2024-06-05, 20:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Ja, den sorten finns hos killar också. Man vill plugga/resa/ligga/festa i 20-årsåldern.

Klart. Människan vill ha sex utan att få barn. P-pillret var bland de största förändringarna som hänt mänskligheten.

Citat:
Men den grupp från manosfären du beskrev handlar snarare om män som saknar sexuell tillgång till kvinnor och därför ej kan få barn. Återstår då att jobba på en plan för att öka sitt sexuella marknadsvärde.

Nej, det handlar om att de vill ha mycket yngre kvinnor.
Citera
2024-06-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Hur gamla är dessa män i nuläget? Vet du att de i nuläget är sexuellt framgångsrika?
Citera
2024-06-05, 20:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Hur gamla är dessa män i nuläget? Vet du att de i nuläget är sexuellt framgångsrika?

Vet ej. Känner ingen av dem.
Citera
2024-06-05, 20:16
Medlem
Citat:
Klart. Människan vill ha sex utan att få barn. P-pillret var bland de största förändringarna som hänt mänskligheten.

Mycket yngre ? Incels skulle ta alla tjejer om de fick chansen ? 😔
Citera
2024-06-05, 20:20
Medlem
Citat:
Vet ej. Känner ingen av dem.

Okej. Jag känner en del sådana som är inne i den delen av manosfären som sysslar med självförbättring.
Citera
2024-06-06, 00:33
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Det är populärt att säga att det är kvinnors fel att barnafödandet minskar. Eftersom kvinnor vill knulla runt och göra karriär och inte fattar sedan att de har blivit för gamla för att få barn.

Det är kvinnors fel då det är kvinnor som föder barn inte män.

I slutändan så är det kvinnors roll i samhället som avgår hur samhället ser ut. Förstör man kvinnan så förstör man också samhället.

När jag studerade i universitet så i ett av våra grupparbeten så hade jag en tjej som förmodligen var den snyggaste och mest attraktiva kvinnan jag sett i hela mitt liv (överdriver inte nu). Hon var blond, hennes ansikte var extremt vackert. Kunde inte se hennes kropp då hon klädde sig på ett normalt sätt men är säker att om jag hade sett henne i en bikini så hade det varit väldigt svårt att inte titta på henne.

Har följt henne flera år nu då jag kommer ihåg hennes namn och hur hon ser ut. Hon är nu 33 år gammal och är barnlös. Hon är gift. Och hon verkar inte vara en sån kvinna som ser på sexuell promiskuitet som en del och mening av livet. Hon var extremt smart. Så att hon skulle vägrat föda barn bara för att hon ville "knulla runt" verkar inte vara anledningen.

Just hennes fall kan ses som ett exempel på hur dagens samhälle fungerar. På ett sätt kan man säga att det är ett brott mot mänskligheten och dess natur att en så snygg och attraktiv och smart kvinna inte föder något barn under livet. Det är stor chans då hon är 33 år gammal och om några år blir det svårt att föda barn rent biologiskt.

Just den personen har skaffat karriär, och jobbat under många år. Hon har mycket pengar, och hennes man har också ett välbetalt jobb och har mycket pengar. Pengar är inte problemet. Att hon inte vill stadga sig med en person utan bara vill "knulla runt" är inte heller problemet. Detta är verkligen en ideologisk fråga och det är samhället som förstört kvinnor så att dem ser barnafödande som ett problem och som ett HINDER mot deras egna personliga framgång.

Jag kan inte tänka mig att den personen kommer vara speciellt lycklig om 20-25 år när hon blir en kärring och börjar likna en häxa (överdriver inte nu, många kvinnor när dem blir äldre ser ut som häxor i filmer), och samtidigt är ensam, utan barn och precis på samma sätt som hon såg barn som en börda, kommer andra personer se henne som en börda. Man slösar bort sin fruktsamma tid på jorden och kommer mentalt lida under senare delen av livet.
Citera
2024-06-06, 00:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014

I slutändan så är det kvinnors roll i samhället som avgår hur samhället ser ut. Förstör man kvinnan så förstör man också samhället.

