Citat:
Skulle säga att en del IWC pilot klockor skriker klass och sofistikation. Anspråkslösa men stilrena och med kvalitet och den som vet vet. Alla klockkännare känner igen dem men säkert ingen annan.
De kan iofs vara en bit billigare än 100 lök. Men de gånger jag ser någon med en IWC så tänker jag att där har vi en man som uppskattar kvalitet utan att törsta uppmärksamhet.
Annars skulle jag också vilja slå ett slag för JLC Polaris. Vissa modeller är bra mycket dyrare än 100lök men det finns för runt 100k också. Ren och skär klass och återigen den som vet vet.
De kan iofs vara en bit billigare än 100 lök. Men de gånger jag ser någon med en IWC så tänker jag att där har vi en man som uppskattar kvalitet utan att törsta uppmärksamhet.
Annars skulle jag också vilja slå ett slag för JLC Polaris. Vissa modeller är bra mycket dyrare än 100lök men det finns för runt 100k också. Ren och skär klass och återigen den som vet vet.
Ska kolla och tack för att du tog dig tid, tänkte höra om en sak till, finns det Unisex varianter som min dotter skulle kunna använda när jag kastar in handuken, för jag har svårt att se en klocka som investering, för att enligt mig är den inte ett värdeföremål som stiger i värde, utan som mest behåller sitt värde med rätt skötsel och en bra service bok, det är min ringa uppfatting.
Jag kanske missförstår och då får du gärna upplysa mig om motsatsen.
Men skickat lite på neutrala Omega runt 80 papp, begagnad, dom är fina och kan tänka mig ha en sådan till vardags.
Sedan blir det affektions värde när dottern ärver den och kanske använder den.
Med mitt framtida inköp kommer jag rådfråga och komma överens med dottern, så vi båda gillar och finner lust att använda klockan.
Efter att jag såg en video vars pappas dotter fick ärva en Rolex som var förstörd, vattenskadad.
Och en klock reperations nörd tog på sig projektet att återställa så dottern kunde använda klockan.
Det berörde mig på olika plan, varav iden att gå i arv.
Tror att klockor är lite som bilar.
Du kan tjata till dig till en bra affär eller träffa på någon i desperat situation och göra en bra deal.
Men annars om inte begagnat och med angivna situationer så blir det som med bilköp.
Du köper en ny bil och sätter in nyckeln och kör iväg.
Om du då skulle sälja bilen nästa dag så har den tappat 30% i värde.
Tänker mer eller mindre så med allt nytt man köper.
Så om man inte har tid och mycket kunskap så är det svårt att göra en bra affär som investering.
Min värdering ligger i att jag vill ha en fin klocka som inte är massa bling bling eller ropar status rakt ut, vilket jag fått intryck vissa klockor gör, vill ha lite lyx men lite mer lågmäld lyx som inte vrålar här är jag.
MVH
Senast redigerad av sputnik2011 2024-07-20 kl. 16:56.
Senast redigerad av sputnik2011 2024-07-20 kl. 16:56.