Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-13, 14:16
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Grannlandet Nordkorea är världens hårdaste diktatur. 4B belyser den extrema kontrasten mellan länderna, för denna typ av feministiskt trams uppstår bara på ställen där det finns en stor välmående medelklass med för litet verklighetskontakt. I Nordkorea har folk fullt upp med att klappa i händerna för Kim Kalsong och svälta.
Nordkoreanska kvinnor vill inte ha barn eller gifta sig heller. Kvinnor över hela världen observerar män och kommer till samma slutsatser.
https://www.asiapress.org/rimjin-gan...onomy/nobaby1/
All of the reporting partners agreed with the phrase that "a woman who marries is a fool, and is an idiot if she has children." The phrase sums up North Korean women's views on marriage and childbearing.

https://www.asiapress.org/rimjin-gan...tions/nobaby3/
Citat:
"They keep giving lectures, emphasizing that women should fulfill their roles as mothers, that it is a capitalist idea to live well on their own (without children), and that families that have only one child are unpatriotic." (Reporting Partner "A")

Nordkorea anklagar barnlösa kvinnor för att vara kapitalister och västerländska män anklagar barnlösa kvinnor för att vara kommunister. Xy:en är oförmögen att se sig själv i spegeln.
Citera
2024-11-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vilken lögn? Roe v Wade revs upp i juni 2022. Vem var president då? Gissa en gång.

Det var INTE Biden som införde abortförbud....begriper du? De tär alltså INTE på demokraternas axlar att abortförbud dykt upp lite överallt i USA och försatt massa kvinnor i extremt desperata situationer.

Det var en handfull reaktionära konservativa gubbar i HD, tillsatta av Trump just för att de skulle kunna Utsätta just kvinnor för detta.

Citat:
Tråden handlar om 4B. Vad alla syftar på är förstås därför 4B-protesterna där kvinnor hysteriskt gråter på sociala medier och rakar av sig håret efter att Trump vann. Att dessa protester började nu är märkligt eftersom att det inte hade spelat någon roll för abortfrågan vem som vann valet. Förstår du? Det mer logiska vore om 4B-feministerna fick sina utbrott redan i juni 2022 när Roe v Wade revs upp och inte nu.

Trump kan självklart välja att ta abortfrågan ytterligare vidare...han har ju den möjligheten, till skillnad från Biden, eftersom han har majoritet överallt.
Och som sagt...protesterna har INTE plötsligt börjat nu....kvinnor har protesterat på massiv front över abortförbuden över hela USA. Att du inte fått med dig detta beror på att du högst troligt enkom sitter i din högerextrema filterbubbla och inte tar in nått som helst av vare sig verkligheten eller den andra sidans ståndpunkter/ aktiviteter.

Citat:
Det är en stor vinst att i många delstater så kan inte oskyldiga barn mördas längre, ja, men den ännu större vinsten är att vänstern inte bara kan riva upp det nästa gång de har makten. Det är nämligen så det alltid går till i många frågor, högern gör några framsteg och sedan vinner vänstern något val och river upp alla högerns framsteg omedelbart och driver sedan samhället ännu längre vänsterut.

Nu har högern en bestående förändring som inte bara kan tillitetgöras hur enkelt som helst.

För tusende gången....abort gäller INTE barn.
Det gäller embryon och tidiga foster, alltså rent "juridiskt" och sakligt ett gäng cellers rätt till att dela sig och organisera sig i lugn och ro i och ta av en kvinnas kroppsliga resurser.

pratar man om små barns rätt till liv och värdiga villkor i sina liv så bör man vara FÖR aborträtten, eftersom abortförbud är den faktor som mest riskerar små barns trygghet och värdiga barndomar.

En FET majoritet av amerikaner i USA vill ha fri aborträtt. Vad tycker du om att demokrati alltså inte råder i denna sak, utan att ett ytterst liten klick av gravt konservativa och direkt misogyna gubbar ger sig själva rätten at tköra över resterande muljoner av amerikaner och framförallt miljoner av amerikanska kvinnors rätt att få lov bestämma skälva över SINA EGNA KROPPAR och LIV?
Hade du tolererat nånting likande då det gäller män....näääää absolut inte.

Citat:
Ja, du är inte alls en hatisk människa. Hela din existens består av att sprida ditt feministiska hat. [

Feminism är så långt från hat man kan komma.
Patriarkal miosgynism som du står för är själva definitionen av hat.
Senast redigerad av Merapi 2024-11-13 kl. 14:29.
Citera
2024-11-13, 14:26
Medlem
Citat:
Jaja, du är en radikal extremfeminist. Allt är kvinnohat enligt dig. Dina ord är inte värt någonting och rör mig inte ryggen. Jag kan skriva att du är en manshatare i varenda inlägg om jag vill också. Skillnaden hade ju varit att jag har objektivt rätt i det uttalandet.

Det är inte bara män du hatar utan du tycker ju inte särskilt bra om kvinnor heller i och med att du anser att vi bör acceptera att svenska kvinnor våldtas av invandrare eftersom att det är ett pris värt att betala för invandringens skull. Det är dina egna ord.

Jag vet inte vad du tror att du tjänar på anklaga allt och alla för kvinnohat som har en annan åsikt dig. En gång i tiden så fungerade det som en strategi för att tysta andra men det fungerar inte längre. Det måste du väl ha insett vid det här laget? Ingen bryr sig. Ni lär er aldrig verkligen. I decennier har ni kallat alla för kvinnohatare, rasister, nazister, fascister eller vad det nu må vara som ett försök att tysta andra, men du måste förstå att verkligen ingen bryr sig längre.

Det enda ni har åstadkommit med det här beteendet är att få människor att tycka illa om er. Så visst, ur ren strategisk och pragmatisk synpunkt ser jag gärna att ni fortsätter på samma sätt. Ni förlorar politiskt på det så inte mig emot.

Just det här beteendet är en enormt stor faktor till att ni drivit mer eller mindre varenda ung man i USA(och även resten av västvärlden), och även många kvinnor, till att fullständigt överge feminismen och vänsterliberalismen till förmån för konservatism.

Det resterande är bara en lång utläggning där du gör precis samma sak igen. Börjar svamla om saker som inte har med mitt inlägg att göra och där du skapar en halmgubbe som du sedan attackerar. Du diskuterar inte med mig utan du pratar med dig själv och dina hjärnspöken.

Lille plutt, mina åsikter är de rådande i Sverige och de är definitivt värda åtskilligt för mängder av människor i världen eftersom de ger kvinnor de rättigheter och möjligheter i sina liv de har rätt till.
Äv en män för den delen.

medan dina åsikter alltså förtrycker massa människor, även män.

Det är den enkla objektiva sanningen, vilket du inte kan balja dig bort från, eller byta ämne från, hur mycket du än försöker.
Citera
2024-11-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej din "poäng" var den du skrev...remember?
"Roe v Wade revs upp under Bidens presidentskap, "
du tom fetade den lögnen.

Protesterna mot abortförbudet i USA startade i samma ögonblick som kivnnor började fatta att den var hotad på riktigt.

4B är bara EN VARIANT av protest.

Ja, vi förstår alla att du tycker det är en "vinst" att kvinnor förtrycks och inte får sina mänskliga rättigheter av att få lov äga sina egna kroppar och liv tillgodosedda.

Du är ett misogynt litet svin, vars enda intresse är dig själv och ditt kön, och inget annat.

Jag har läst många av Reiwas inlägg i tråden och jag har inte sett ett endaste milligram av "misogyni". Om något så verkar han värna om kvinnor t ex genom att ta upp sociala medier och de skadliga budskap unga kvinnor matas med 24/7.

Jag tror att problemet med lågbegåvade individer som dig är att ni saknar den hjärnkapacitet som krävs för att kunna skilja på kvinnohat och feminism-hat.

Det är två helt olika saker.
Citera
2024-11-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag har läst många av Reiwas inlägg i tråden och jag har inte sett ett endaste milligram av "misogyni". Om något så verkar han värna om kvinnor t ex genom att ta upp sociala medier och de skadliga budskap unga kvinnor matas med 24/7.

Jag tror att problemet med lågbegåvade individer som dig är att ni saknar den hjärnkapacitet som krävs för att kunna skilja på kvinnohat och feminism-hat.

Beror sannolikt på att du inte känner igen misogyni ens om du fick det tatuerat på kroppen.

"skadliga budskap" du menar feministiska budskap om att unga kvinnor ska ha rättigheter roch möjligheter i sina liv.

ex. rätten till fri aborträtt om de inte vill ha barn, rätten att slippa oönskade sexuella trakasserier av män, eller rätten slippa sexuellt våld, eller rätten slippa misshandlas eller dödas av partners, rätten att män slutar betrakta kvunnor som nån manlig egendom, män ska ha rätt behandla och se på som skit?

