Citat:
Ursprungligen postat av
40milesfromthesun
1. Tack för upplysning, intressant.
2. Ja, fjärde stycket. För att tydliggöra. Feminister som röstar för den flyktingpolitik du nämner gör det för att de vill visa medmänsklighet till kvinnor OCH män. Jag kan intyga att vi är på större vakt avseende bruna män än vita. Ju längre de bott i Sverige och ju mer de anammat svensk kultur, desto säkrare upplever vi dem. Vårt priblem är och har alltid varit män, punkt.
Som Radikalfeminist (Alltså ej "radikal feminist", vad nu det betyder.) kan jag meddela att de som vi ser som störst hot nu är inte en vit cis man utan så kallade transcels som är ett allvarligt hot mot våra trygga utrymmen.
Jag har inte skrivit någonstans om flyktingpolitik. Du läser in något jag ej skrivit.
Förr sökte kvinnor sig till "farliga män". De var oftast av lägre socioekonomisk status.
I intersektionalismens demonisering av den vite mannen, finner nu kvinnan dessa bland icke-vita män. De behöver inte rösta för flyktingar således, de kan välja en svart amerikan eller en turistande indonesier med ansiktstatueringar.