Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-06-25, 21:40
  #25
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
Så bestämd som han är att det ska bli någonting mellan oss och att det ska fungera får mig att tro att jag inte bara är ett rebound eller andrahandsval. Som sagt gick vårt samtal väldigt bra och han var väldigt tacksam för att jag tog upp det så att vi kunde lösa det.
Jag är 19 och han 21. Av allt att döma är han väldigt seriös med oss men om det mot all förmodan skulle visa sig att han inte är det så är det väl så. Jag kan inte undvika förhållanden resten av mitt liv för att det finns en potentiell risk att personen i fråga är ett as, den risken finns väl alltid. Ja då blir jag väl jävligt sårad men jag kommer inte att dö av det.
Ingen som har sagt att du ska avstå för resten av ditt liv. Hold your horses 😅

Ni är väldigt unga. Hoppas för din skull att du inte är ett andrahandsval. Citerade en annan efter, och det fetade är det som är bekymmersamt.

Men lycka till!
Citera
2024-06-25, 21:56
  #26
Medlem
lyktstolpes avatar
1. Gör inte Hawk Tuah.
2. Prata med honom att du vill känna efter långsamt
Citera
2024-06-25, 22:48
  #27
Medlem
tilsammansnus avatar
Kan ju vara så att han inte medvetet lovebombar dig utan är osäker innerst. Men förklara för honom i detalj det som inte passar dig i långa loppet, i vart fall nämn att du inte har tid med alla meddelanden han skickar.

Det att han slappar dagen lång gör dig galen är viktigt, kom på en rad saker du vill att han skall ha för sig och låt detta bli ett test för han. Ifall han verkligen är kär i dig som han säger då är detta nåt du begär. Han har rätt veta vad han måste göra.

Vad skulle han göra för tjejen han är kär i, jag personligen skulle få all världens motivation men om inte han gör det då är hans kärlekssnack bluff.
Citera
2024-06-25, 22:48
  #28
Medlem
Hej,
Han ”kärleksbombar” dig för att fiska efter bekräftelse tillbaka. Ibland behöver omogna män få höra det är oattraktivt. Sen kanske förmågan att nå insikten och viljan till förändring dröjer 2-3 år.
Citera
2024-06-25, 23:37
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
För ganska precis två veckor sedan skrev en kille till mig och sa att han var intresserad av mig. Vi har känt till varandra sen tidigare och för några år sedan var jag betuttad i honom med då var det obesvarat. Jag svarade när han skrev och efter det har vi skrivit väldigt regelbundet på både snapchat och sms. I fredags träffades vi för första gången. Vi myste, kramades och pussades mycket och det kändes bra. I söndags låg vi. Han är en väldigt snäll och omtänksam person som är väldigt kärleksfull, han sa redan innan vi hade träffats att han var kär i mig.

Jag är väldigt kluven i hur jag vill att det ska fortsätta. När vi väl sågs kändes det väldigt naturligt och bra men ibland känner jag mig överväldigad av all denna lovebombingen som det kallas. Vi skrevs för första gången för två veckor sedan och nu skriver han sms till mig hela hela tiden vilket jag tycker kan bli lite irriterande till och med. Visst jag är intresserad av honom men är inte ens säker på att jag kan se att detta kan bli en långvarig relation då vi skiljer oss en del som personer- exempelvis har han inget emot att ligga hemma hela dagen medan jag blir tokig av det.

Jag är rädd att jag har fått honom att tro att jag är lika kär i honom som han är i mig och nu vet jag inte hur eller när jag ska ta upp detta. Jag tror om han fortsätter så som han gör kommer jag tillslut att tappa intresset och helt enkelt bli utmattad.

Har ni där ute några goda råd om hur jag ska ta upp det här med honom? Jag har jättesvårt att ta upp sådana saker då jag hatar känslan av att jag gör folk ledsna eller arga, ibland har jag till och med varit i förhållanden längre än vad jag egentligen vill bara för att jag inte ville orsaka den andra personen smärta när jag gör slut. Snälla hjälp mig!


En snäll kille som är passionerat kär i dig och du tycker det är ett problem? Vad fan är det för fel på tjejer, ärligt talat. Gå och knulla någon kriminell blatte, det verkar passa dig bättre, otacksamma slyna! Såna som dig får mig att hata kvinnor!
Citera
2024-06-26, 00:50
  #30
Avstängd
llars67s avatar
Du har redan fått massor av samma svar, gör er båda en tjänst tacka bestämt för intresset och säg hej då..
Citera
2024-06-26, 06:49
  #31
Medlem
En lärdom alla män måste livsinhämta är att en relation med en kvinna kan bara fungera om kvinnan är den som är mest kär.
Citera
2024-06-26, 06:50
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
En snäll kille som är passionerat kär i dig och du tycker det är ett problem? Vad fan är det för fel på tjejer, ärligt talat. Gå och knulla någon kriminell blatte, det verkar passa dig bättre, otacksamma slyna! Såna som dig får mig att hata kvinnor!

Se vad jag skrev ovan.
Det är så kvinnor är skruvade.
Citera
2024-06-26, 10:25
  #33
Medlem
Dollmens avatar
Tjejer ska man behandla lite hårt o kallt , halvelakt, då tror dom att dom kan ändra på en o blir kära. Kärlek börjar med bråk ? Sedan att knulla med någon man inte e kär i kan ju diskuteras.
Citera
2024-06-26, 12:19
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
För ganska precis två veckor sedan skrev en kille till mig och sa att han var intresserad av mig. Vi har känt till varandra sen tidigare och för några år sedan var jag betuttad i honom med då var det obesvarat. Jag svarade när han skrev och efter det har vi skrivit väldigt regelbundet på både snapchat och sms. I fredags träffades vi för första gången. Vi myste, kramades och pussades mycket och det kändes bra. I söndags låg vi. Han är en väldigt snäll och omtänksam person som är väldigt kärleksfull, han sa redan innan vi hade träffats att han var kär i mig.

Jag är väldigt kluven i hur jag vill att det ska fortsätta. När vi väl sågs kändes det väldigt naturligt och bra men ibland känner jag mig överväldigad av all denna lovebombingen som det kallas. Vi skrevs för första gången för två veckor sedan och nu skriver han sms till mig hela hela tiden vilket jag tycker kan bli lite irriterande till och med. Visst jag är intresserad av honom men är inte ens säker på att jag kan se att detta kan bli en långvarig relation då vi skiljer oss en del som personer- exempelvis har han inget emot att ligga hemma hela dagen medan jag blir tokig av det.

Jag är rädd att jag har fått honom att tro att jag är lika kär i honom som han är i mig och nu vet jag inte hur eller när jag ska ta upp detta. Jag tror om han fortsätter så som han gör kommer jag tillslut att tappa intresset och helt enkelt bli utmattad.

Har ni där ute några goda råd om hur jag ska ta upp det här med honom? Jag har jättesvårt att ta upp sådana saker då jag hatar känslan av att jag gör folk ledsna eller arga, ibland har jag till och med varit i förhållanden längre än vad jag egentligen vill bara för att jag inte ville orsaka den andra personen smärta när jag gör slut. Snälla hjälp mig!
Tror du vet svaret själv, du behöver vara övertydlig och tala om för snubben att du inte känner samma sak.
Jobbigt men det bästa för er båda.
Citera
2024-06-26, 17:00
  #35
Bannlyst
Det låter som att du är mer kluven över hur du ska avsluta det än hur du vill att det ska fortsätta.

"Inte lika kär...", är du ens kär?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in