2024-12-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är lite märkligt att vissa avtal inte gäller. I nöd och lust inför varandra är vad många säger åt varandra inför både präst och vänner. Då har de även haft gott om tid att komma på vad de ska avge för löften under vigseln. Betyder inte detta något, är det bara tomma ord? Annars så gäller ju muntliga löften lika mycket som skriftliga.

Ja visst är det konstigt att så många i tråden tycker att avtalet att man ska älska och värna varandra, inte ska gälla för den ena parten, bara för den andra.
Citera
2024-12-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja visst är det konstigt att så många i tråden tycker att avtalet att man ska älska och värna varandra, inte ska gälla för den ena parten, bara för den andra.
Hur tänker du då och vem gör inte det?
Citera
2024-12-01, 11:55
Medlem
Citat:
Hur tänker du då och vem gör inte det?

Jag tänker att kräver man att man ska ha rätt att våldta den människa man har lovat att älska och värna, ja då bryter man ju REJÄLT mot "avtalet" eller hur.
Citera
2024-12-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag tänker att kräver man att man ska ha rätt att våldta den människa man har lovat att älska och värna, ja då bryter man ju REJÄLT mot "avtalet" eller hur.
Man våldtar väl inte en frivillig? Hade själv en överenskommelse med en flickvän/sambo att vi fick göra vad vi ville med varandra även om den ena sov. Så länge det handlade om kärlek och att vi inte skadade varandra. Det nyttjade båda när andan föll på. Det är kul när man tror att man drömmer och vaknar i verkligheten.
Citera
2024-12-01, 12:26
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag fattar inte resonemanget? Om du brukar släppa in mig för att ta en bärs i soffan med dig så spelar det väl inget roll att vi gjort detta hundratals gånger om jag sedan bryter mig in i din lägenhet medan du sover.
Så om en polare gick in i din olåsta lägenhet och satte sig i soffan för att vänta in din hemkomst från jobbet skulle du anse detta vara lika allvarligt som om en helt okänd person gjorde samma sak?
Citera
2024-12-01, 12:29
Medlem
Citat:
Man våldtar väl inte en frivillig? Hade själv en överenskommelse med en flickvän/sambo att vi fick göra vad vi ville med varandra även om den ena sov. Så länge det handlade om kärlek och att vi inte skadade varandra. Det nyttjade båda när andan föll på. Det är kul när man tror att man drömmer och vaknar i verkligheten.

varför vill du ens ha sex med någon som inte är "med"? sover ex.
Är ju fan absurt.
Citera
2024-12-01, 12:37
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Har man lovat ”inför gud och denna församling” att älska varandra i nöd och lust så har man ju gett samtycke. Vaknar den ene parten och har lust så…

Haha aaa. "Prästen sa att det är okej att stoppa upp en hälleflundra i pruppen på min fru, så jag förstår inte problemet!?"
Att fråga sin fru om hon faktiskt vill ha fisken i anus, det är för jobbigt
Citera
2024-12-02, 00:05
En fru ska gå ner på knäna och suga ens kuk när.man vill.

Lata jävla stycken. Nu pajade ni äktenskapet också. Vad faan har en man ut av ett giftemål annars? Tänk, horor! Eh glömde att ni är utvecklingsstörda, just det ja.

Er iq är närmare.mena packet ni importerat, än oss vita swedistanska män, vilket jag bevisat ett flertal gånger nu.
Citera
2024-12-03, 14:25
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Så om en polare gick in i din olåsta lägenhet och satte sig i soffan för att vänta in din hemkomst från jobbet skulle du anse detta vara lika allvarligt som om en helt okänd person gjorde samma sak?
Jag förstår inte din poäng riktigt. Nej, jag vill inte att varken främlingar eller bekanta knallar in i mitt hem utan min tillåtelse.
Citera
2024-12-03, 14:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag förstår inte din poäng riktigt. Nej, jag vill inte att varken främlingar eller bekanta knallar in i mitt hem utan min tillåtelse.
Fast skulle du anse det vara lika allvarligt? Speciellt om det sedan tidigare funnits någon typ av samförstånd om att du och kompisen fick hälsa på varandra utan att behöva ringa och bestämma tid innan.
Citera
2024-12-03, 16:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Fast skulle du anse det vara lika allvarligt? Speciellt om det sedan tidigare funnits någon typ av samförstånd om att du och kompisen fick hälsa på varandra utan att behöva ringa och bestämma tid innan.

Det här är Sverige, här går vi inte in och sätter oss i folks soffor när de inte är hemma oavsett hur bra vänner vi är. Vi skickar iallafall ett sms innan och får ett ok från vännen att gå in och sätta oss och vänta.

Det är en hårfin gräns mellan respekt och ta någon för given/ta vad man vill/bete sig som man vill (mot andra).
Citera
2024-12-03, 16:53
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Nu sa jag att detta gäller om min kompis inte har min tillåtelse. Det förefaller synnerligen irrelevant hur jag reagerar på att någon gör något i samförstånd med mig.

Edit:
Det finns idioter till allt. Det är såklart fullt möjligt att min polare av oförklarlig anledning inbillat sig att jag säkert tycker det är helt kosher att han knallar in i mitt hem lite när han vill. Om han baserar sin korkade slutsats på att jomen, det har ju varit okej att han sitter i min soffa när jag bjudit över honom tidigare, så därför trodde han att det säkert var okej när jag inte har bjudit hem honom - så vet jag fan inte ens vad jag ska säga om det. Det är väl förbannat oklart om jag vill behålla en komplett idiot till polare som saknar gränser totalt, och inte går att lita på. Vem vet, kommer han stjäla min bil bara för att jag gav honom ett beggat skrivbord för en tid sedan?

Anser jag att han har begått ett brott? Ja, det är väl klart att jag anser. Skulle jag polisanmäla honom? Ja troligen, om han är så jävla dum i huvudet att han insisterar på att han inte gjort något fel. Rentav tycker att det är lite av hans rättighet att knalla in hemma hos mig, eftersom jag låtit hon befinna sig hemma hos mig vid tidigare tillfällen. Då kan fan en domstol få tova till lite vett i skallen på honom. Jag kommer ju som sagt sannolikt inte ha något intresse av fortsatt vänskap i vilket fall.
Senast redigerad av Nospheratu 2024-12-03 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in