarellgudens avatar
Fisker, är det elbilstillverkaren?

Finns många elbilsstartups och en stor majoritet av dem förväntas gå under då det är alldeles för dyrt och svårt att åstadkomma det Tesla lyckades med.

Varför investerade du inte i något säkrare?
Citera
2024-04-11, 18:50
  #7
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Drog en rejäl nitlott ytterligare en gång. Har tidigare förlorat väldigt mycket pengar i bland annat SBB, SAS och Hexatronic, och nu har jag förlorat närmare 450 000kr i Fisker. Har köpt aktier i Fisker på en månatlig basis i över ett år, så en stor del av aktierna har gjorts till väldigt höga inköpspriser. Har dessutom fyllt på rejält senaste halvåret, när kursen gått ner kraftigt. Har sett Fisker som ett gediget tillväxtbolag och ett potentiellt turnaround-case, som jag dessutom har ansett har haft mycket i pipeline. Vad kan jag göra nu?
Ja du, vad tycker du själv?
Citera
2024-04-11, 18:56
  #8
Medlem
uberpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Mjo, men det gör jag ju till stor del redan. I detta fall kan jag väl erkänna att jag blivit något fartblind, Fiskers nedgång har hetsat upp mig till den nivå att mitt innehav i Fisker utgjorde en betydande del av portföljen. Har ju en stabil portfölj annars, med bolag som Investor, Kinnevik, Spiltan, Industrivärden, Axfood och Cloetta.

Tackar, då kan vi som söker bolag att investera i stryka dessa du nämnde.
Citera
2024-04-11, 18:57
  #9
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Drog en rejäl nitlott ytterligare en gång. Har tidigare förlorat väldigt mycket pengar i bland annat SBB, SAS och Hexatronic, och nu har jag förlorat närmare 450 000kr i Fisker. Har köpt aktier i Fisker på en månatlig basis i över ett år, så en stor del av aktierna har gjorts till väldigt höga inköpspriser. Har dessutom fyllt på rejält senaste halvåret, när kursen gått ner kraftigt. Har sett Fisker som ett gediget tillväxtbolag och ett potentiellt turnaround-case, som jag dessutom har ansett har haft mycket i pipeline. Vad kan jag göra nu?


Ta lärdom. Om du är ung så är det aldrig försent att börja om.

Med tanke på dina aktieval så verkar det som om du helt enkelt gamblade bort dig. Du har köpt på rykten och inte på substans, helt enkelt
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-04-11 kl. 19:00.
Citera
2024-04-11, 18:58
  #10
Medlem
Känner du någon som kör runt i en Fisker?
Citera
2024-04-11, 18:59
  #11
Medlem
Se det som en läropeng och investera hädanefter bara i indexfonder.
Citera
2024-04-11, 19:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Känner du någon som kör runt i en Fisker?

Hahaha, jag känner faktiskt en. En person på jobbet. Skrattar så jag kiknar varje gång jag ser hans Fisker Karma Revero eller vad den heter stå i garaget. Undrar hur han tänkt få tag i reservdelar i framtiden? Undrar vem han tänkt sälja den till?

Det är väl den enda idioten som gjort en ännu värre affär än TS.

TS, du får se det som läropengar. Hade kunnat vara värre. Du hade kunnat ägt en Fisker-bil.
__________________
Senast redigerad av Harrywinston 2024-04-11 kl. 19:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback