Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-19, 15:10
  #1
Medlem
Citat:
Miljöaktivister har sprejat orange färg på den förhistoriska megalitiska stensättningen Stonehenge i sydvästra England.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)
Citera
2024-06-19, 15:18
  #2
Medlem
Riktiga huliganer.

”klimataktivisterna” börjar närma sig att vara s k ensamaggerande då bara två ses på bilden och greps av brittisk polis.
Citera
2024-06-19, 15:24
  #3
Medlem
Nåja, med tanke på utsläppen som människor rår för så har man ändå en viss förståelse för dessa aktivister. Frågan är om min bakgrundsbild i Windows XP kommer uppdateras?
Citera
2024-06-19, 15:40
  #4
Medlem
Dessa dårar måste ju låsas in på slutenpsykvård. Undrar om Greta var där ??
Citera
2024-06-19, 15:46
  #5
Medlem
Så jävla kontraproduktivt!
Citera
2024-06-19, 15:55
  #6
Medlem
Zoologens avatar
Jag är helt för att man ska vara rädd om miljön och naturen.
Men när aktivister gör sådant här som att spraymåla Stonehenge blir jag heligt förbannad. De har gjort tillräckligt med att förstöra värdefulla gamla konstverk, men det här slår allt.
Hoppas de blir inlåsta på väldigt lång tid.
Citera
2024-06-19, 15:55
  #7
Medlem
Säkert beordat av Putin och de som står bakom olje/gasindustrin, ett smart sätt att väcka avsky mot allt som har med klimat och den gröna omställningen?!
Citera
2024-06-19, 16:00
  #8
Medlem
Neltets avatar
Varför tar de inte kollektivt självmord som protest eftersom varje människa gör ett negativt klimatavtryck. Det hade fått mina sympatier.
Citera
2024-06-19, 16:25
  #9
Medlem
Är/var Gryningspyromanen egentligen aktivist? Metoderna för att ”få sin vilja fram” är åtminstone likartade.
Citera
2024-06-19, 16:44
  #10
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.
Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Hela syftet är att du ska bli förbannad och förhoppningsvis någon idiot blir riktigt flyförbannad och gör nåt dumt mot dessa aktivister och då har vi "Climate-Floyd" och ja, jag har sett den här filmen ett par gånger.

Och nej, inget är heligt när det handlar om konstgräsaktivism.
Citera
2024-06-19, 17:03
  #11
Medlem
fernebos avatar
Är de så otroligt pantade eller är det några som vill skada klimatrörelsen?

Oavsett vilket borde de skjutas!
Citera
2024-06-19, 17:12
  #12
Medlem
Den där rörelsen borde man ju terrorklassa!
Ja, de där två personerna är garanterat Englands mest impopulära just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in