Citat:
Det här argumentet köper jag och inlägget kunde tagits bort. Att jag måste köpa det av Klas istället för av den officiella återförsäljaren är dock anmärkningsvärt. Kanske vore det bra om man lämnade ett inlägg som förtydligade dagens regler för vad som är okej att skriva och inte?
Ponera att jag satt och svarade i en tråd så som pbo gjorde med mig. Det hade definitivt fallit under både punkterna på 0.03 och förtjänat en varning.
Reglerna gäller måhända inte i PM eller för moderatorn, men moderatorn har väl ändå ett visst ansvar i att föregå med gott exempel samt att också kunna motivera åtgärden till berörd användare med annat än nedlåtande trams-svar när användaren själv tar sig tiden att, tramsfritt, förklara varför denne anser åtgärden vara obefogad?
Baserat på pbo's svar så har jag inte längre en aning om vad trams eller off-topic ens betyder. En anledning till att flashback slipper mina svar framöver. Det är inte meningsfullt att använda ett diskussionsforum där diskussioner inte är tillåtna annat än på godtyckliga grunder baserat på moderatorers personliga åsikter.
Ponera att jag satt och svarade i en tråd så som pbo gjorde med mig. Det hade definitivt fallit under både punkterna på 0.03 och förtjänat en varning.
Reglerna gäller måhända inte i PM eller för moderatorn, men moderatorn har väl ändå ett visst ansvar i att föregå med gott exempel samt att också kunna motivera åtgärden till berörd användare med annat än nedlåtande trams-svar när användaren själv tar sig tiden att, tramsfritt, förklara varför denne anser åtgärden vara obefogad?
Baserat på pbo's svar så har jag inte längre en aning om vad trams eller off-topic ens betyder. En anledning till att flashback slipper mina svar framöver. Det är inte meningsfullt att använda ett diskussionsforum där diskussioner inte är tillåtna annat än på godtyckliga grunder baserat på moderatorers personliga åsikter.
Citat:
Förutsättningen att veganer finns står inte att finna någonstans i TS. Frågan "hur funkar det?" ställs rakt upp och ner. TS frågar också "hur kom ni över köttätandet", vilket är en otillräcklig beskrivning av vad en vegan är för något. När denne i senare inlägg specifikt nämner att det är skillnad på vegetarian och vegan utan att specifiera vidare, så svarade jag och gav min tolkning av begreppet.
Hade jag svarat direkt på trådstarten så hade jag lagt till "jag tror inte det fungerar" men då jag svarade på ett uppföljande inlägg av denne så kom inte det med. Att jag inte tror att det fungerar säger dock sig självt med tanke på svaret jag gav.
Hade jag svarat direkt på trådstarten så hade jag lagt till "jag tror inte det fungerar" men då jag svarade på ett uppföljande inlägg av denne så kom inte det med. Att jag inte tror att det fungerar säger dock sig självt med tanke på svaret jag gav.
Citat:
Här är du ganska långt off-topic. Längre bort än jag var. Jag har inte ställt några frågor om det du skriver i TS. Det är bara "Är detta verkligen att anse vara trams eller off-topic?" som får besvaras. Klas bjöd in i sitt andra stycke, du nappade utan att relatera till TS.
Varning.
Varning.
Citat:
Det fetade i ditt inlägg understryker dock en poäng som lyfts av andra användare i tråden som går rakt emot pbo's motivering. Bara för att det finns en konsensus kring någonting så är en åsikt som avviker från denna konsensus inte trams eller off-topic.
Citat:
Vad menar du det är som har ballat ur?
Hade jag gått in i en sådan diskussion i tråden så hade jag förtjänat en varning. Min motivering lämnade dock inte så mycket utrymme för fortsatt diskussion? Men man kanske ändå ska vänta på att det blir off-topic innan man delar ut en varning för off-topic? (vilket fortfarande inte var anledningen till varningen).
Sen används ofta "arbetsbelastningen" som ett argument för ett dåligt modererat forum av moderatorerna själva och att det då är bättre att gå efter "lätta byten" i kortare trådar än att utföra en moderators uppgifter.
Med andra ord: "Vi vill inte göra vårat jobb för att det är för jobbigt".
Hade jag gått in i en sådan diskussion i tråden så hade jag förtjänat en varning. Min motivering lämnade dock inte så mycket utrymme för fortsatt diskussion? Men man kanske ändå ska vänta på att det blir off-topic innan man delar ut en varning för off-topic? (vilket fortfarande inte var anledningen till varningen).
Sen används ofta "arbetsbelastningen" som ett argument för ett dåligt modererat forum av moderatorerna själva och att det då är bättre att gå efter "lätta byten" i kortare trådar än att utföra en moderators uppgifter.
Med andra ord: "Vi vill inte göra vårat jobb för att det är för jobbigt".
Citat:
Ska vi ta och kika på vegantråden nu och se hur många svar som inte är direkt relaterade till frågorna i TS? Modereras den inte längre eller är det plötsligt en annan standard som används för att dela ut varningar för 0.03? Eller orkar ni bara inte läsa mer än de första två sidorna?
Jag kan inte mycket mer än hålla med i samtligt av det du skriver. Jag vet att jag tänkt nämna att ditt inlägg kom ganska tidigt i tråden men är osäker på om jag gjort det. Syftet med det vore iaf just för att belysa att ditt inlägg inte ledde till någon som helst diskussion som var off-topic.
Du har faktiskt helt rätt i mina ögon trots att jag är näst intill vegan, din poäng var absolut relaterad till tråden och det borde vara solklart för de flesta att varningen var obefogad.
Tycker även att det är kul att se hur moderatorerna sedvanligt sluter upp för varandra, eller kul.... Det är tragiskt då de borde veta att Flashbacks regler är väldigt öppna för tolkningar. Kika på bara på delforumet integration och invandring och alla de off-topic inlägg som finns kvar månad efter månad och år efter år trots rapporteringar.
Att hänvisa till att ditt svar var off-topic pga valt delforum håller inte heller, tråden var som sagt postad under relationer och det enda du nämnt är ju att dessa relationer inte existerar utifrån en visserligen (i mina ögon) tramsig synpunkt men fel hade du inte. Tvärtom var ditt inlägg bra och fick åtminstone mig att tänka till vilket ju måste vara syftet med ett diskussionsforum. Jag tyckte inte att du försökte förklara ideologin veganism.