• 1
  • 2
2024-09-18, 13:20
Medlem
ArtificialElegances avatar
När man trodde att något ändå skulle tillåtas vara en konstant, verkar Marabou/Mondelez nu ha micklat med Frukt & Mandel-receptet. Andelen mandel har minskat radikalt i 200-grammaren och slår inte längre igenom smakmässigt. Balansen är rubbad, tugget är borta, smaken är off och oinspirerande.

Jag är på riktigt lite förkrossad. Frukt & Mandel har alltid varit min go-to bland 200-grammarna, juvelen i Marabous chokladkakebestånd och gourmandernas favorit däribland.

Har ni också märkt av förändringen? Har någon ett scoop...?
Citera
2024-09-18, 13:28
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
När man trodde att något ändå skulle tillåtas vara en konstant, verkar Marabou/Mondelez nu ha micklat med Frukt & Mandel-receptet. Andelen mandel har minskat radikalt i 200-grammaren och slår inte längre igenom smakmässigt. Balansen är rubbad, tugget är borta, smaken är off och oinspirerande.

Jag är på riktigt lite förkrossad. Frukt & Mandel har alltid varit min go-to bland 200-grammarna, juvelen i Marabous chokladkakebestånd och gourmandernas favorit däribland.

Har tappat stinget, köper aldrig den chokladkakan mera..
Citera
2024-09-18, 13:29
Medlem
Citat:

Mondeles är ju skitchokolad rakt igenom. Deras affärsverksamhet går ut på att köpa upp kända märken och sänka kvalitén på råvarorna radikalt och därmed tyvärr fördärva det som fanns och hoppas på att folk köper produkten av gammal vana. Chokoladen i Marabou och fettkvalitén är oätlig. Man känner hur fel det är i munnen. Så att de sänker andelen mandlar förvånar mig inte det minsta.
Citera
2024-09-18, 14:05
Medlem
Citat:
Det låter ju fruktansvärt om det är som du säger. Jag har inte själv konsumerat denna kronjuvel bland chokladkakor på väldigt länge. Blir kanske att införhandla en i rent vetenskapligt syfte nästa gång jag är på ICA.
Citera
2024-09-18, 14:27
Medlem
Håller med! Köpte den för några veckor sedan och den smakar nu som kräks. Alltså inte bara allmänt illa utan faktiskt som kräks. Vet inte vad de har gjort med den. Gillar fortfarande helnöt och mint och tycker att popcornchokladen är jättegod, men kommer nog inte köpa frukt och mandel igen.
Citera
2024-09-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Mondeles är ju skitchokolad rakt igenom. Deras affärsverksamhet går ut på att köpa upp kända märken och sänka kvalitén på råvarorna radikalt och därmed tyvärr fördärva det som fanns och hoppas på att folk köper produkten av gammal vana. Chokoladen i Marabou och fettkvalitén är oätlig. Man känner hur fel det är i munnen. Så att de sänker andelen mandlar förvånar mig inte det minsta.
Instämmer helt. Har inte köpt marabou på flera år. Tråkigt att ett gammalt kvalitetsmärke förstörts.
Citera
2024-09-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Instämmer helt. Har inte köpt marabou på flera år. Tråkigt att ett gammalt kvalitetsmärke förstörts.
I princip inte jag heller. Har köpt en chokolad när det var extrasuperprisrea för 10kr styck.
Citera
2024-09-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
I princip inte jag heller. Har köpt en chokolad när det var extrasuperprisrea för 10kr styck.
Den är inte värd 10 kr ens. Lågpris-chokladen på Lidl är tom bättre.
Citera
2024-09-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Den är inte värd 10 kr ens. Lågpris-chokladen på Lidl är tom bättre.
Håller med faktiskt. Men ja, jag behövde frukost också :P
Citera
2024-09-18, 15:19
Medlem
Tervulls avatar
schweizernöt och apelsinkrokant tycker jag håller måttet fortfarande men resterande är inte gott.
Citera
2024-09-18, 16:53
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:

Det var tråkigt att höra. Frukt och mandel är en gammal favorit, tillsammans med Helnöt (sossarnas favoritgodis).
Citera
2024-09-18, 17:24
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Håller med! Köpte den för några veckor sedan och den smakar nu som kräks. Alltså inte bara allmänt illa utan faktiskt som kräks. Vet inte vad de har gjort med den. Gillar fortfarande helnöt och mint och tycker att popcornchokladen är jättegod, men kommer nog inte köpa frukt och mandel igen.

Chokladen i Amerika smakar så har jag hört? Inte smakat själv me gäller t.ex Hershey.
https://www.theguardian.com/commenti...t-want-to-know

Mondelez kanske har blivit inspirerade?

Själv köper jag främst Fazers choklad numera. Och Marabou helnöt då som iaf smakade bra senaste gången
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in