Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmamma
De har rtt men samtidigt s blir debatten p till exempel X vldigt trkig ibland med allt mjligt skit. Jag r ju sjlv skyldig tidigare, s vill bara fundera kring hur man kan mildra polarisering.
Aldrig hngt p X(gamla twitter eller hur?), men det kan jag tnka mig!
Det r "antirasisterna"(rasisterna) som str fr polariseringen dock.
Den hade inte uppsttt om man haft en RIKTIG plan samt debatter, diskuterat kring det hr med invandringen och kikat ver alla olika parametrar, bostder i Sverige, arbeten, utbildningsniver, sprk undervisning samt en mngd andra parametrar.
Istllet skulle vi vara "goda" och drmed kasta bde logik och verklighetsuppfattning i papperskorgen.
Istllet krde man p censur, hot, hat och vld. Stiftade lagar fr att tysta mnniskor. Sociala ptryckningar osv.
S man kan ju frga sig vilka det var som egentligen drev p polariseringen...
Visst finns det ntter som r ppet rasistiska, men det finns det i alla lnder ver hela jorden... Inte som att man behver g full polisstat bara fr att man tabbar sig med planeringen kring invandring.
N, historierevisionism r inte snyggt. Vi vet alla vilka som bara ste in invandrare i Sverige utan en plan, utan krav, utan integration verhuvudtaget. Istllet fr att samlas under "svensk" identitet oavsett om det s bara r en titel s skulle alla f behlla sina egna identiteter. Det r s idiotiskt att man knappt frstr hur de tnkte.
Vad r det vi har gemensamt med invandrarna i slutndan om vi inte vgar st stolta fr det vi erbjuder, dvs Sverige, svensk kultur, svenska som sprk och oss sjlva som medmnniskor.
Det r bara trttsamt hur "antirasister" vgrar erknna ett enda fel de gr. Istllet ska man tcka upp felen och lgnerna med fler fel och fel lgner....
N, ni fr st fr er sjlva och ligga som ni bddat.
Jag kommer aldrig att glmma och jag tror det finns mnga med mig som aldrig glmmer. Vi r inte rasister fr det, har aldrig varit, ven om allt jag nmnt ovan orsakat mycket lidande och orttvisor.