Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Det är för mycket märkliga saker som pågår helt enkelt. Antingen är det spöken eller så är det utomjordingar. Vilket är högst troligt? Jag tror mer på att det som händer är pga utomjordingar men jag utesluta ingenting men att själen skulle vandra vidare är lite to much.
Jag kan komma på flera troliga anledningar som ligger bakom alla dessa märkliga klipp och det involverar varken spöken eller utomjordingar. Vi människor har alltid fascinerats av det okända och alla gillar en bra historia. Vi ser också att vi kan fånga andras intresse om vi har en riktigt bra historia. Detta kan ge oss street-credd och en känsla att få vara med i gruppen. alternativt vil lvi stå utanför allt det de vanliga dödliga pratar om.
då har vi ännu inte pratat om de två största anledningarna, dvs, makt genom att religion och tro styra mänskliga grupper och få dem att göra som man vill. Samt då pengar.
De som lägger upp intressanta alster på youtube har troligtvis en agenda ´som involverar en eller flera av ovan.
Det faller lite på sin egen rimlighet. Det har talats länge om gudar, troll, älvor, häxor, spöken, Big foots, tomtar, Krampus, Demoner, UFOs, UAPS etc. Ändå finns det inte ett enda bevis för att en enda av alla dessa sakerna finns. Borde det inte vara rimligt at tvi någon gång i alla fall lyckats fånga en enda av dessa och att det blivit publikt? Bara för att miljoner pratar om en sak är det inte sant.
Mycket rimligt att det finns utomjordingar men att de skulle hänga här i klasar och stoppa upp prober i rumpan på ffa allt de som är helt fascinerade av UFOs och bor i USA låter väldigt osannolikt.
Jag har själv varit med om en massa olika skumma saker, alltifrån, UFOn, spöken, sömnparalyser etc och i samtliga av dessa fall har det som jag var helt säker på motbevisats av naturliga förklaringar där mina fantasier och tankar satte spratt för en trött hjärna.