Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är just poängen att det inte är äpplen och päron. Någon som röker ofta som fan får i sig den mängden på en dag. Och om frekvens kan kopplas till missbruk så är det den personen som är en missbrukare. Detsamma kommer gälla en alkoholist som dricker varje dag. Alkoholisten kommer vara förstörd av mängderna de kan få i sig. Inte för cannabisrökaren.

Så jag jämfört de mer extrema fallen av missbruk med varandra det vill säga äpplen med äpplen.

Du är bara en idiot så det krävs bara några gånger.
Vad är det du inte förstår? Tycker du själv att det är legitimt att jämföra någon som dricker något glas vin till maten någon gång i veckan med någon som röker på flera gånger dag?

Eller någon som röker en gång på kvällen varje fredag med någon som super varje dag?

Alla vet redan om att det är värre att vara missbrukare av alkohol än jämfört med cannabis.
Det behövs inte någon Allan som kommer in och påpekar det.
Citera
2024-11-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det är sant och det är bra. All minskning av drogmissbruk är bra.
Forskningen har för länge sedan konstaterat allt som vi behöver veta om varför cannabis bör vara olagligt. Några nya rön finns inte från seriösa forskare.
Vad är seriösa forskare enligt dig? Namn och institut tack och inte samma gamla trasiga skiva om lobbyist eller liknande!
Citera
2024-11-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad är det du inte förstår? Tycker du själv att det är legitimt att jämföra någon som dricker något glas vin till maten någon gång i veckan med någon som röker på flera gånger dag?

Eller någon som röker en gång på kvällen varje fredag med någon som super varje dag?

Alla vet redan om att det är värre att vara missbrukare av alkohol än jämfört med cannabis.
Det behövs inte någon Allan som kommer in och påpekar det.
Vart får du att man endast kan bruka cannabis flera ggr per dag och inte sporadiskt?
Citera
2024-11-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Vart får du att man endast kan bruka cannabis flera ggr per dag och inte sporadiskt?
Har du rökt på?

Jag har inte påstått att man endast kan bruka cannabis flera gånger per dag.
Jag har ifrågasätt påståendet om att massor av högtuppsatta chefer röker på dagligen och att detta inte är något som påverkar deras arbete.

Visserligen så är ett cannabis missbruk snällare än ett alkoholmissbruk, men inte så att det skulle vara svårt att passera obemärkt om man missbrukade cannabis dagligen i en position där man har ögonen på sig och förväntas prestera.

Hade påståendet varit att det finns höga chefer som brukar cannabis sporadiskt och sköter sitt jobb så hade jag inte direkt höjt på ögonbrynen då det är som att jämföra med att man kanske dricker varje fredag och blir berusad.
Citera
2024-11-28, 02:22
Citat:
Har du rökt på?

Jag har ifrågasätt påståendet om att massor av högtuppsatta chefer röker på dagligen och att detta inte är något som påverkar deras arbete.

Visserligen så är ett cannabis missbruk snällare än ett alkoholmissbruk, men inte så att det skulle vara svårt att passera obemärkt om man missbrukade cannabis dagligen i en position där man har ögonen på sig och förväntas prestera.

Hade påståendet varit att det finns höga chefer som brukar cannabis sporadiskt och sköter sitt jobb så hade jag inte direkt höjt på ögonbrynen då det är som att jämföra med att man kanske dricker varje fredag och blir berusad.

Du VILL att en lögn, din lögn, ska vara sanningen men tyvärr. Du har fel hur mycket du än fortsätter skriva.

Det finns mänger med människor i länder som legaliserat mj som röker både innan och efter jobbet, som tjänar mer pengar än dig, och om är vd på allehanda bolag.

Finns inte något du kan göra åt det.

Det vara är så.

Du har fel.
Citera
2024-11-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Du VILL att en lögn, din lögn, ska vara sanningen men tyvärr. Du har fel hur mycket du än fortsätter skriva.

Det finns mänger med människor i länder som legaliserat mj som röker både innan och efter jobbet, som tjänar mer pengar än dig, och om är vd på allehanda bolag.

Finns inte något du kan göra åt det.

Det vara är så.

Du har fel.
Jag tror på fakta inte tyckande.

Presentera data som stödjer ditt påstående.
Enskilda exempel är inte data för att beskriva grupper av människor.
Det finns alltid få undantag.
Citera
2024-11-28, 09:38
Medlem
Citat:
Har du rökt på?

,Igen så säger du missbruk och inte bruk! Lär dig skillnaden!!!
Citera
2024-11-28, 09:39
Medlem
Citat:
Jag tror på fakta inte tyckande.

Presentera data som stödjer ditt påstående.
Enskilda exempel är inte data för att beskriva grupper av människor.
Det finns alltid få undantag.
När du kan presentera bevis på att en kriminalisering har en positiv verkan på samhället så kan du få källa på det!
Citera
2024-11-28, 11:56
Medlem
Citat:
Röker man på fler gånger om dagen varje dag så har man ett missbruk.
Citera
2024-11-28, 12:02
Avstängd
Citat:
Vad är seriösa forskare enligt dig? Namn och institut tack och inte samma gamla trasiga skiva om lobbyist eller liknande!

Tyvärr. Det blir samma skiva igen. Favoritskivan. Skivan som innehåller det enda vi behöver veta om cannabis.

Det är farligt för dig. Det är farligt för din omgivning. Det är farligt för samhället. Tillräckligt farligt för att förbjudas.

Ruset känns bra, det vet vi. Det är den enda egentliga anledningen till att de som vill se en legalisering vill det. De allra flesta kommer aldrig att erkänna detta, många inte ens för sig själv. Det är så knark fungerar. Det är därför legaliseringslobbyn har vässat sina argument och nästlat sig in i politiken, filmindustrin mm.
Citera
2024-11-28, 12:02
Medlem
Citat:
När du kan presentera bevis på att en kriminalisering har en positiv verkan på samhället så kan du få källa på det!
Jag har varken förespråkat för eller mot kriminalisering.

Vad jag har påstått är att jag för metoden som gör att folk brukar mindre och i högre utsträckning får hjälp med sitt missbruk.
Om det uppnås med en legalisering så är jag för en legalisering och tvärtom emot en legalisering om det leder till ökat bruk och missbruk.

Målet med en legalisering eller en kriminalisering enligt mitt tycke är att vi ska få ner missbruket främst.
Citera
2024-11-28, 12:05
Avstängd
Citat:

Det finns ingen skillnad mellan bruk och missbruk när det gäller cannabis. Ingen kan på förhand förutse när en sådan gräns har passerats och ingen vet på förhand när knarket tar över och styr allt. Därför blir det inte intressant att definiera denna påstådda skillnad.
Förstå riskerna och välj rätt innan det är för sent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in