Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Jag har alltid varit frvnad ver trenden p sociala media att skryta om att man inte kommer skaffa barn.

Att inte vilja ta hand om barn kan jag delvis frst, men att inte vilja sprida sitt dna... Ngot av det mest naturliga fr en knsmogen individ r ju just att frska frka sig.

Nu pratar jag inte om verbefolkning yadayada, utom om just detta att frtrycka en naturlig drift och sedan skryta om det... "Jag r barnfri, jag kan resa hurra!", "Jag har gjort karrir, dricker vin i soffan, hurra!" osv som , i 99%, av fallen r medellders kvinnor.

Oftast kompenserar dessa personer med bilder p djur och kallar dem sina barn, hr ofta folk sga "Jag har inga barn, mina hundar r mina barn", ja men frmodligen skulle inte dina barn ta upp dig om du dog och lmnades ensam...

Ngon mer som reflekterat ver detta?
Ja, det evolutionra kaoset visar sig p mnga stt och detta r vl ett av de mest igonfallande, dvs att skryta om att utrota sig sjlv, ja.
Citera
2024-08-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Ja, det evolutionra kaoset visar sig p mnga stt och detta r vl ett av de mest igonfallande, dvs att skryta om att utrota sig sjlv, ja.

Om man tittar p hela jordklotet s r det bara vita mongo-mnniskor som sysslar med detta destruktiva beteende frmodligen p grund av pverkan frn destruktiva ideal och normer.
Citera
2024-08-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om man tittar p hela jordklotet s r det bara vita mongo-mnniskor som sysslar med detta destruktiva beteende frmodligen p grund av pverkan frn destruktiva ideal och normer.
Nix; sjunker verallt utom, med f undantag, sder om Sahara. Sydkorea r vl vrst?
Citera
2024-08-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Nix; sjunker verallt utom, med f undantag, sder om Sahara. Sydkorea r vl vrst?

Ja det barnafdandet som sdant sjunker nog verallt frn hga niver p vissa stllen men det r bara vita idioter som skryter om att de inte ska fortplanta sig.
Citera
2024-08-23, 16:15
Medlem
Incendios avatar
r det viktigt med en trd per dag i mnet? Brjar tro att vissa konton p fb r del av propagandamaskinen.
Citera
2024-08-25, 02:46
Medlem
Ser det inte som skryt att folk vljer att tala om att de kanske inte vill ha barn. Snarare att de vgar ta plats i ett samhlle som allt som oftast tar fr givet att alla vill ha eller borde skaffa barn. Och att de pratar om andra stt att vilja leva sina liv och frdelar som ocks finns med att inte skaffa barn eller bli frlder.
Citera
2024-08-25, 08:25
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson

Svarta antinatalister:

https://www.youtube.com/@benedictinethetruth

https://www.youtube.com/@marcantinatalist4186

https://www.youtube.com/@antinatalistwitch111

https://www.youtube.com/@theprisoncalledlife

https://www.youtube.com/@African_Childfree_millennials
Citera
2024-08-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucemus
Vem fan vill avla fram ett extra sosse kugghjul som tvingas knega frn 22-80 i en svagare och svagare ekonomi i ett land som blir mer socialt, religist och kulturellt splittrat.

I en ekonomi som r beroende p kontinuerlig tillvxt s blir de jvligt skraja nr de yngre generationerna inte ploppar ut ungjvlar som kan bli billiga lneslavar, klassklyftorna kommer ka markant nr medelldern kar och jvlar vad jag ska festa till det vetandes att de berikade svinen knyter nven i fickan och tvingas hja lner och ka standarden fr att behlla arbetare, srskilt d vanliga grovknegare, internationellt.
Dom kommer ju bara importera folk frn andra lnder nr barnafdandet minskar hr.
Citera
2024-08-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Finns inget sammanhanget i vad du sger, ofrivillig barnlshet och skryt ver sina barn r helt olika ting.
Min pong r att skryt ver sina barn hade kunnat drabba ofrivilligt barnlsa precis lika negativt, och drfr stllde jag mig undrande till huruvida du inser detta eller ej.
Citera
2024-08-27, 15:54
Avstngd
ResanTillMelonias avatar
Jag tycker snarare att det verkar vara en trend att smutskasta och ha sikter om kvinnor som vljer bort barn.

Ja kanske de r knepiga och egendomliga. r det inte bra att de vljer bort barn i s fall?

Nu kastar jag Sten i glashus men: Man kan inte utg frn sig sjlv i alla avseenden. (Med tanke p hur mycket jag motstter folks eviga strvan efter tvsamhet - men detta r bara fr att jag inte tror s mycket p det dr. Det r inte vrt besvret folk lgger ned p det helt enkelt)
Citera
2024-12-11, 23:59
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Haha sjlvklart inte fjant. Bara en fntratt tror att ngonting som hnder apfolket p jorden skulle ha ngon som helst pverkan p det 13 miljarder r gamla universum

Jo men snart sitter vi med 15 olika kn om vi inte redan gr det. Varfr inte bara gr det vi r hr fr och frsker oss finna i det och ha kul?
Istllet fr att hitta p ngon form av alternativt samhlle dr ltsas jobb o ltsasintresse ska vara ngot coolt och positivt?
Eller att alt nrdar som man offrade frr hade hngts istllet fr de ska hitta molekylniver i samtalsmne om vilken kung som dog nr och hur..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in