Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-05-13, 14:43
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
1. Tack för upplysning, intressant.
2. Ja, fjärde stycket. För att tydliggöra. Feminister som röstar för den flyktingpolitik du nämner gör det för att de vill visa medmänsklighet till kvinnor OCH män. Jag kan intyga att vi är på större vakt avseende bruna män än vita. Ju längre de bott i Sverige och ju mer de anammat svensk kultur, desto säkrare upplever vi dem. Vårt priblem är och har alltid varit män, punkt.
Som Radikalfeminist (Alltså ej "radikal feminist", vad nu det betyder.) kan jag meddela att de som vi ser som störst hot nu är inte en vit cis man utan så kallade transcels som är ett allvarligt hot mot våra trygga utrymmen.
Jag har inte skrivit någonstans om flyktingpolitik. Du läser in något jag ej skrivit.

Förr sökte kvinnor sig till "farliga män". De var oftast av lägre socioekonomisk status.

I intersektionalismens demonisering av den vite mannen, finner nu kvinnan dessa bland icke-vita män. De behöver inte rösta för flyktingar således, de kan välja en svart amerikan eller en turistande indonesier med ansiktstatueringar.
Citera
2024-05-13, 14:45
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Duh🙄
Som liberal kanske det är klädsamt att erkänna att er syn på familj och människan är oförenlig med dessa värderingar.
Citera
2024-05-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har inte skrivit någonstans om flyktingpolitik. Du läser in något jag ej skrivit.

Förr sökte kvinnor sig till "farliga män". De var oftast av lägre socioekonomisk status.

I intersektionalismens demonisering av den vite mannen, finner nu kvinnan dessa bland icke-vita män. De behöver inte rösta för flyktingar således, de kan välja en svart amerikan eller en turistande indonesier med ansiktstatueringar.

Seems we could just agree to disagree.
Citera
2024-05-13, 14:52
Medlem
Citat:
Som liberal kanske det är klädsamt att erkänna att er syn på familj och människan är oförenlig med dessa värderingar.

Det vore klädsamt om ditt påstående hade någon sanning i sig; då skulle jag absolut medge detta.
Jag har redan medgett att jag som liberal inte är förvånad när en studie visar på att barn i liberala hem uppvisar högre mental ohälsa.

Kanske du själv kan göra något klädsamt?
Citera
2024-05-13, 15:13
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Seems we could just agree to disagree.
Det låter så, ja.
Citera
2024-05-13, 15:13
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Det vore klädsamt om ditt påstående hade någon sanning i sig; då skulle jag absolut medge detta.
Jag har redan medgett att jag som liberal inte är förvånad när en studie visar på att barn i liberala hem uppvisar högre mental ohälsa.

Kanske du själv kan göra något klädsamt?
Jag är inte så mycket för mode.
Citera
2024-05-14, 16:08
Medlem
Citat:
Jag är inte så mycket för mode.

Kul skämt. men alla vet vad du menade när du
skrev att det kanske skulle vara klädsamt av mig att erkänna osv.

Så vad du egentligen skriver är att du "inte är mycket för" att erkänna brister i dina egna övertygelser. Så som jag gjorde.
Citera
2024-05-14, 16:53
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Kul skämt. men alla vet vad du menade när du
skrev att det kanske skulle vara klädsamt av mig att erkänna osv.

Så vad du egentligen skriver är att du "inte är mycket för" att erkänna brister i dina egna övertygelser. Så som jag gjorde.
Mitt påstående hade ju sanning i sig, så vad finns att erkänna? Ännu ett av dessa toxiska feminina drag där män måste erkänna saker de inte sagt?

Vi har redan agreed to disagree, move on klappträ.
Citera
2024-05-18, 22:00
Medlem
Citat:
Mitt påstående hade ju sanning i sig, så vad finns att erkänna? Ännu ett av dessa toxiska feminina drag där män måste erkänna saker de inte sagt?

Vi har redan agreed to disagree, move on klappträ.

Jag har inte bett dig erkänna något alls. Mitt senaste inlägg var en odisputabel slutsats som inte behövde kommenteras vidare.
Citera
2024-05-24, 15:42
Medlem
Citat:
För oss som är Generation X av båda kön drabbar det säkert betydligt mindre

Varför skulle detta moderna fenomen drabba Gen X överhuvudtaget? Gen X är för gamla för orka bry sig om nåt tramsigt könskrig. Endast ett fåtal feminister ur den generationen som inte vuxit upp och ett fåtal män som kanske kan beskrivas som incels men som till stor del inte ens hört talas om begreppet kan vara aktuella att drabbas. Detta är i stora drag en ungdomsfråga för en generation som är överkänslig för intryck.
Citera
2024-11-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
En AI-flickvän kommer nog få många män att må bättre.

Nej. Män vill ha fittslafs i hela ansiktet. Resten kan du räkna ut själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in