När jag studerade i universitet så i ett av våra grupparbeten så hade jag en tjej som förmodligen var den snyggaste och mest attraktiva kvinnan jag sett i hela mitt liv (överdriver inte nu). Hon var blond, hennes ansikte var extremt vackert. Kunde inte se hennes kropp då hon klädde sig på ett normalt sätt men är säker att om jag hade sett henne i en bikini så hade det varit väldigt svårt att inte titta på henne.

Har följt henne flera år nu då jag kommer ihåg hennes namn och hur hon ser ut. Hon är nu 33 år gammal och är barnlös. Hon är gift. Och hon verkar inte vara en sån kvinna som ser på sexuell promiskuitet som en del och mening av livet. Hon var extremt smart. Så att hon skulle vägrat föda barn bara för att hon ville "knulla runt" verkar inte vara anledningen.

Just hennes fall kan ses som ett exempel på hur dagens samhälle fungerar. På ett sätt kan man säga att det är ett brott mot mänskligheten och dess natur att en så snygg och attraktiv och smart kvinna inte föder något barn under livet. Det är stor chans då hon är 33 år gammal och om några år blir det svårt att föda barn rent biologiskt.

Just den personen har skaffat karriär, och jobbat under många år. Hon har mycket pengar, och hennes man har också ett välbetalt jobb och har mycket pengar. Pengar är inte problemet. Att hon inte vill stadga sig med en person utan bara vill "knulla runt" är inte heller problemet. Detta är verkligen en ideologisk fråga och det är samhället som förstört kvinnor så att dem ser barnafödande som ett problem och som ett HINDER mot deras egna personliga framgång.

Jag kan inte tänka mig att den personen kommer vara speciellt lycklig om 20-25 år när hon blir en kärring och börjar likna en häxa (överdriver inte nu, många kvinnor när dem blir äldre ser ut som häxor i filmer), och samtidigt är ensam, utan barn och precis på samma sätt som hon såg barn som en börda, kommer andra personer se henne som en börda. Man slösar bort sin fruktsamma tid på jorden och kommer mentalt lida under senare delen av livet.

Jag tror inte att det är så simpelt, och ett exempel (studerat från avstånd) representerar inte hur läget ser ut bland andra män och kvinnor.

Sanningen är väl att kulturen har förändrats både bland män och kvinnor, och individualitet, teknologimissbruk och förskjuten vuxenhet påverkar båda könen på olika sätt.

Vem är mest skyldig i historien? Jag har ingen aning. Men jag kan ta flera exempel som jag känner till där mannen är den som inte är redo för barn och kvinnan bönfaller honom att få barn innan det är försent för hennes del.
Citera
2024-06-06, 17:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014

Du menar alltså att trådstartaen är kvinna? För du har ju läst att trådstartaren inte vill ha barn.

Och hur vet du att mannen som är gift med den där 33 åriga kvinnan du känner vill ha barn? Detta par vill kanske inte ha barn på grund av den negativa samhällsutvecklingen precis som flera i den här tråden känner. Du har uppenbarligen inte läst tråden. Gör om, gör rätt.
Citera
2024-06-09, 13:20
Medlem
loxodontaspotterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är väl bara fakta att bostäder är en bra investering i en tid av låg inflation och låga räntor, människor kommer alltid följa sådana naturlagar oavsett hur dåligt det är i makronivå (vilket hänger ihop med TS anförande). Kanske vi inte bör anklaga en hel generation för det enda eller det andra, men de var givetvis en tongivande generation som först skapade en kulturrevolution för att sedan skydda den nya hierarkin de hade skapat med tand och klor. Att sedan inte ha lika många barn som föregående generationer fick de att behålla makt även som numerär överläge i demokratiska val.

Vet ej ifall jag kan anklaga specifikt dem för generation greta, förutom möjligen indirekt...

Redan Mark Twain visste att land är det bästa att investera i eftersom det inte görs nåt nytt av det, men vi har nått punkten nu med överbefolkning och gamlingar som lever så länge att unga rakt av inte får plats. Plus en sanslös invandring som förstör ännu mer. Så jodå, det är boomers fel som ska ha sin villa plus två sommarhus plus en annan villa de hyrar ut för lite passiv inkomst ovanpå den pension enbart de ska få, vi som kommer efter kan ju fetglömma det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in