2024-05-13, 14:37
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror det handlar om en "symbolisk" björn eller tom rovdjur, dvs vilket rovdjur som helst.
Och kan lova att även grizzlybjörnar har betydligt lägre mördar-rates av människa än vad män har.
Björnar mördar inte människor alls.
Citera
2024-05-13, 14:39
Medlem
Litenhetens avatar
Som man känner jag mig livrädd när jag möter en kvinna i skogen. Om hon anmäler mig för våldtäkt är jag körd. Räcker att tömma mobilmasterna.
Citera
2024-05-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Såhär var det i stort sett inte förr, inte i lika stor skala i alla fall. Man kunde lämna huset utan att låsa, man kunde ta långa promenader utan att vara orolig för att bli rånad, finns en massa saker man kunde göra förr som inte orsakade någon rädsla. Undrar varför det är såhär numera. Överfallsvåldtäkt i skog, sprängningar, skjutningar... Undra varför.

Det bästa mantrat att leva efter "Around blacks, never relax". Man minskar risken väldigt mycket bara genom att följa detta och inte ha något med invandrare att göra, gäller för både kvinnor - män och barn.

Det är så eftersom att bland annat feminister, som TS, med hela sitt väsen kämpat för att importera hit dessa våldsmän till Sverige och göra landet otryggare för alla, inklusive kvinnor. Feminister som TS älskar ju att låtsas som att de kämpar för kvinnors bästa, men i själva verket gör de allt i sin makt för att svenska kvinnor ska vara så otrygga och bli våldtagna av mörkermän i så stor utsträckning som möjligt.
Citera
2024-05-13, 14:42
Avstängd
Inte många björnar i Sverige exempelvis, så redan där ser man problemet med att fokusera på antalet som vissa gör (som conversation-artikeln):

För 2023 så är estimatet för antalet björnindivider 2448 (95 % CI: 2080-2823).

https://www.naturvardsverket.se/data...onsutveckling/

Base rate fallacy:

https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-05-13 kl. 14:44.
Citera
2024-05-13, 14:43
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Björnar mördar inte människor alls.
Nej, definitionsmässigt och juridiskt är mord något mellan människor.
Citera
2024-05-13, 14:43
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Såhär var det i stort sett inte förr, inte i lika stor skala i alla fall. Man kunde lämna huset utan att låsa, man kunde ta långa promenader utan att vara orolig för att bli rånad, finns en massa saker man kunde göra förr som inte orsakade någon rädsla. Undrar varför det är såhär numera. Överfallsvåldtäkt i skog, sprängningar, skjutningar... Undra varför.

Det bästa mantrat att leva efter "Around blacks, never relax". Man minskar risken väldigt mycket bara genom att följa detta och inte ha något med invandrare att göra, gäller för både kvinnor - män och barn.

Ja, precis.

Vi som är lite äldre minns hur det var förr. Då kunde man skoja och byta några ord med okända människor (även kvinnor) ute i naturen. Tilltala en okänd kvinna idag och du blir stämplad som rånare eller våldtäktsman med onda avsikter. Eller en potentiell yxmördare.

Trist utveckling som sagt var
Citera
2024-05-13, 14:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och kan lova att även grizzlybjörnar har betydligt lägre mördar-rates av människa än vad män har.

Knappast per björn per tidsenhet. Man får tänka på hur oerhört kort tid landets kvinnor som helhet spenderar i någon som helst kontakt med landets ganska få vilda björnar.
Citera
2024-05-13, 14:49
Medlem
Det är bara en trendig meme just nu. Varken mer eller mindre. Hela grejen med den är att du ska svara att du hellre träffar björnen, att analysera det djupare är som att ifrågasätta varför ryska posten kan prata svenska när ni leker leken.
Citera
2024-05-13, 14:52
Medlem
Citat:
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

Jag tycker det låter vansinnigt. Är det vänsterliberala feminister som röstat, eller vad? Skulle aldrig vilja möta en björn ensam i skogen. Trots att jag blivit utsatt för ett våldtäktsförsök och misshandel av en främmande man på väg till arbetet på morgonkvisten. Trots det avskyr jag inte alla män, utan förstår att det finns vissa som är störda.

En björnmamma med björnungar vill du garanterat inte möta i skogen, då föredrar jag att bli våldtagen av en främmande man alla dagar i veckan, om jag måste välja. 😀👍
Citera
2024-05-13, 14:52
Medlem
Citat:
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

Hela den här diskussionen känns som man redan hört den hundra tusen gånger innan. Det är feminister som håller på så som feminister håller på.

De påstår att de tror att en slumpmässig man de råkar träffa på är jättefarlig. Naturligtvis ljuger de. Det handlar bara om samma vanliga trams som de alltid håller på med. Delvis verkar det handla om att de vill skydda de kategorierna män som verkligen är farliga på riktigt och i stället överföra skulden till vanliga män.

För hade frågan varit: "Vad hade du helst träffat på? En grupp hazarer i en mörk gränd eller en björn i skogen", då hade det ju faktiskt varit rimligt för kvinnan att välja björnen. Men hela den frågeställningen skulle de se som rasistisk och börja rabbla upp fejkade och motbevisade uppgifter om att "den farligaste platsen för en kvinna är i hemmet" och liknande.

Till stor del verkar det handla om att feministerna gillar att trolla och provocera. Det bästa svaret är att ignorera dem och inte ha med dem att göra.
Citera
2024-05-13, 14:56
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Seriemördare i skogen mördar män lika ofta som kvinnor. Källa: Det är en känsla jag har och kan därför inte ifrågasättas.

Tänk om kvinnornas rädsla beror på att feminister har talat om för dem att de ska vara rädda?

Bara en känsla jag har där också.

Ligger mycket i det du skriver tycker jag.

Samtidigt så är säkert fler kvinnor rädda för okända män i skogen än vad män är rädda för okända kvinnor, och så ska det ju inte behöva vara.

Frågan är bara vad man ska göra åt det?

Själv så är jag inte ett dugg rädd för andra män på mina långpromenader i skogen, trots att jag kanske borde vara det.
Citera
2024-05-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Tanken har inte slagit dig att det finns en stor siffra på våldsbrott som inte anmäls? Det är mer ovanligt än vanligt att bli dömd för t ex våldtäkt i Sverige eftersom att man hellre friar än fäller.
Jo självklart, och jag har gått på statistik kring anmälningar och inte domar just för att få en så heltäckande bild som möjligt. Mörkertalet är, av förklarliga skäl, inte helt lätt att räkna på. Men om vi förutsätter att vartannat fall inte anmäls, så är det fortfarande mindre än 2% chans att mannen man träffar på i skogen har begått ett vålds- eller sexualbrott. Av samtliga män jag mött under mitt tjugosex år långa liv så har två utsatt mig för denna typ av brott, varav en person var nära anhörig. Missförstå mig rätt, det är fruktansvärt och dessa män förtjänar inte något som helst förmildrande. Vad jag menar är att det är inte Antons, Rogers eller Peters fel att Kim råkar vara en skithög. Man kan inte dra alla män över en kam, och sannolikheten för att den specifika mannen du träffar på i skogen ska begå en brottslig handling är minimal. Men om han nu sannolikheten till trots skulle göra det så absolut, då förtjänar han inget annat än det värsta här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in