Ja är ju väldigt viktigt för sånna som du och Reiwa, att kvinnor, speciellt unga kvinnor som män vill lägga vantarna på, och knulla skiten ur, inte ska ha sådana idéer, utan glatt ska acceptera all dynga som män vill utsätta dem för.
Citera
2024-11-13, 14:36
Medlem
Citat:
Lille plutt, mina åsikter är de rådande i Sverige och de är definitivt värda åtskilligt för mängder av människor i världen eftersom de ger kvinnor de rättigheter och möjligheter i sina liv de har rätt till.
Äv en män för den delen.

Det är den enkla objektiva sanningen, vilket du inte kan balja dig bort från, eller byta ämne från, hur mycket du än försöker.

"Lille plutt", "lilla gubben", "småpojkar" etc..

Ja vi förstår att du fått lära dig använda härskartekniker på genuskursen. Men tror du verkligen att det hjälper dig och din sak att du håller på såhär?
Citera
2024-11-13, 14:41
Medlem
AborteraPojkfosters avatar
Citat:
Nope stavas fri rätt att inte ägna sig åt aktiviteter som leder till graviditet. Har inget med "aborträtt" att göra. Varken Trump eller någon annan vill tvinga kvinnor att bli gravida. Men blir kvinnor gravida när de inte vill ha barn så får de skylla sig själva.
Hur går det ihop med ditt stöd för äktenskaplig våldtäkt?
Citera
2024-11-13, 14:52
Medlem
4B i vår del av världen är kvinnor som inte kan få en kille intresserad av dem och sedan vill de få det att framstå som att de själva väljer att avstå relationer med män. Incels. Svaret är givet. Tråden kan låsas. Tjejer med snaggad skalle och fulla med hat är tro det eller ej inte något de flesta män söker. Prata med kvinnor som har en mer realistisk och god syn på män så kommer de säga samma sak. Såg någon video på youtube med dessa kvinnor och de var alla mycket misandristiska generellt i den videon och pratade om hur män är kassa på ett väldigt kategoriskt. Sätt. Sexister. Misandrister. Och nej det är inte deras 4B grej som är misandri, men de var tydligt manshatande i allt annat de sa.
Ej läst tråd.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-11-13 kl. 15:07.
Citera
2024-11-13, 15:07
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Det var INTE Biden som införde abortförbud....begriper du?

Jag skrev inte att det var Biden som införde det. Jag skrev att det skedde under Bidens presidentskap. Hur vore det om du lärde dig att läsa det som står INNAN du börjar hetsa upp dig själv till ett maximalt hysteriskt känsloläge?

Citat:
Trump kan självklart välja att ta abortfrågan ytterligare vidare...

Trump har redan sagt att det är en fråga som är upp till delstaterna att bestämma över själva.

Citat:
Och som sagt...protesterna har INTE plötsligt börjat nu....

Jo, 4B-feministernas protest där de hysteriskt gråter och skriker och rakar av sig håret började nu när Trump vann valet vilket är helt ologiskt då det inte hade spelat någon roll för abortfrågan om Kamala vann valet. Det hade varit mer logiskt om de fick sitt hysteriska utbrott i juni 2022, men feminister är inte kända för att vara logiska varelser precis.

Citat:
För tusende gången....abort gäller INTE barn.
Det gäller embryon och tidiga foster, alltså rent "juridiskt" och sakligt ett gäng cellers rätt till att dela sig och organisera sig i lugn och ro i och ta av en kvinnas kroppsliga resurser.

Jag orkar inte diskutera abortfrågan i den här tråden också. Du får helt enkelt acceptera att alla inte delar din syn. Att kvinnor nu inte längre hursomhelst kan mörda sitt eget barn i många delstater är mycket positivt och en stor konservativ vinst.

Du kan ju gråta hur mycket du vill i frågan men Roe v Wade(eller något liknande) kommer inte vara möjligt att införa igen förrän typ tidigast 2050. Konservativa kommer kontrollera Högsta Domstolen åtminstone fram tills någonstans där omkring. Det är bara att titta på domstolen och vilken ålder ledamöterna har så kommer till och med du förstå att det är väldigt osannolikt att vänstern skulle kunna ta kontrollen av den innan dess.

