Citat:
Tjenare jag va fan ett vittne till olyckan mannen har sprungit över buss torget i Brommaplan och försökt stoppa bussen för han ville hoppa på så mannen ställer sig framför bussen och försöker stanna den men busschauffören börjar återigen köra så fort mannen har flyttat på sig då springer mannen längs bussen vid höger sida av färdriktning och då antar jag att han måste ha snubblat eller fastnar under täcket och de då han hamnar under bussen. Bussen av någon anledning fortsätter och kör men stanna efter mannen har blivit påkörda av de andra hjulet (mitten hjulet) på den blåa bussen så dom är lite längre sen när jag vandrar till scenen där han ligger fastklämd under så ser man att han i princip vikt på mitten och fått hela ryggraden uppskrapad och blöder kraftigt o de är olyckan mannen överlevde inte
Citat:
Citat:
Nej inte riktigt sån buss det var 176/177 så inte riktigt en sån buss, börjat tog min lilla promenad till där bussen hade stannat så låg han typ viken på mitten och uppskrapad rygg så man kunde se ryggraden av mitt samtal med min flickvän gick de åtminstone 3-4 minuter innan OV var där och spärrade området sen ytterligare nån minut tills ambulansen brandkår och polis var närvarande men fick info av polis att han inte överlevde
Citat:
Citat:
Citat:
Försöker å förstå men jag kan verkligen inte se hur denna "olycka" ska ha gått till.
Han ställde sig framför bussen och sen springer han bredvid bussen jäms med den när den kör och ramlar på något sätt in under den??
Har han stått framför bussen för å stanna den så måste den ju ha stått still. Och sen börjat köra när han kommer upp på sidan?
Då är de ju busschaufförens fel som börjat köra kan jag tycka.
Eller har han sprungit "över vägen" framför bussen när den börjat åka, i ett försök att hinna med den och sen hamnar under den när han springer jäms med den?
Enligt ett ögonvittne i tidningen så hade han kommit till platsen en stund efter då de var räddningstjänst där. Och då hade det hängt en "landstinget fillt" över ena bakdäcket.
Hur långt han bussen åka innan den stannade? Släpades han med eller kördes han över helt?
Han ställde sig framför bussen och sen springer han bredvid bussen jäms med den när den kör och ramlar på något sätt in under den??
Har han stått framför bussen för å stanna den så måste den ju ha stått still. Och sen börjat köra när han kommer upp på sidan?
Då är de ju busschaufförens fel som börjat köra kan jag tycka.
Eller har han sprungit "över vägen" framför bussen när den börjat åka, i ett försök att hinna med den och sen hamnar under den när han springer jäms med den?
Enligt ett ögonvittne i tidningen så hade han kommit till platsen en stund efter då de var räddningstjänst där. Och då hade det hängt en "landstinget fillt" över ena bakdäcket.
Hur långt han bussen åka innan den stannade? Släpades han med eller kördes han över helt?
Här är vittnesmålen vi har.
EDIT: flashbacks citeringsfunktion är knasigt, fick med det mesta iaf. Nu löser vi mysteriet om var han var på väg, och från vilket håll han kom (rondell eller tunnelbana)