Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2024-06-25, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Hjälm är bra.
Nu handlar ju tråden om träning, kost och sånt fast: det är ju det, bra med hjälm. Det är också dåligt på många sätt som jag inte orkar gå in på nu. Jag kommer eventuellt skaffa en hjälm. Men det måste vara något riktigt coolt. Typ tysk hjäm från andra världskriget, eller liknande. Japansk kanske? Samurai? Vi får se.

Viktigare för mig än hjälm är antagligen knäskydd och armbågskydd. Det är dom delarna som brukar ta stryk då jag vurpar. Kläderna brukar hålla åtminstone. Dels är jag väl rätt bra på att vurpa, och sen har jag ju "kvalle" på kläderna (OBS: EJ några ruggigt töntiga sk. "cykelkläder").
Citera
2024-06-25, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skraecksomalier
Om du cyklar så mycket varje dag ligger du i princip på elitnivå.
Inte mycket inte. Man får väl tänka på tiden det tar. Här är inget elit inte.

Citat:
När det gäller energiintaget kan du räkna med att du gör av med 600-650 kcal i timmen. Om du cyklar fem timmar om dagen blir det drygt 3000 kcal. Du behöver kanske inte ersätta allt, men i alla fall det mesta. Det finns kostprogram för olika nivåer bland annat på nätet. Börja där.
Tack för infon. Hur räknar du på kalorierna? Jag "cruisar" rätt ofta t.ex. Det handlar mer om att se världen än att ta sig fram snabbt för mig t.ex.

Citat:
Har du inget jobb?
Jag jobbar (är arbetsnarkoman t.ex.). Kan inte kommentera enskilda fall mer än så.
Citera
2024-06-25, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Se till att ha bra sadel. Annars kommer du bli impotent för all framtid. Alla elitcyklister är impotenta och har skitful solbränna. De har vedervärdiga liv, att bli prejade nerför ändlösa stup av av bilister är befrielse snarare än tragedi.
Lyssna på P1. Gissar att du inte är så kultiverad direkt. Igår pratade dom om att Tour de France-herrarna är världens bästa atleter. Alla kategorier. Ta och herrsurfa nu, eller nåt. Tack för visat intresse.
Citera
2024-06-25, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noctone
Tänk på att DBS står för döden bakom styret!
Damernas BröstSalva eller Dåren Bakom Styret är det där jag kommer ifrån (WT-vischan).

Citat:
Ursprungligen postat av Noctone
Du kan även klura på hur det kommer sig att Danmark har så många bra cyklister som är duktiga klättrare!
Nej. Ej intresserad. Det får du klura på själv. Jag har f.ö. cyklat ganska mycket i kØØØØØØØØbenhaeeeÆvn (danskjävlar!). Rätt rejäld stenad (KNARKARE!!!) på natten rekommenderas. kØØØØØØØØbenhaeeeÆvn (danskjävlar!) har blivit utnämnd till världens bästa cykelstad flera gånger. Det (kØØØØØØØØbenhaeeeÆvn) är totalt överlägset stockholm när det gäller cyklande. Jfr. dom Sarajevo-92-aktiga vägarna, och cykelbanorna som ofta finns i stockholm.
Citera
2024-06-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-FEZ-IV
Inte mycket inte. Man får väl tänka på tiden det tar. Här är inget elit inte.

Tack för infon. Hur räknar du på kalorierna? Jag "cruisar" rätt ofta t.ex. Det handlar mer om att se världen än att ta sig fram snabbt för mig t.ex.

Jag jobbar (är arbetsnarkoman t.ex.). Kan inte kommentera enskilda fall mer än så.

Jag räknar cirka 600 kcal/timme utifrån min egen träning. Jag kör lugnt och fint, zon 2 dvs runt 70 procent av maxpuls. Har du högre intensitet går det förstås åt mer energi. Jag brukar behöva äta lite en gång i timmen (en bar eller en macka) på mina pass. Men det är individuellt, många klarar längre sträckor utan att få i sig energi
Citera
2024-06-25, 13:54
Medlem
Citat:
Jag kan inte riktigt kommentera enskilda fall här annat än att jag har valt i mitt liv att satsa på den viktigaste valutan vi har: tid.

