Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-07-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Rent spontant känner jag väl att om man befinner sig i en situation där det av någon anledning känns rimligt att ringa polisen, men man väljer att inte göra det för att det eventuellt skulle vara bögigt, så är man landets största osäkraste tönt. Att ens reflektera över sig själv i en sådan situation känns otroligt självupptaget och pinsamt. Det handlar inte om en själv i en sådan situation. Riktig nolla till trådstartare, märks att du aldrig varit med om något allvarligt.
Jag startade tråden för att kolla läget på vad andra män tycker om saken nu har jag från kvinnor av bägge könen i just denna forumdel också fått det bekräftat att ni är fragila som fallande löv ni "alfahanar" därför landet går under medans ni runkar åt er egen egensnickrade självbild bögjävlar! Finns knappt män med agens längre.
Citera
2024-07-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag är (FB) Varför har inte fler sett igenom demokratin än?

Du har en naiv syn på polisen din naiva kvinna.
Nej det har jag inte.
Min anhörig dog i polisens sällskap utan TT de ringde ambulans först när det verkligen var försent och struntade i att utreda dödsfallet.

Jag måste dessutom själv använda våld eller hot och bli aggressiv om jag utsätts för något då polisen strukturellt diskriminerar mig och aldrig utredit något kring mig. Du kan slå mig, våldta mig, ta dig in i min bostad. Rättsväsendet gör ingenting. Om jag som respons på våld istället skyddar mig försöker de sätta dit mig.

Men det ha dlar om strukturell diskriminering som pågått i generationer och där man använt mitt efternamn som bevis på vad skräpfolk ljugit om mig. Det är ett samarbete mellan myndigheter.

Så länge du inte är strukturellt utsatt, har du ett visst värde i samhällskontraktet. Män går definitivt före kvinnor i det också. Man lägger knappast ner lika mycket anmälningar rörande våld som drabbar män som man gör med det mot kvinnor.

Titta vad de lägger ner på gäng och kriminalitet och vad de inte lägger på våldtäktsanmälningar, stalking och annat där offren strukturellt är kvinnor. Väldigt stora pengar som går åt på sådant som inte är våld mot kvinnor.
Citera
2024-07-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej det har jag inte.
Min anhörig dog i polisens sällskap utan TT de ringde ambulans först när det verkligen var försent och struntade i att utreda dödsfallet.

Jag måste dessutom själv använda våld eller hot och bli aggressiv om jag utsätts för något då polisen strukturellt diskriminerar mig och aldrig utredit något kring mig. Du kan slå mig, våldta mig, ta dig in i min bostad. Rättsväsendet gör ingenting. Om jag som respons på våld istället skyddar mig försöker de sätta dit mig.

Men det ha dlar om strukturell diskriminering som pågått i generationer och där man använt mitt efternamn som bevis på vad skräpfolk ljugit om mig. Det är ett samarbete mellan myndigheter.

Så länge du inte är strukturellt utsatt, har du ett visst värde i samhällskontraktet. Män går definitivt före kvinnor i det också. Man lägger knappast ner lika mycket anmälningar rörande våld som drabbar män som man gör med det mot kvinnor.

Titta vad de lägger ner på gäng och kriminalitet och vad de inte lägger på våldtäktsanmälningar, stalking och annat där offren strukturellt är kvinnor. Väldigt stora pengar som går åt på sådant som inte är våld mot kvinnor.
Ta av dig offerkoftan och visa pattarna eller jag menar lämna tråden du är helt OT nu me ne frego.
Citera
2024-07-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Ta av dig offerkoftan och visa pattarna eller jag menar lämna tråden du är helt OT nu me ne frego.
Nej det är jag inte. Jag vet hur det är att polisen inte tar en på allvar och varför rättsväsendet tvingat folk att själva ta lagen i sina egna händer. De marginaliserade måste det generellt. Man har inte tid att ringa polisen om igen 746 ggr innan de gör något. Ett ordentligt utbrott kan fixa saker snabbare än lagens långsamma, efterblivna
arm.

Det innebär inte att inte män har en skyldighet att åtminstone försöka få hjälp genom att upprätthålla samhällskontraktet tills det bryts mot dem.

Om jag hade en son skulle jag ge honom själv stryk om han utsatte sig för riskerna med andra män och våld istället för att ringa polisen i första hand. Även om de inte utreder dyker de upp. När de inte kommer beror det 9/10 på puckona på 112. Det är inga raketforskare som hamnar på de linjerna.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in