Citat:
En FET majoritet av amerikaner i USA vill ha fri aborträtt. Vad tycker du om att demokrati alltså inte råder i denna sak

Ingenting stoppar dem heller. Det har inte införts någon abortförbud på federal nivå. Om majoriteten är för fri aborträtt i en delstat är det bara att införa.

Det är dock du som inte har mycket till övers för demokrati och folkvilja för du hade aldrig respekterat folkviljan i de delstater där en majoritet existerar som är för abortförbud. Det är därför du är så extremt angelägen om att aborträtten ska ligga på federal nivå just så att delstater där en majoritet stöder abortförbud inte ska få bestämma själva.

Roe v Wade var just detta. Ett beslut på federal nivå som gick emot folkviljan i många delstater.

Citat:
utan att ett ytterst liten klick av gravt konservativa och direkt misogyna gubbar

Ingen bryr sig om att du jämt och ständigt ska vräka ur dig "kvinnohat! kvinnohat! misogyni! misogyni!. Du tystar inte någon. Du är bra desperat nu, inte sant? Du känner hur ert grepp om samhället långsamt glider er händerna. Kom bara ihåg det här, Merapi, att det är en ny höger som formas över hela västvärlden nu. Den gamla högern gick ned på knä inför er och hade någon sorts besatthet av att behandla vänstern med värdighet trots att de ständigt bara fick skit och hat tillbaks. Det var en förlorande strategi. Den nya höger kommer behandla dig, och vänstern överlag, på precis samma sätt som ni behandlat andra. Ingen nåd. Det är karma.

Är det för övrigt någon form av hjärnskada som gör att ni feminister alltid förväxlar er själva med "kvinnor"? Det gör ni alltid utan undantag. Se bara här ovan där du menar på att det bara är "gubbar" som är emot aborträtten. Det gör du för att du är feminist, feminister är för aborträtt och sedan förväxlar du feminist med "kvinna" så därför finns det inga kvinnor som i din värld är emot aborträtten.

Citat:
Feminism är så långt från hat man kan komma.

Du är hatet personifierad. Varenda fiber i din kropp består av kolsvart ondska. Du är så uppslukad i din extrema ideologi att det övergått till ren och skär psykisk sjukdom. Du är inte en frisk människa någonstans.
Citera
2024-11-13, 15:17
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Äv en män för den delen.

Argumentum ad Populum. En fallasi.

Det ironiska är att du är helt blind för hur avskydda feminister som du är i samhället. Utan tvekan är feminister som du, "svenska män är talibaner"-typen, en av de absolut mest hatade grupperna i hela samhället och med god anledning. Hur gick det för ditt lilla parti FI i valet nu igen? Ja, just det, ja:
Citat:
Riksdagsvalet 2022 fick partiet FI 3 157 röster (0,05 procent).

Citera
2024-11-13, 15:18
Medlem
Reiwas avatar
Citat:

Att jag hatar feminismen är självklart. Det är ingenting jag kommer förneka eller försöka dölja på något vis. Feminismen är en böld på samhällskroppen.

Feminister förstår dock inte skillnaden mellan "feminist" och "kvinna". De tror att orden betyder samma sak.

edit: Eller egentligen innerst inne förstår de förstås skillnaden, men genom att likställa ordet "feminist" med "kvinna" som feminister gör så kan de kleta ordet "kvinnohat" på allt som är en kritik mot feminismen och på så vis försöka tysta människor. Det är en medveten strategi givetvis.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-13 kl. 15:23.
Citera
2024-11-13, 15:26
Medlem
Citat:
Att jag hatar feminismen är självklart. Det är ingenting jag kommer förneka eller försöka dölja på något vis. Feminismen är en böld på samhällskroppen.

Feminister förstår dock inte skillnaden mellan "feminist" och "kvinna". De tror att orden betyder samma sak.

edit: Eller egentligen innerst inne förstår de förstås skillnaden, men genom att likställa ordet "feminist" med "kvinna" som feminister gör så kan de kleta ordet "kvinnohat" på allt som är en kritik mot feminismen och på så vis försöka tysta människor. Det är en medveten strategi givetvis.

Vad tycker du om konservatism då? Där ska ju kvinnor skyddas och försörjas, män ska vara stoiska och bara ta all skit de får för så är "riktiga män". Och män ska stoiskt offra sig vid krig eller katastrofer för att hjälpa och rädda kvinnor, för kvinnor är goda och mer värda därför ska de inte drabbas av varken krig eller katastrofer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in