• 3
  • 4
2024-12-19, 22:32
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Känns som att du inte har läst tråden... helt jävla cp,

Jag har läst tråden, jag förstår däremot inte vad rantande och konspirationsteorier har i en tråd om Astrobot att göra.
Citera
2024-12-19, 22:42
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Jag har läst tråden, jag förstår däremot inte vad rantande och konspirationsteorier har i en tråd om Astrobot att göra.

Aha du menar så.

Jag kan mycket väl se en moderator radera allt vi skrivit och dela ut varningar. Vi halkade in på det här spåret av en slump bara. Men att Astrobot är ett bra spel är vi nog alla överens om. Om det är det bästa spelet som släppts i år en smaksak. Personligen spelar jag fortfarande GTA Online med mina po!are.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-19 kl. 22:52.
Citera
2024-12-20, 03:25
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Eller så är det helt enkelt så att folk tycker att Astrobot är välförtjänt titeln, och att det "bara är för barn" är din högst subjektiva åsikt?

Förstår inte hela kontroversen kring att Astrobot vann. Känns fräscht att en plattformare får vinna, och inte "just another soulslike" eller open world som det inte direkt finns någon brist på just nu.

Wukong är bra, mycket bra, men det är inte pefekt. Det finns väldigt mycket att klaga på i spelet, exempelvis leveldesignen som har extremt många osynliga väggar och återvändsgränder, och att buildvariationen är mer eller mindre icke-existerande trots att det är en grej som genren bygger på. Sen är det bara en boss rush med inte mycket mer att tillföra emellan bossarna. En 8a känns som ett rimligt betyg för spelet. Det är bra, väldigt bra t.o.m, men det är inget Goty-material även om vi bortser från alla kontroverser och teorier om det sociala runt spelet. Det måste heller inte vara det. Det är teamets första ordentliga spel, och det är en massiv bedrift att de har lyckats göra det såpass bra som det är.

Du hyperfokuserar mycket på sålda exemplar. Antal sålda kopior bör aldrig vara ett argument för att vara goty. Hade vi bara gått efter det så hade Call of Duty vunnit varje år.

Även om vi bortser från Astrobot så var det väldigt tuff konkurrens om titeln i år. Final Fantasy 7 Rebirth sitter på 92, Balatro sitter på 90 och Metaphor: Refantazio sitter på 94 just nu på metacritic. Så även om Astrobot inte hade vunnit så hade det fortfarande inte varit självklart att Wukong hade vunnit.

Tillbaka till Astrobot; plattformare är en väldigt liten genre numera. Det är mer eller mindre bara Nintendo och indieutvecklare som håller sig till genren. Att Astrobot är såpass bra som det är, och förhoppningsvis betyder en renässans för genren där fler utvecklare vågar sig på att utveckla plattformare. Vi behöver fler spel som bara är ren och skär spelglädje. Alla spel måste inte vara 40+ timmar långa A/JRPGs. Ibland räcker det med ett färgglatt 15 timmar långt spel.

Tycker du seriöst att Astrobot var det bästa spelet år 2024 är du helt cp-störd. Det släpptes minst 10 spel som var bättre. Du är ingen gamer du är en wow nerd som inte kan ellervet ett skit om gaming. Visste jag vem du var skulle jag leta upp dig.

Jag är lock irl.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-20 kl. 03:31.
Citera
2024-12-20, 23:57
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface

Konspirationsteorier.
Citera
2025-01-08, 23:25
Medlem
Astro speedrun är roligt. Jag var på plats 170 i världen på listan dör under ett tag när jag satt å nötte det om å om igen. Har några riktigt vassa tider.
Citera
2025-02-13, 14:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Klarar inte "To the beat" Minns inte svenska titeln och fått veta att sista bonusleveln är ännu svårare. Vad fan. Ville ju ha platinum på detta och tycker det varit enkelt förutom banor som de två. Men kommer nog slå sönder kontrollen om jag ska hålla på med det där.

Jag blev negativt överraskad av spelet. Kanske pga. all hype. Tycker det är att banor är helt slumpvis till skillnad från Mario där det ofta är ett tema. Borde varit mer som specialbanorna med karaktärer från kända spel. Småcharmigt och kul för de flesta är väl dock det som gjort det till en succé. Men tycker exempelvis Bowser's Fury och Oddysey var bättre 3D-plattform.

Ger det 7 av 10. Klarar jag banorna utan alltför stora problem kan jag kanske öka betyget.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in