Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-08-06, 23:31
Avstängd
För att flashback nu för tiden har sponsorer som inte gillar "yttrandefrihet på riktigt" och har moderatorer som hatar när folk säger vad de tycker även om det som är sagt inte bryter mot yttrandefrihetslagen, iaf min erfarenhet..

Flashback är blivit ett skitforum.
Citera
2024-08-07, 00:09
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel-Trubbel
Vad tycker ni om en moderator som kallar användare för Idiot då de inte delar samma åsikt?

Läs själva , hur kan en sån person sitta som moderator?

Vilken konjak/Cognac passar till grönpepparsås?
Mat & dryck Rad
2023-09-17, 20:50

Det är ju så dom sämsta moderatorerna beter sig. En sund självsanering som rensar ut censurvännerna från moderatorleden, vore i högsta grad önskvärd.
Citera
2024-08-09, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Och någonstans kanske man ska tänka igenom ett steg eller två innan man fortsätter posta dynga som kan få en varnad och "censurerad" som ni säger.

Fint att du börjar acceptera att det du förespråkar kallas "censur" :-)
Citera
2024-08-09, 06:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enok71
Fint att du börjar acceptera att det du förespråkar kallas "censur" :-)

Om Trams och OT är censur så visst, kör på det.
Citera
2024-08-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om Trams och OT är censur så visst, kör på det.

Nja nu var det ju "dynga" som du skrev skulle tas bort. Alltså: att vilja få bort regelbrott är ok, men att som du vilja få bort meningsmotståndare, för att du känner att det är från en viss grupp som du känner sprider "dynga", det är censur.
Senast redigerad av enok71 2024-08-09 kl. 09:42.
Citera
2024-08-09, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enok71
Nja nu var det ju "dynga" som du skrev skulle tas bort. Alltså: att vilja få bort regelbrott är ok, men att som du vilja få bort meningsmotståndare, för att du känner att det är från en viss grupp som du känner sprider "dynga", det är censur.

Dyngan är trams.
Citera
2024-08-17, 13:43
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag kan tänka mig att moderatorer gör skillnad på vad som är en åsikt och sådant som är spridande av falska uppgifter- vad som vanligen beskrivs som lögner. Kanske det kan vara så?
Jag tror det är en starkt bidragande orsak, och något jag personligen tycker är helt fel. Notera att detta är min åsikt som användare på forumet, inte i egenhet av moderator.
Men jag tycker mig se en sådant tendens i krigstrådarna, att användare får varningar och raderingar för inlägg som är on-topic men med innehåll som vi i västvärlden, och som är pro-ukrainare, anser vara befängd fakta.

Och även om jag hatar Ryssland av hela mitt hjärta och ger mitt fullständiga stöd till Ukraina så tycker jag att modereringen haltar i Ukraina-trådarna. Allt för mkt av inläggen som skrivs till förmån för Ryssland raderas och varnas på enligt mig felaktiga grunder. "Fakta" i krig och politik är en jävligt vansklig sak att ta i beaktande och inte alls något moderatorerna ska försöka sig på att analysera enligt mig.
Citera
2024-08-17, 14:42
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag tror det är en starkt bidragande orsak, och något jag personligen tycker är helt fel. Notera att detta är min åsikt som användare på forumet, inte i egenhet av moderator.
Men jag tycker mig se en sådant tendens i krigstrådarna, att användare får varningar och raderingar för inlägg som är on-topic men med innehåll som vi i västvärlden, och som är pro-ukrainare, anser vara befängd fakta.

Och även om jag hatar Ryssland av hela mitt hjärta och ger mitt fullständiga stöd till Ukraina så tycker jag att modereringen haltar i Ukraina-trådarna. Allt för mkt av inläggen som skrivs till förmån för Ryssland raderas och varnas på enligt mig felaktiga grunder. "Fakta" i krig och politik är en jävligt vansklig sak att ta i beaktande och inte alls något moderatorerna ska försöka sig på att analysera enligt mig.

Vad gäller Ukrainakriget: Det är ju lätt komiskt när en sån som "Russiophobia" postar 5 meningar som går i stil med "Nu har 1 Nato-general dött i en bunker bla bla bla" och så ingen källa. Om och om igen med nya spännande fabler. Jag kan tänka mig att om det hade varit ett i övrigt välfungerande forum så hade det kunnat lura en och annan. Men det är en pest eller kolera-fråga. Det bästa är att bara svara "om du inte har en källa på det, så har det inte hänt". Det är bättre än att en moderator ska sitta och bedöma det. Som jag nämnde innan, så ledde det t ex till att VF som moderator inte låste upp en tråd han hade låst för att Ukrainaoffensiven 2023 minsann inte hade börjat än (men i verkligheten var den bara helt misslyckad och kom ingenstans). Detta är i sig rätt oskyldigt i effekt, men bra som exempel på att moderatorer inte klarar av att bedöma vad som är uppenbart orimligt (vilket också är förståeligt). Hellre då låta såna som Russophobia husera i tråden. Eller Zergrush, som redan för ett år sedan hävdade miljoner ryska döda (hur många sårade då i så fall?).
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in