Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-09, 23:52
Medlem
Har varit på gymmet o styrketränat 4-6 dar i veckan nu i ungefär 2 månader, och innan jag började träna så hade jag en skyhög sexlust, hade kunnat ”hoppa i säng” 2 ggr om dagen utan problem, men nu sen jag började träna så kan det gå flera dar innan jag ens tänker på det.
Borde det inte vara tvärt om? Eller har jag fel

Man, 97-100kg, 185cm
Citera
2024-08-09, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristnakrister
Har varit på gymmet o styrketränat 4-6 dar i veckan nu i ungefär 2 månader, och innan jag började träna så hade jag en skyhög sexlust, hade kunnat ”hoppa i säng” 2 ggr om dagen utan problem, men nu sen jag började träna så kan det gå flera dar innan jag ens tänker på det.

Man, 97-100kg, 185cm

Är du 97 år gammal, herregud.

Skoojaaaaaaaaaaaaaaaa.

Biverkningar jag tänker på är belastningsskador. På knän, muskler, axlar m.m. Jag simmar bara idag, några gånger i veckan. Men innan dess gymmade jag. Då kände man oftast av någonting någonstans. Ländrygg ena dagen, axlar nästa dag, knäna den tredje. Det sliter om man ska bli stor och stark. Det är viktigt med uppvärmning, stretching och lite rehab. Men det orkar ju 90% inte med.
Citera
2024-08-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Är du 97 år gammal, herregud.

Skoojaaaaaaaaaaaaaaaa.

Biverkningar jag tänker på är belastningsskador. På knän, muskler, axlar m.m. Jag simmar bara idag, några gånger i veckan. Men innan dess gymmade jag. Då kände man oftast av någonting någonstans. Ländrygg ena dagen, axlar nästa dag, knäna den tredje. Det sliter om man ska bli stor och stark. Det är viktigt med uppvärmning, stretching och lite rehab. Men det orkar ju 90% inte med.
Tack så mycket för tipsen, men de va ju en specifik biverkning jag syftade på i mitt inlägg😂
Citera
2024-08-10, 00:06
Bannlyst
Citat:
Tack så mycket för tipsen, men de va ju en specifik biverkning jag syftade på i mitt inlägg😂

Tror jag vet vad det beror på. Din kost. Antar att nu när du gymmar så vill du bli så stor som möjligt. Och då trycker du i dig viss sort mat, och stora mängder av den maten, vilket gör att sexlusten minskar.

Där har du svaret.
Citera
2024-08-10, 00:09
Medlem
Citat:
Tror jag vet vad det beror på. Din kost. Antar att nu när du gymmar så vill du bli så stor som möjligt. Och då trycker du i dig viss sort mat, och stora mängder av den maten, vilket gör att sexlusten minskar.

Där har du svaret.

Äter typ lika som när jag inte tränade, försöker äta mindre skräpmat bara, annars ingen skillnad
Citera
2024-08-10, 00:10
Bannlyst
Citat:
Äter typ lika som när jag inte tränade, försöker äta mindre skräpmat bara, annars ingen skillnad

Äter du några mediciner?
Citera
2024-08-10, 00:13
Medlem
Citat:
Äter du några mediciner?
Astma medicin, och ett gäng kosttillskott
Citera
2024-08-10, 00:16
Bannlyst
Citat:
Astma medicin, och ett gäng kosttillskott

Kolla upp biverkningarna av dina mediciner. Googla.
Sen tänker jag att det kan ha blivit någon hormonell rubbning nu när du styrketränar så hårt. Du kanske vilar för lite? Du kanske äter för dåligt? Kanske sover för dåligt? Du kanske är stressad?

Kolla upp det. Där kan svaret ligga.
Citera
2024-08-10, 00:22
Medlem
Citat:
Kolla upp biverkningarna av dina mediciner. Googla.
Sen tänker jag att det kan ha blivit någon hormonell rubbning nu när du styrketränar så hårt. Du kanske vilar för lite? Du kanske äter för dåligt? Kanske sover för dåligt? Du kanske är stressad?

Kolla upp det. Där kan svaret ligga.
Inga vitaminer eller mineraler jag käkar har sånna biverkningar, och inte astmamedicinen heller, så kan väl vara stress, eller vilan som är problemet, känner mig ju inte trött eller så, pigg o glad, och har energi hela dagen
Citera
2024-08-10, 00:27
Bannlyst
Citat:
Inga vitaminer eller mineraler jag käkar har sånna biverkningar, och inte astmamedicinen heller, så kan väl vara stress, eller vilan som är problemet, känner mig ju inte trött eller så, pigg o glad, och har energi hela dagen

Hormonell rubbning eller stress och dålig vila/återhämtning. Den hormonella rubbningen kommer inte från medicinerna eller vitaminerna utan träningen kombinerat med andra livsstilsfaktorer så som kost/vila/stress.
Citera
2024-08-10, 03:49
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Du har väl bara lågt testosteron och tanken på det har väl upptäckts nu när du fått en sån ökning utav aktivitet som du annars inte haft. Så tanken på att runka 4-6 ggr i veckan har blivit 0 ggr i veckan nu när du tränar 4-6 ggr i veckan och redan från början hade lägre testosteron så din sexlust inte direkt ökar, du blir ju dessutom trött av träningen och ditt fokus från runkandet försvinner.
Citera
2024-08-10, 10:40
Medlem
Citat:

Man, 97-100kg, 185cm
Det är normalt att inte va sugen på sex eller känna ett stort behov av att runka varje dag.
Det betyder bara att du har annat att tänka på och som stimulerar dig.

Vidare så brukar sexlusten sjunka om man tränar hårt.
Har du ingen lust alls så tränar du antagligen för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in