Jag har tid. Massor av tid.

Vi räknade lite tillsammans IRL här för ett tag sen och körde på 15 km/h. Oftast cyklar jag inte så fort. Inne i städer. Det är bara på nätterna det går riktigt snabbt. 50 knyck+ kanske ibland.

Det står i tråden. Minst en bild finns på instagram. Inte så svårt att hitta "instan".

du har helt rätt, tid är det värdefullaste, jag själv har cyklat 8 mil idag, tog mig 4,5 timme, då cyklar jag ganska lugnt inkl stopp för en kaffe, det är väldigt fint cykelväder om än att långärmat gäller nu då solen steker sönder en.

varför cyklar du på nätterna? det går ju alldeles utmärkt att cykla på landsvägar på dagar utanför städerna med lite trafik,
Citera
2024-06-25, 13:58
Medlem
Citat:
Nej. Mina ben pallar väldigt mycket. Dom är rätt vältränade av väldigt mycket cykling, mest. Jag känner mig lite allmänt sliten sådär. Mest därför jag startade tråden. Jag har oftast en någorlunda tung väska (5-8kg brukar det nog vara) på mig då jag cyklar. Det spelar nog in en del också.

har du den väskan på ryggen elller på cykeln, om du har den på ryggen så kan jag av egen erfarenhet säga att jag fick ont i ryggen av att ha väska där o cykla långt, samt ryggen blev plastblöt direkt o väskan också.
sådana ortlieb väskor på sidan på cykeln är riktigt bra, förutsätter dock hållare eller pakethållare,

jag tränar massor, gym, thaiboxning, och cykling, jag vet inte din ålder men återhämtning behöver alla, jag körde på lite för hårt med träningen och slarvade med återhämtning, då började det göra ont i lederna, liksom en lite ömmande känsla vid rörelser, jag vilade ett tag, och det försvann, så nu är jag nogrann med återhämtning, skall för övrigt cykla 8 mil till idag, men inväntar kvällen för värmen gör det väldigt tungcyklat nu och solen bränner sönder benen o ansiktet
Citera
2024-06-25, 14:00
Medlem
Citat:
Nu handlar ju tråden om träning, kost och sånt fast: det är ju det, bra med hjälm. Det är också dåligt på många sätt som jag inte orkar gå in på nu. Jag kommer eventuellt skaffa en hjälm. Men det måste vara något riktigt coolt. Typ tysk hjäm från andra världskriget, eller liknande. Japansk kanske? Samurai? Vi får se.

Viktigare för mig än hjälm är antagligen knäskydd och armbågskydd. Det är dom delarna som brukar ta stryk då jag vurpar. Kläderna brukar hålla åtminstone. Dels är jag väl rätt bra på att vurpa, och sen har jag ju "kvalle" på kläderna (OBS: EJ några ruggigt töntiga sk. "cykelkläder").

är detta en trolltråd? fan skall du cykla med tysk hjälm? vet du vad den väger och hur jävla oskönt en sådan sitter? visst den skyddar skallen din om du ramlar, om du har spänt fast den bra,
Citera
2024-06-25, 14:01
Medlem
Citat:
Jo. Jag har en så här cykel:
Peugeot 26 Hardtail 26". Med sju växlar. Vill inte ha fler heller.
https://sodersens.se/objekt/cykel-pe...26-27vxl/94736
Det duger nog, va?

är du 183 cm och cyklar runt på en 26 tums cykel med 49 ram? alltså är detta en trolltråd jag slängt bort tid på, varför i helvete skapar folk sådana trådar
Citera
2024-06-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ja det krävs mycket arbete för att hitta på och hålla igång alla trolltrådar du startar. Bannad från ICA, bortschasad av poliser och jag vet inte vad. Ta lite semester nu och bespara oss all din skit.
Citera
2024-06-28, 23:55
Medlem
Knivur-273s avatar
Om cykelhjälmar som inte ser löjliga ut.
Jag har en som heter "Bell" från Amerikat.
Den liknar en fallskärmsjägarhjälm från Tyskland.

Min son föreslog att jag skulle montera dekaler på sidorna föreställande två snedställda bananer och en text under i frakturstil:

"Banankompaniet"
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in