Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-18, 03:07
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Märks att du aldrig har varit med i ett slagsmål.

Är det sojamjölk i kaffekoppen i den här forumdelen också eller vad är problemet? Avfärdar konceptet våld på förhand kan inte ens sätta er in i någon sådan situation där det är nyttigt. Vad fan är det här? Ni är uppväxta i Bullerbyn eller och har aldrig behövt uppleva det nya Sverige jag är uppväxt i?

Ah jag blev inte slagen hemma för att mina föräldrar var halvt vuxna och behövde aldrig slå nån unge..
men så finns det även folk som har fått stryk, och som dom har förklarat för mig så är det bra att slå barn för att dom blir då vana vid våld, och blir då bättre på det.. och slipper bli en mesig svensk som ringer snuten om nån vill slåss.

Jag håller inte med, för jag kan försvara mig, men skulle ändå avvika och ringa snuten innan jag börjar slåss på en stengata vilket innebär dödsrisk samt fängelserisk, och det är inga risker som jag tänker ta för att nån unge tror han är tuff.
Citera
2024-07-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ah jag blev inte slagen hemma för att mina föräldrar var halvt vuxna och behövde aldrig slå nån unge..
men så finns det även folk som har fått stryk, och som dom har förklarat för mig så är det bra att slå barn för att dom blir då vana vid våld, och blir då bättre på det.. och slipper bli en mesig svensk som ringer snuten om nån vill slåss.

Jag håller inte med, för jag kan försvara mig, men skulle ändå avvika och ringa snuten innan jag börjar slåss på en stengata vilket innebär dödsrisk samt fängelserisk, och det är inga risker som jag tänker ta för att nån unge tror han är tuff.
Jag fick det också har lämnat djupa sår trauma och skulle aldrig höja ett finger mot ett barn i någon situation någonsin kom inte med sådana jävla anklagelser.

Har hört avtrubbade dårar som försöker trycka ifrån sig sitt trauma genom att sådant gör än starkare samma folk har alkohol och drogproblem redan innan dom har blivit 20 och har det fortfarande.
Citera
2024-07-18, 03:23
Medlem
Galejans avatar
Dumheter. Senast i förrgår ringde jag polisen på några sommarlovslediga ungdomar som satt och söp nedanför min bostad halvelva på kvällen. Det spelades musik på mobilen och man var högljudda och hade trevligt. Jag gick in och ringde polisen som drygt en halvtimme senare dök upp och ungdomarna fick lomma iväg. Ingen greps eller så men feststämningen blev ju lite förstörd när de blev bortkörda.

Naturligtvis en riktig asshole move av mig men ibland vill man bara förpesta tillvaron för sina motmänniskor (som någon Flashbackare så träffsäkert uttryckte det i ett inlägg jag läste häromdagen ). Trolla lite i vardagen. Ringa polisen är ett sätt att göra det på och det är inte alls omanligt.
Citera
2024-07-18, 03:29
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag fick det också har lämnat djupa sår trauma och skulle aldrig höja ett finger mot ett barn i någon situation någonsin kom inte med sådana jävla anklagelser.

Har hört avtrubbade dårar som försöker trycka ifrån sig sitt trauma genom att sådant gör än starkare samma folk har alkohol och drogproblem redan innan dom har blivit 20 och har det fortfarande.

Jag får samma vibe från dig som han som berättade om hur bra det är att få stryk.

Det är ju när ni känner er mer matcho än folk som inte fick stryk hemma, som ni blir som era föräldrar genom att vilja dominera nån med våld.. som hundar i en flock.

Klart att vi ringer snuten om ni vill ta ut ert barndomstrauma på folk som växte upp i fredliga hem.

Vi blir ju aldrig som er som är jättevana vid våld för att ni växte upp med skiten. Vi på andra sidan måste ringa polis om ni visar tecken på såna mentala problem.
Citera
2024-07-18, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag får samma vibe från dig som han som berättade om hur bra det är att få stryk.

Det är ju när ni känner er mer matcho än folk som inte fick stryk hemma, som ni blir som era föräldrar genom att vilja dominera nån med våld.. som hundar i en flock.

Klart att vi ringer snuten om ni vill ta ut ert barndomstrauma på folk som växte upp i fredliga hem.

Vi blir ju aldrig som er som är jättevana vid våld för att ni växte upp med skiten. Vi på andra sidan måste ringa polis om ni visar tecken på såna mentala problem.
Jag dominerar inte med våld min röst räcker ofta. Är ingen våldsman du målar upp mig som någon psykopat som tänder på att slåss.

