Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-02, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det var någon här som skrev att de tagit upp något och att det lagts i en ganska liten låda/behållare. (Minns inte exakt).
Uppfattade det som att personen var på plats när den skrev inlägget.

Det var jag som skrev, var inte på plats men finns video på HD när de tar upp föremålet och lägger i en vit plastlåda. Lådan i sig är relativt stor (kanske 60×40×30 cm eller så) men man ser att föremålet är litet och inte fyller hela lådan. De letade även med metalldetektor så kniv ed är nog troligt.

Däremot sökte de även med en hund i fören en bit bort, oklart om det också är relaterat till detta fallet, men eftersom de hade hund med sig där kan man ju spekulera kring vad det är som man vill att hunden ska snappa upp. Likdelar? Narkotika? Vad annars?
Senast redigerad av Zebrima 2024-08-02 kl. 08:01.
Citera
2024-08-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Tänker mer om dom nu planerade mörda henne så borde kanske så få människor som möjligt lägga märke till dom. På en buss känner kanske fler igen dom än gåendes på
Stan.
Har ingen aning..
Jag tror faktiskt inte deras tanke var att mörda utan skrämma och misshandla. Om någon såg de åka buss eller promenera tillsammans? De tänkte de absolut inte på!
Citera
2024-08-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Biomamman, kanske?

Tack för svar .

Det verkar som han drabbats av något på senare år då, djup depression, kanske.

Mycket möjligt.
Citera
2024-08-02, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Kan det vara därför Raf@ella plockades in ganska omedelbart?
Bevakningskamera på bussen eller på järnvägsstationen, betalat med sitt eget kort, igenkänd osv.

Kan det vara. Bra jobbat av polisen för en gångs skull!
Citera
2024-08-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Jag tror faktiskt inte deras tanke var att mörda utan skrämma och misshandla. Om någon såg de åka buss eller promenera tillsammans? De tänkte de absolut inte på!

Vi får se, själv tror jag det var planerat. Hoppas jag har fel men dessa tjejer verkar vara kapabla till mycket.
Citera
2024-08-02, 08:01
Medlem
Citat:
Handväskan fann de väl samma natt eller dagen därpå vid mordplatsen?
Ja, slängd i någon buske i närheten där E hittades.
Citera
2024-08-02, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Ja, slängd i någon buske i närheten där E hittades.

Jag har även läst att väskan låg och flöt i hamnbassängen och hittades av någon förbipasserande. Vet inte vilket som stämmer. Men om det är sant kan det ju även vara föremål från väskan man letat efter.

Dock tror jag mest på mordvapen eftersom man haft metalldetektor och föremålet som sagt är litet.
Citera
2024-08-02, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....
Tappert försök av dig eller? Du vet att vi alla har olika tillstånd i kroppen? Fight or flight...
Blodtrycket var säkert högt och pulsen likaså, du glömde temp och syresättning. Gå tillbaka till din källare...

? Vad menar du med tappert försök. Vi debatterar inte utan vi läser om ett mord. Jag påstår att andrenalin måste ha sprutat överallt inuti henne för att hon blev kidnappad och chocken över hela händelsen i samband med rädslan måste fått hennes hjärta att slå extremt hårt. Vad är det du försöker säga?

För min poäng är att det var ett planerat mord och utfallet slutade med en död person. Vad är det du försöker säga med ditt inlägg?
Citera
2024-08-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
De här tjejerna är sjuka och psykiskt störda

En tanke slår mig som kanske inte gäller dessa flickor familjer men
om mamman tex drogat när de väntar barn så kan ett barn bli skadat

Likaså kusinäktenskap /inavel
som kan ge svåra genetiska komplicationer
Kusinäktenskap är vanligt bla hos muslimer /Mellanöstern Nordafrika

Det är sjukt det dom gjort och sen filma och visa film

De här tjejerna är störda på riktigt

Om R... är rätt person är det motsatsen till kusinäktenskap med föräldrar från olika länder. (Ja, du skriver "kanske inte")
Citera
2024-08-02, 08:23
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ok.

Så om hon är t.ex anstiftaren till mordet, och suttit och sagt till dem t.ex att dumpa BO's saker samt kniven/knivarna (?) då skulle det kunna falla under ramen för att "aktivt göra något"...eller?
Kan det vara så att den här M*j* är anstiftaren ?
En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärnings personen.
*=a
Citera
2024-08-02, 08:23
Medlem
Tycker ni ska visa respekt och inte fortsätta sprida videon vidare, riktigt onödigt av den som sprider videon tbh.
Citera
2024-08-02, 08:31
Medlem
PlanetCaravans avatar
Finns det bilder på GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in