Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-07-21, 10:55
Medlem
Det r strre skillnad n folk tror.
Perry r en bareknuckle brawler som gr in och krigar.
I boxning s r det vldigt ltt att skydda sig mot sdana motstndare.
Du behver inte ens vara srskilt duktig defensivt fr att klara en sn fighter.

Och Jake r en ganska duktig boxare och han har det bsta teamet pengar kan kpa bakom sig.
Lgg drtill att alla han mter r verlyckliga ver stlarna dom tjnar s dom dom trnar inte ens srskilt hrt(d en vinst hr inte leder till nt,inga titelmatcher blten stora sponsorkontrakt etc)

Visst dom r idrottsmn och r i bttre form n mig men som sagt det r nd skillnad i hur deras trning infr fight r hr mot i vanliga fall.
Citera
2024-07-21, 11:28
Medlem
Tankefrihets avatar
Hller med om allt du skriver.

Hur mnga professionella boxare finns det i vrlden? MASSOR! Hur mnga professionella bare knuckle-boxare finns det i vrlden (om man inte rknar in typ lethwei osv). Ett litet litet ftal.

Ekonomiskt var det kanske inte superduper fr BKFC att en av deras affischnamn fick storstryk av JP, ven om det nu var under andra regler. Nja, de klarar sig nog. Personligen r jag noll intresserad av bare knuckle, men kollar mycket ONE, UFC och proffsboxning.

JP har gjort allt rtt hittills. Vi r mnga som hoppats p att ngon skall snka grabben, men och hans team han har precis valt de motstndare som han r vertygad om att han klarar av, samtidigt som de har varit populra nog att locka hundratusentals tittare och dra in miljarder (totalt). Dessutom brjar han bli en hyfsad boxare p kuppen. En dag lr det inte rcka lngre, men d sitter han dr med hundraelva Lamborghinis och sex slott. 😺

Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Det r strre skillnad n folk tror.
Perry r en bareknuckle brawler som gr in och krigar.
I boxning s r det vldigt ltt att skydda sig mot sdana motstndare.
Du behver inte ens vara srskilt duktig defensivt fr att klara en sn fighter.

Och Jake r en ganska duktig boxare och han har det bsta teamet pengar kan kpa bakom sig.
Lgg drtill att alla han mter r verlyckliga ver stlarna dom tjnar s dom dom trnar inte ens srskilt hrt(d en vinst hr inte leder till nt,inga titelmatcher blten stora sponsorkontrakt etc)

Visst dom r idrottsmn och r i bttre form n mig men som sagt det r nd skillnad i hur deras trning infr fight r hr mot i vanliga fall.
Citera
2024-07-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Vilka skillnader r det mellan vanlig boxning och bare knuckle? r det en frdel fr jake att dom har handskar att det kar trffytan mot ngon som perry som inte skyddar sig ordentligt? Har fr mig bare knuckle har mindre ring ocks vilket gynnar ngon som Perry.
Jag minns inte reglerna exakt fr BKFC men de kr ju helt utan handskar och bara lindade hnder s man mste troligtvis rra p sig mer och vara vldigt noga med att undvika att bli trffad d slagen gr betydligt mer skada.

Jag tittade lite p BKFC fr lnge sedan men tyckte att matcherna d var vldigt hndelsefattiga d man inte bara kan g in och damma p som med boxningshandskar p hnderna och sedan utnyttja handskarna defensivt och ta slag p guarden.

Som jag minns det s var det mycket rrelse, f slagvxlingar d man grna vill trffa sjlv men undvika att bli trffad till varje pris nr en hyfsad trff utan handskar kan skra upp nyllet och orsaka fula cuts eller slcka ngon snabbt och det blir svrare att parera slag ocks s snabbt in och snabbt ut och mycket avvaktande eller sl och clincha.

Dessutom s r vl matcherna ganska korta ocks om jag inte minns fel jmfrt med boxning.

Mycket clinch ocks om man hamnar fr nra pga mindre ringyta och dessutom inte s mycket kombinationer utan mer enstaka slag.

Jag r inte mycket fr vanlig boxning som publiksport ven om jag har trnat det sjlv men det r roligare att titta p n tex BKFC faktiskt.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-07-21 kl. 19:15.
Citera
2024-07-22, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Mike Perry har trots allt en boxningsbakgrund och hans intg i MMA frn brjan var att han blev anlitad som boxningstrnare p ett lokalt gym.

Men ja, anledningen till att han aldrig satsade p boxningen var fr att han hade inte det som krvdes. Han r en hrd jvel och r nog svr att kncka mentalt, just drfr han passar bttre i bare knuckle. Hade ju varit en ltt match fr Perry utan handskar men i vanlig boxning r det svrare att frutse.

Tror hakan r hans strsta problem. Framfrallt med tanke p den stilen han har. Han golvas hela tiden
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in