Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Skulle du säga att svenska kvinnor generellt är väldigt konservativa, eller att din filterlilla bubbla kanske inte är representativ för hur det är i sverige för andra svenska män, som ej haft turen att hitta någon av dessa väldigt konservativa kvinnor?

Att bedöma sin egen filterbubbla objektivt är förstås omöjligt utan stora undersökningar, men jag kan personligen inte se i verkligheten det som så ofta beskrivs på Internet. Mina exempel är vänner och bekanta i min omgivning samt att mitt arbete har ca 50% kvinnor som man på olika sätt hamnar i samtal med. Bara från mitt perspektiv bedömer jag dem så som rimliga utifrån min egen preferens, men det är klart det är möjligt att det bara är en fasad som ändras så fort ytterdörren stängs.
Citera
2024-06-10, 20:34
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladyia
Nu är jag förvisso kvinna men vad fan ska ens något kön med kärlek till. Kärlek är inget konkret ting utan bara en abstrakt eller subjektiv känsla som finns i dig men inte någon annanstans förutom just i dig själv som din egen känsla.
En sådan känsla behöver man inte någon annan för att känna. Det är ett tecken på dåligt självförtroende och är simpelt.
Håller med. Hur desperat får man bli? Det är inget man ska behöva förlika sig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in