Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-25, 22:10
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Ett folk som prioriterar sin fiende före sig själv är en inom kort utrotad befolkning.

Etnocentrism är livsnödvändigt. Det är därför just etnocentrismen som man försöker radera hos den europeiska befolkningen. Det som kallas "rasism" är något som kan liknas vid ett immunförsvar. Tar man bort immunförsvaret så blir det lättare att infektera värdbefolkningen.

Alla är medvetna om sådana basala överlevnadsinstinkter i övriga världen.
I västvärlden har en liten grupp personer tagit över media och television, och kan på så sätt påverka stora folkgruppers tankar och ideér. Programmering av människan har kommit en sådan lång väg att man inte längre har något direkt behov att installera chip på folk i framtiden.
Citera
2024-08-25, 22:49
Medlem
gurglms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Jag tycker det blir ganska dumt att döma folk efter utseende och inte personlighet. att placera folk i fack och vi och dom är vad eliten vill. Vägrar att spela deras spel.

Vad säger du om väldefinierade skillnader som finns mellan människor av olika etnicitet då?
T ex att:
Personer från östafrika har bättre anlag för långdistanslöpning (Etiopien, Kenya)
Hjärnans storlek varierar mellan etniciteter.

Min poäng är att skillnader finns mellan olika etniciteter - förmodar att vi är eniga där. Lägg därtill att kultur och värderingar varierar mellan folkgrupper och religioner - det är också vedertagna skillnader. Du talar om att det är "dumt att döma" - men det är ju per definition dumt att förneka de här skillnaderna.
Alla är inte lika.
Citera
2024-08-25, 23:03
Medlem
Rasistkortet döljer människohandeln utan att synas.
Citera
2024-08-25, 23:03
Medlem
pMTqs avatar
Det är det inte.
Det är bara vad dom har fått dig att tro genom många års manipulation för att enklare ta över.
Citera
2024-08-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vem är det som har gjort att det är som så till en sanning?

Jag är rasist och jag anser mig inte alls vara ondskefull. Jag ser människan på jorden som uppdelad i olika ketegorier. Inte bara i hudfärg, utan även i egenskaper. Somliga är bättre på att tänka - Somliga är bättre på att hoppa och springa. Somliga är bäst på att var mittemellan. Är det så tokigt att inse att det faktiskt är som så, eller behöver jag få hjälp att omprogrammeras?

Tror att de flesta av oss vill umgås med dem i känner igen oss i. Vi har samma historia, äter samma mat, högtider mm. Även invandrare vill umgås med sina landsmän. Det är fullt naturligt.

Rasismen börjar nog när man pekar ut en hel grupp för att vara det ena eller andra. Vi är alla individer och alla ur en grupp har inte samma beteende. Då blir det rasistiskt om man uttalar sig så.
Citera
2024-08-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Man blir kallad rasist jämt ju. Det är när man särskiljer och diskriminerar människor p.g.a. t.ex. hudfärg, sexuell läggning eller religion som man är rasist.

Jag blir ibland kallad rasist som SD:are. Men jag bryr mig inte om hur en person ser ut. En av mina bästa vänner är mörk o dessutom gay, skulle jag se ner på honom? Nä, jag är SD:are för jag är emot den förra invandringspolitiken. Vi kan inte ta in så många människor, se hur det blev! Dessutom håller jag med dem på de flesta andra, men inte alla, punkter.

Sen kan jag säga ärligt att jag inte tycker om islam, jag måste väl få kritisera o säga vad jag tycker om en religion? Men det betyder inte att jag hatar muslimer. Mina muslimska vänner gillar naturligtvis inte att jag inte kritiserar islam, men vi är inte oense för det. Vi tycker bara olika!

Men nej, jag är varken rasist eller ondskefull! Men enligt t.ex. Expo o en stor del av vänstern är alla SD:are rasister.

Tror inte att du är ensam. Allt är inte svart eller vitt. Tycker att vi verkar ha något ärvt komplex i Sverige. Expo har en extrem hållning.

Man måste vilja hjälpa och öppna dörren för alla invandrare istället för att öppna dörren för de som sköter sig och kan bidra till Sveriges framtid.

Har vi inte rätten att öppna vår dörr för dem vi vill? I andra länder är det en självklarhet. Och varför är det dåligt att ens diskutera detta?
Citera
2024-08-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vem är det som har gjort att det är som så till en sanning?

Jag är rasist och jag anser mig inte alls vara ondskefull. Jag ser människan på jorden som uppdelad i olika ketegorier. Inte bara i hudfärg, utan även i egenskaper. Somliga är bättre på att tänka - Somliga är bättre på att hoppa och springa. Somliga är bäst på att var mittemellan. Är det så tokigt att inse att det faktiskt är som så, eller behöver jag få hjälp att omprogrammeras?
"Rasism är när människor delas upp i raser och dessa raser värderas och rangordnas efter olika egenskaper som anses vara nedärvda och oföränderliga."

Ja, jag är säker på att Neil Degrasse Tyson är smartare än vad du (och jag) är.

Men du som rasist anser alltså att han är korkad men bra på att springa.

Det är fel, och eftersom du har fel men ändå envisas med att ha rätt (du kallar dig rasist) så är du dum i huvudet.

Om du är ondskefull vet jag inte.
Citera
2024-08-26, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Förutom hudfärgen ser de precis ut som du. Det tänkte du inte på, eller?

Men hur pk får man vara? Din våta dröm har ju gått i uppfyllelse ändå!
Citera
2024-08-26, 07:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Bara det faktum att hudfärg är genetiskt betingat och ärftligt,

är rasism.

Är grundläggande biologi ondskefullt?

Nej det är klart att det inte är. Hur kan du tro att jag tycker det? Det är inte rasism, däremot finns det personer som tycker det.
Citera
2024-08-26, 11:11
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Men hur pk får man vara? Din våta dröm har ju gått i uppfyllelse ändå!
Sanningen är illa hörd, eller hur.
Men, visst, vissa kulturer krockar med våra och vårat samhälle är fullständigt annorlunda än de länder som nykomlingar kommer ifrån men, att vara rasist är det sista man vill vara.
Citera
2024-08-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
De jude-nazistiska sionisterna i Israel har ju kunnat vara öppet rasistiska i flera decennier utan att det har uppmärksammats så det finns ingen anledning till varför andra rasister ska uppmärksammas på ett negativt sätt.

Fortsätt du med att vara rasist och om någon klagar på det så säger du bara att judarna i Israel är rasistiska mot judar från etiopien och andra afrikanska länder och även rasistiska mot de muslimer och kristna som lever i palestinaområdet när de går omkring och skriker om att kasta ut dem och göra Israel till ett land för endast judar.

Det verkar snarare som att det är du som inte uppmärksammat att rasister finns i alla länder och att det även finns motstånd mot rasisterna i alla länder.
Citera
2024-08-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Sanningen är illa hörd, eller hur.
Men, visst, vissa kulturer krockar med våra och vårat samhälle är fullständigt annorlunda än de länder som nykomlingar kommer ifrån men, att vara rasist är det sista man vill vara.

Jag hoppas dina framtida barn eller om du har några nu får smaka på sann kulturyttring!

Och nej, sanningen är inte illa. Det är ni halvapor som kommer lida, inte jag eller nykomlingarna. Naiva dumma svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in