Jag "tar ut mitt trauma" på blattar som leker tuffa utanför krogen exempelvis när jag är på sådant humör om dom vill testa. Snäll mot dom snälla, hård mot dom hårda.

Har försvarat kvinnor och grejer vad fan har du gjort? Sitter där och pekar finger?
Citera
2024-07-18, 03:52
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Jag dominerar inte med våld min röst räcker ofta. Är ingen våldsman du målar upp mig som någon psykopat som tänder på att slåss.

Jag "tar ut mitt trauma" på blattar som leker tuffa utanför krogen exempelvis när jag är på sådant humör om dom vill testa. Snäll mot dom snälla, hård mot dom hårda.

Har försvarat kvinnor och grejer vad fan har du gjort? Sitter där och pekar finger?

Är det en gängmedlem så kan personen komma tillbaka med skjutvapen och fler människor, så själv skulle jag inte rekommendera slagsmål på stengator.

Finns många exempel på folk som tyckte slagsmål inte är en stor grej, för att sedan slå nån som landar illa och avlider, sen är den människan som delade ut slaget en dömd mördare för resten av sitt liv.

Finns för mycket som kan gå snett när man ska vara ball utanför krogen.

Men bra att kvinnor försvaras iaf, även om du nog vill ner i trosorna snuskpelle!
Citera
2024-07-18, 04:20
Medlem
Tja vi kan backa tillbaka till medeltiden då mordfrekvensen var extremt mycket högre än idag. Folk slog ihjäl varandra för futtiga oförrätter. Manligt? Dysfunktionellt säger jag. Varför inte bli grottmänniskor och kannibaler när vi ändå håller på? Supermanligt.
Citera
2024-07-18, 06:55
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Tja vi kan backa tillbaka till medeltiden då mordfrekvensen var extremt mycket högre än idag. Folk slog ihjäl varandra för futtiga oförrätter. Manligt? Dysfunktionellt säger jag. Varför inte bli grottmänniskor och kannibaler när vi ändå håller på? Supermanligt.

Jag är visserligen för att man ska få gå beväpnad för att freda sig, men det är ändå jävligt dumt att verkligen söka strid med någon som man vet inte kämpar renhårigt, med eller utan vapen.

Intressant artikel: Historiska mord och avrättningar i Stockholm

Diagrammet där säger allt. Även om det är en bedrövlig höjning av våldsbrott som är en följd av invandringen så är det ingenting mot våldet på medeltiden. Stockholm på 1400-talet var som Rio de Janerio eller Caracas idag.
Citera
2024-07-18, 07:06
Medlem
Ghastens avatar
Klart man ringer polisen.

Du är väl en sån som hamnar i bråk flera gånger i månaden. Då fattar vi alla att du är körd
Citera
2024-07-18, 14:44
Medlem
Citat:
Kolla forumdelen innan du börjar ironisera kring manlighet kvinna.
Som feminist innebär det knappast "ironi" att uttala sig emot toxiska, maskulina ideal.

Pojkar och män ska givetvis ringa polisen utan att ta lagen i egna händer först när de måste pga att samhällskontraktet bryts från rättsväsendets sida.

Polisens uppgift är att dyka upp för alla medborgare då staten ska företräda individen just för att rättvisa ska ske genom rättigheter som fråntar det individuella behovet av att behöva skydda sig själv genom egna medel.

Är du antidemokrat?
Citera
2024-07-18, 21:06
Medlem
Rent spontant känner jag väl att om man befinner sig i en situation där det av någon anledning känns rimligt att ringa polisen, men man väljer att inte göra det för att det eventuellt skulle vara bögigt, så är man landets största osäkraste tönt. Att ens reflektera över sig själv i en sådan situation känns otroligt självupptaget och pinsamt. Det handlar inte om en själv i en sådan situation. Riktig nolla till trådstartare, märks att du aldrig varit med om något allvarligt.
Citera
2024-07-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Som feminist innebär det knappast "ironi" att uttala sig emot toxiska, maskulina ideal.

Pojkar och män ska givetvis ringa polisen utan att ta lagen i egna händer först när de måste pga att samhällskontraktet bryts från rättsväsendets sida.

Polisens uppgift är att dyka upp för alla medborgare då staten ska företräda individen just för att rättvisa ska ske genom rättigheter som fråntar det individuella behovet av att behöva skydda sig själv genom egna medel.

Är du antidemokrat?
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag är (FB) Varför har inte fler sett igenom demokratin än?

Du har en naiv syn på polisen din naiva kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in