Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-24, 01:41
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är därför man ska snacka med såna människor
Förändringar sker genom att man pratar med varandra.

Krig sker när kommunikation upphör

Envägsdiplomati brukar aldrig fungera särskilt bra. Putin vill införliva Ukrainas ockuperade områden med Ryssland. Trump är villig att ge han det, eftersom han inte bryr sig. Jag föregick dina 30 minuter av raljerande, tog mig ungefär en minut att sammanfatta. Då drack jag lite bärs under tiden också. Har jag missat nåt?
Citera
2024-07-24, 02:00
  #398
Medlem
Jag tror Harris kommer tilltala kvinnliga och icke-vita väljare och gå starkt i opinionen. Sett lite av pressträffar och hon har en varm sida och kan lätt få 'feelgood'-stämning. Det kommer gå hem hos kvinnor som köper allt med hull och hår bara känslan är rätt.
Citera
2024-07-24, 02:02
  #399
Medlem
Harris eller Trump, vem bryr sig. Samma skit.

Såhär skrev Chris Hedges om frågan och kunde inte hålla med mer:

"The Democratic Party refuses to accept its responsibility for the capture of democratic institutions by a rapacious oligarchy, the grotesque social inequality, the cruelty of predatory corporations and an unchecked militarism. The Democrats will anoint another amoral politician, probably Harris, to use as a mask for outsized corporate greed, the folly of endless war, the facilitation of genocide and the assault on our most basic civil liberties. The Democrats, tools of Wall Street, gave us Trump, and the 74 million people who voted for him in 2020. They look set to give us Trump again. God help us."
Citera
2024-07-24, 02:23
  #400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad jag vet finns ännu inga polls i sving states som är gjorde efter att Biden slängde in handduken.

När de kommer så kommer det se jämnare ut.

Denna i Georgia, Trump leder med 1%, betydligt mindre än vad han brukade leda mot Biden.

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris

Iofs bara 400 personer, så drar inga stora slutsatser, dessutom leder Trump fortfarande. Men, som sagt, bättre att Trumps ledning minskar än att den ökar.
Citera
2024-07-24, 02:39
  #401
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Denna i Georgia, Trump leder med 1%, betydligt mindre än vad han brukade leda mot Biden.

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris

Iofs bara 400 personer, så drar inga stora slutsatser, dessutom leder Trump fortfarande. Men, som sagt, bättre att Trumps ledning minskar än att den ökar.
Se där!

Intressant. Det gick snabbt. Heja Kamala.
Citera
2024-07-24, 06:15
  #402
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Denna i Georgia, Trump leder med 1%, betydligt mindre än vad han brukade leda mot Biden.

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris

Iofs bara 400 personer, så drar inga stora slutsatser, dessutom leder Trump fortfarande. Men, som sagt, bättre att Trumps ledning minskar än att den ökar.

Av dom tillfrågade är 41% demokrater, 35% republikaner och 24% independet, vilken chock!
Citera
2024-07-24, 07:14
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Harris eller Trump, vem bryr sig. Samma skit.

Såhär skrev Chris Hedges om frågan och kunde inte hålla med mer:

"The Democratic Party refuses to accept its responsibility for the capture of democratic institutions by a rapacious oligarchy, the grotesque social inequality, the cruelty of predatory corporations and an unchecked militarism. The Democrats will anoint another amoral politician, probably Harris, to use as a mask for outsized corporate greed, the folly of endless war, the facilitation of genocide and the assault on our most basic civil liberties. The Democrats, tools of Wall Street, gave us Trump, and the 74 million people who voted for him in 2020. They look set to give us Trump again. God help us."

Jag bryr mig! Det som händer I USA drabbar oss alla!

Självklart Trump så det blir slut med krigandet! USA bör inte ha en kvinnlig president som inte gillar vita!
Den tanten har redan haft för mycket makt i skuggorna bakom Biden! Hon ska inte ha mer!

Om jag inte missminner mig så stod hon bakom BLM

https://townhall.com/columnists/bets...nimus-n2642436
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...-forsta-talet/
__________________
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-24 kl. 07:30.
Citera
2024-07-24, 07:20
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Av dom tillfrågade är 41% demokrater, 35% republikaner och 24% independet, vilken chock!

Så du tror att de valde ut de tillfrågade först utifrån partitillhörighet och sen frågade de vem de skulle rösta på? Yeah sure...
Citera
2024-07-24, 07:21
  #405
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Pollsen kommer att bli lite jämnare för att sedan gå tillbaks till trumps fördel med stor marginal. Demokraterna bryr sig bara om senaten och kongressen detta valet.

Bra inlägg. Lägg därtill att det finns en risk att man inser Kamalas tillkortakommanden innan kongressen och nominerar någon ny. Intressant att se att Obama ej endorsat Kamala, detta nyttjar han för en ny kandidat eller för att kunna välja nästa demokratiska kandidat efter förlusten i valet i November.
Citera
2024-07-24, 07:42
  #406
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminTheDonkey
För att han står mot en av de minst populära politikerna bland topp-demokraterna. Kolla några intervjuer med henne, hon är inte särskilt övertygande.

Om man kollar gamla klipp på Biden innan han blev senil (typ 90 talet eller så) så är han ganska duktig talare. KH not so much. Tror hon kan få svårt.

Dessa polls säger väldigt lite, för de är bara bland de som är registrerade för att rösta i primärvalen, de flesta amerikaner som röstar alls , röstar inte i primärvalen utan endast i presidentvalet.

Så om Trump inte gör något jävligt dumt så tror jag han kan bli den första republikanen som tar hem en popular vote på evigheter.
Jag tror inte att han behöver göra någonting dumt, det kommer hans anhängare att stå för. Snart nog kommer de rasistiska påhoppen. Och de kommer att hjälpa Harris.
Citera
2024-07-24, 07:43
  #407
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Han behöver inte det för att vinna, precis som hände 2016.
Nu handlar den här tråden om opinionsundersökningar, och då intervjuar man inte elektorsrösterna.
Citera
2024-07-24, 08:13
  #408
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Nu handlar den här tråden om opinionsundersökningar, och då intervjuar man inte elektorsrösterna.
Va? Man gör ett relevant urval oftast per relevant delstat. Popular vote OU är ganska ointressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in