Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-08-17, 11:59
Medlem
booses avatar
Gång, baseboll, shack,
Curling funkar la att titta på om det är svenskt deltagande.
Nej förresten curling går inte att titta på, fruktansvärt långtråkigt.
Citera
2006-08-17, 13:23
Medlem
Förstår inte varför alla som inte förstår någonting av baseboll hela tiden ska klanka ner på sporten. Mycket av varför folk tycker det är tråkigt är att de inte förstår vad sporten handlar om.

Cykling kan vara tråkigt, men bergsetapper i tour de france, guidad av Roberto Vacchi och Anders Adamsson, slår det mesta.
Citera
2006-08-17, 13:26
Medlem
ischs avatar
Sådan där acrobatsimmning är ett jävla skit också.
Citera
2006-08-17, 13:43
Medlem
Yetms avatar
Kan inte förstå allas hat mot baseboll, det är ju en av de mest händelserika sporterna som finns.

Amerikansk fotboll däremot, vilken jävla skit. För att inte tala om sjukamp! Se Carolina Klüft hålla på och larva sig, sen vänta 10 minuter på nästa hopp/kast.

Fast det absolut värsta är dressyr, ingen annan sport kan komma i närheten.
Citera
2006-08-17, 14:00
Medlem
maddalos avatar
Gång är det vidrigaste i idrottsväg som någonsin framspytts ur en delirisk hjärna. Varenda jävel fuskar till att börja med, och sen är själva idén bakom eländet så urbota korkad - gå så fort som möjligt? När kommer krypning? Baklängesgång? Hoppa tusen meter groda? Grr.
Citera
2006-08-17, 14:01
Medlem
Packans avatar
Friidrott är i särklass världens tråkigaste sport alla kategorier. Jag mår illa, bara jag tänker på det.
Citera
2006-08-17, 14:07
Medlem
skinner5000s avatar
Gång, Marahton, Cykling, Schack, Bridge och dom flesta Amerikanska sporter (Basket, Baseboll och Amerikansk "handboll").

Just ja Hästdresyr är skittråkigt det med. Se en massa hästar som går i sidled. Usch!
Citera
2006-08-17, 15:12
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Gång, Marahton, Cykling, Schack, Bridge och dom flesta Amerikanska sporter (Basket, Baseboll och Amerikansk "handboll").

Just ja Hästdresyr är skittråkigt det med. Se en massa hästar som går i sidled. Usch!
Blev lite nyfiken, vad är det för nåt?

Edit: Det gick upp för mig att du kanske syftar på football.
Citera
2006-08-17, 16:06
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Blev lite nyfiken, vad är det för nåt?

Edit: Det gick upp för mig att du kanske syftar på football.
Ja jag menar Amerikansk fotboll. Men tycker namnet är lite larvigt. Deras handboll kallas fotboll och fotboll får kalla sig Soccer.
Citera
2006-08-17, 16:13
Medlem
Min fem-i-topp lista på de tråkigaste sporterna:

1. Cykling(utan Vacchi & Adamsson) - Ärligt talat, se 100 människor som cyklar i timme efter timme. Det blir inte spännande förrän sista minuten när det är spurt, om det nu ens blir någon spurt.

2. Golf - Som gjort för att somna framför TV:n. Det blir inte bättre av att kommentatorerna nästan viskar så det är omöjligt att höra vad de säger. Dock kan det vara lite underhållande när Göran Zachrisson kommenterar.

3. Friidrott - Så fort jag hör Jacob Hårds röst så stänger jag av, det gäller även längdskidåkning. Först ser man en som springer 25 meter och hoppar i sandlådan, sedan är det paus på 10 minuter. Efter det är det några löpare som står och värmer upp i en halvtimme inför ett lopp som är över på mindre än 10 sekunder...

4. Formel 1 - Runt, runt, runt, 60-70 varv. Få omkörningar, få krascher och ännu färre förare som kan vinna ett lopp.

5. Curling - Det enda som var spännande med curling var den sista stenen i OS-finalen för damer i vintras.
Citera
2006-08-17, 19:05
Medlem
Mr Magoos avatar
En jävla tråkig sport på TV är bandy. 22 gubbar som åker runt och verkar jaga nåt. Man kan ju för fan aldrig se bollen.
Handboll är oxå jävligt tråkigt. VM i frikast. Ett gäng står och bollar gris innan nån får för sig att kasta bollen på målisen.
Trav, om nu det är en sport. 3/4 av jordens befolkning svälter och så sitter folk framför TV:n och kollar in proteiner som springer runt på nån bana.
Snooker.... alltså hallå?? Somnar bara jag tänker på skiten.
Citera
2006-08-17, 19:16
Medlem
macoholics avatar
Ja, alla jävla bilsport kan ju släng sig i väggen. Fy fan för att sitta och titta på Formel 1 eller Svenska rallyt. Sen har ju sporten allt haft någon sorts kärlekaffär med speedway - vem fan bryr sig om rospiggarna slog masarna?

Sen tycker jag inte att man kan saga att det hander mycket i baseball. Är ju inte så mycket variation, antingen träffar man eller så gör man inte. Jag menar, det är ju bara så många plattor man kan springa till. Däremot har jag hört, av många amerikaner, att baseball är jävligt kul att gå på för att man dricker sig full på öl. Men jag menar, det är som någon annan sa, det är mer ett jippo än en sport.

Innebandy är ju annars en riktig tråkig TV-sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in