Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-12, 15:16
Mannen som idag är i 35-årsåldern är en känd TV4-profil och har medverkat i flera av kanalens större produktioner. Nu kan Nyheter24 avslöja att mannen utgav sig för att vara läkare, förfalskade recept och hade mängder av narkotika i sitt hem. Under husrannsakan hittade polisen "sprutor, kanyler och blodiga papper".

https://nyheter24.se/noje/1342662-ka...alskade-recept

Vem?
Citera
2024-09-12, 15:21
Medlem
zBr9s avatar
Skedde 2016 och blev dömd 2019, så ett bra tag sen.
Citera
2024-09-12, 16:32
Medlem
NyaHenriksss avatar
Dåligt av TV4 att inte rapportera denna nyhet, oavsett om det var några år sedan.
Man kan ju nästan tro att dom väljer vilka nyheter dom rapporterar…
Citera
2024-09-12, 18:02
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Dåligt av TV4 att inte rapportera denna nyhet, oavsett om det var några år sedan.
Man kan ju nästan tro att dom väljer vilka nyheter dom rapporterar…

Med tanke på att det inte handlar om någon programledare utan bara en "deltagare" så finns det väl inga skäl att rapportera om det?
Citera
2024-09-12, 20:32
Medlem
Trakessons avatar
Hur gammal är han Dawkins? Han utgav sig ju för att vara psykolog eller psykiater båda gångerna han var med i Farmen.
Citera
2024-09-12, 21:17
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Hur gammal är han Dawkins? Han utgav sig ju för att vara psykolog eller psykiater båda gångerna han var med i Farmen.

Han är inte 35 år och är inte hemmahörande i Stockholm så du kan lägga ner det direkt. 35-åringen har utgett sig för att vara läkare för att kunna få ut receptbelagd medicin bl.a från Spanien. Han har inte suttit i farmen för 20 år sedan och påstått sig vara terapeut eller liknande. Läste du ens artikeln innan du kommenterade?
Citera
2024-09-13, 09:32
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Han är inte 35 år och är inte hemmahörande i Stockholm så du kan lägga ner det direkt. 35-åringen har utgett sig för att vara läkare för att kunna få ut receptbelagd medicin bl.a från Spanien. Han har inte suttit i farmen för 20 år sedan och påstått sig vara terapeut eller liknande. Läste du ens artikeln innan du kommenterade?
Det skulle ju vara som att torka sig innan man skiter. Är det en stockholmare måste det ju vara han turken som var med. Minns inte vad han heter. Finns det ingen sammanställning över alla deltagare så vi kan ordna vadslagning?

Hade varit festligt om det var han Gunta eller Gutta eller vad fan han hette. Hört rykten om att han behöver mediciner. Fast han är väl inte heller 35 år.

Jag trodde naturligtvis inte att artikeln handlade om något som hände i Farmen för 20 år sedan, men har man utgett sig för att vara läkare en gång (2? 3?) är det inte otroligt om man gör det igen. Läste du ens vad jag skrev innan du svarade?
Citera
2024-09-13, 10:53
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det skulle ju vara som att torka sig innan man skiter. Är det en stockholmare måste det ju vara han turken som var med. Minns inte vad han heter. Finns det ingen sammanställning över alla deltagare så vi kan ordna vadslagning?

Hade varit festligt om det var han Gunta eller Gutta eller vad fan han hette. Hört rykten om att han behöver mediciner. Fast han är väl inte heller 35 år.

Jag trodde naturligtvis inte att artikeln handlade om något som hände i Farmen för 20 år sedan, men har man utgett sig för att vara läkare en gång (2? 3?) är det inte otroligt om man gör det igen. Läste du ens vad jag skrev innan du svarade?

Är du 12 år mentalt? Mannen som TS vill ha reda på är idag 35 år gammal och har synts flertalet gånger i någon av TV4’s produktioner. Han har utgett sig för att vara läkare på papper för att kunna hämta ut receptbelagda mediciner på apoteket bl.a i Spanien.
Sebastian Dawkins utgav sig för att vara terapeut. Tror det var psykoterapeut. Man behöver inte vara utbildad läkare för att utbilda sig till psykoterapeut.

Du kan sammanställa en lista över 23-27 åringar som var med i någon av TV4’s produktioner för 9-10 år sedan.
Har för mig att någon annan skrev i tråden att 35-åringen var med i TV4 runt 2015-2016.
Citera
2024-09-13, 12:02
Medlem
Ett tips - lyssna på senaste avsnittet av podden Sanning & konsekvens (som ges ut av Nyheter24), där pratar dom om det (o de vet vem det är), fick intrycket av att det är ngn som verkligen jobbar på TV4 nu, och synlig i produktion som inte lämpar sig så bra med ett sånt föflutet…
Citera
2024-09-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Skedde 2016 och blev dömd 2019, så ett bra tag sen.
Om det var 5 år sedan han dömdes, måste det väl ha hänt ngt mer igen med honom inblandad, för det kan väl knappast vara sån nyhetstorka att TV4 ser sig nödgade att ta upp 5 år gamla nyheter!
Citera
2024-09-13, 13:19
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FjalardV
Om det var 5 år sedan han dömdes, måste det väl ha hänt ngt mer igen med honom inblandad, för det kan väl knappast vara sån nyhetstorka att TV4 ser sig nödgade att ta upp 5 år gamla nyheter!

Han var väl inte en känd TV 4-profil då, utan det är väl däri nyhetsvärdet ligger? Någon har upptäckt att personen som idag är känd från TV 4 har ett tvivelaktigt förflutet.

Och det är förstås inte TV 4 som tar upp nyheten.
Citera
2024-09-13, 18:02
Medlem
Jag lyssnade på podden ”Sanning & konsekvens”. Vilket program tror ni att han varit med i? Baserat på vad de säger i avsnittet gick mina tankar till typ Bachelorette eller liknande?

Citat:
”Jag kan tycka att just den produktionen som han är med i och varit med i förut, det blir lite problematiskt. Hade det varit vilken annan produktion som helst - kör på.”

”Just den här typen av produktion - det blir opassande.”

”Vi har misstankar med tanke på vissa bilder och så idag att han absolut inte är någon renlevnadsmänniska”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in