Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag är
(FB) Varför har inte fler sett igenom demokratin än?
Du har en naiv syn på polisen din naiva kvinna.
Nej det har jag inte.
Min anhörig dog i polisens sällskap utan TT de ringde ambulans först när det verkligen var försent och struntade i att utreda dödsfallet.
Jag måste dessutom själv använda våld eller hot och bli aggressiv om jag utsätts för något då polisen strukturellt diskriminerar mig och
aldrig utredit något kring mig. Du kan slå mig, våldta mig, ta dig in i min bostad. Rättsväsendet gör ingenting. Om jag som respons på våld istället skyddar mig försöker de sätta dit mig.
Men det ha dlar om strukturell diskriminering som pågått i generationer och där man använt mitt efternamn som bevis på vad skräpfolk ljugit om mig. Det är ett samarbete mellan myndigheter.
Så länge du inte är strukturellt utsatt, har du ett visst värde i samhällskontraktet. Män går definitivt före kvinnor i det också. Man lägger knappast ner lika mycket anmälningar rörande våld som drabbar män som man gör med det mot kvinnor.
Titta vad de lägger ner på gäng och kriminalitet och vad de inte lägger på våldtäktsanmälningar, stalking och annat där offren strukturellt är kvinnor. Väldigt stora pengar som går åt på sådant som inte är våld mot kvinnor.