Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 12:50
  #1
Medlem
Jag har aldrig förstått varför just bögar av alla är så illa omtyckta.

Tredje Moseboken är exempelvis den ENDA delen av Bibeln som handlar om bögar, men samma vers benämner ju även folk som begår otrohet på samma vis. Så varför är bögar så mycket mer avskydda än folk som är otrogna mot sin partner?

Hatpredikanter i USA står ju exempelvis gärna med skyltar där det står "GOD HATES FAGS" men jag har aldrig sett en skylt där det står "GOD HATES CHEATERS".

Och varför lägger religiösa så oerhört mycket vikt vid bögar i förhållande till hur liten roll de har i Bibeln?
__________________
Senast redigerad av vensterbliven Igår kl. 12:52.
Citera
Igår, 12:59
  #2
Medlem
p00ninos avatar
För de är bögar själva. Religion har i alla kulturer dragit till sig män som gillar att kladda på pojkar.
Citera
Igår, 13:00
  #3
Medlem
Trakessons avatar
Gud hatar ju bögar så det är klart att kristna tar efter. Jag minns inte exakt vart i Bibeln det står eller hur, men typ: ”en man som ligger med en man som man ligger med en kvinna”- någonting ska man inte låta leva.
Citera
Igår, 13:06
  #4
Medlem
De är hemska.
That's it.

Jag kan inte rå för varför Gud tycker som han gör.

Omanliga men för all del enklare att hantera.
Luras.
Man vet liksom inte "VAD" de är för nåt!
Och det är scary... brrr

Nä men skilj på folk
vs Bibeln
är du snäll

Inte Bibelns fel om folk hatar bögar
Inte folks fel om Bibeln fördömer homosex

Det är inte enkelt här i världen!
God bless you
Citera
Igår, 13:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Gud hatar ju bögar så det är klart att kristna tar efter. Jag minns inte exakt vart i Bibeln det står eller hur, men typ: ”en man som ligger med en man som man ligger med en kvinna”- någonting ska man inte låta leva.
Kristna??
Vad jag vet så är de de generellt minst hatande om vi tar religiösa judar, kristna och islamer.
Citera
Igår, 13:12
  #6
Medlem
Ser du hur araber förökar sig i Sverige typ 9 ungar och sen ska de leva på barnbidrag.
Förr i tiden så var kristendomen mån om att man skulle vara flera miljoner, blev det krig kunde man offra x antal män i krig. Kärnfamiljen blev en viktig del i att försäkra att västerländska värderingar levde vidare.

Ponera nu att i väst som har en agenda om att bli av med miljoner människor i miljöpolicy! Då gynnar politiken att bögar blir fler, så man börjar med att fucka upp ungars hjärnor tidigt, allt för att se till att "kastrera" barn så de inte blir fler barn.

De två olika agendor, men tittar vi biologiskt så är kärnfamiljen det som vi biologisk sätt är skapade till, de som väljer att bli bögar dör ut.
Citera
Igår, 13:13
  #7
Medlem
Glostrups avatar
Religiösa tror på en massa märkliga saker, oftast baserat på en bok som har vantolkats i årtusenden, så jag har slutat fråga mig varför.

En tro kräver alltid att de troende åsidosätter alla tvivel, hur osannolika eller totalt orimliga de religiösa berättelserna eller påbuden än är. Att ifrågasätta ens minsta lilla detalj är nämligen början på att rasera hela religionens fundament, och det är därför religioner använder så mycket kraft och resurser på att skapa förklaringsmodeller för allt som kan tänkas motbevisas av rationalitet eller vetenskap. Och om detta fallerar, så tar man till det slutgiltiga argumentet; alla som inte tror på det religiösa svamlet eller gör som översteprästen säger är förblindade av satan och kommer att brinna i den eviga elden.

All religion är hälften muta och hälften hot; gör du såhär så blir du belönad, men gör du sådär så blir du straffad. Lagarna måste komma från en källa, det är där den ”heliga” skriften kommer in. I denna lagbok beskrivs vad som är ”rätt” och vad som är ”fel” samt belöningarna och straffen för att göra det ena och det andra. Bedömningen av hur allvarligt det ena eller andra är görs av översteprästen, och sen är det det som gäller. Inom många religioner ses förmodligen homosexualitet som ett hot mot reproduktion och samhällelig konformitet, och därför kommer det högre upp på straffskalan än äktenskapsbrott eller andra saker som kan ”hanteras” inom äktenskapet.

Och naturligtvis är all religion en obsolet vidskeplig dynga, så vad religiösa alls tycker om saker är helt irrelevant.
Citera
Igår, 13:17
  #8
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag har aldrig förstått varför just bögar av alla är så illa omtyckta.

Tredje Moseboken är exempelvis den ENDA delen av Bibeln som handlar om bögar, men samma vers benämner ju även folk som begår otrohet på samma vis. Så varför är bögar så mycket mer avskydda än folk som är otrogna mot sin partner?

Hatpredikanter i USA står ju exempelvis gärna med skyltar där det står "GOD HATES FAGS" men jag har aldrig sett en skylt där det står "GOD HATES CHEATERS".

Och varför lägger religiösa så oerhört mycket vikt vid bögar i förhållande till hur liten roll de har i Bibeln?

Nu är det inte kristet att hata bögar, men plakat som dessa får mycket uppmärksamhet. Det är Westboro Baptist Church som brukar ses med dessa, allmänt ansett som en sekt.
Citera
Igår, 13:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag har aldrig förstått varför just bögar av alla är så illa omtyckta.

Tredje Moseboken är exempelvis den ENDA delen av Bibeln som handlar om bögar, men samma vers benämner ju även folk som begår otrohet på samma vis. Så varför är bögar så mycket mer avskydda än folk som är otrogna mot sin partner?

Hatpredikanter i USA står ju exempelvis gärna med skyltar där det står "GOD HATES FAGS" men jag har aldrig sett en skylt där det står "GOD HATES CHEATERS".

Och varför lägger religiösa så oerhört mycket vikt vid bögar i förhållande till hur liten roll de har i Bibeln?
Bibeln säger vad som ska hädas med bögar svaret på din fråga finns i GT.
Citera
Igår, 13:30
  #10
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Kyrkan har alltid kontrollerat folk genom att kontrollera vilka som får gifta sig och få barn.
Sekter jobbar ofta så.
Dessutom behöver man drönare = att folk får barn.
Bögar är ett hot mot detta.
Citera
Igår, 13:41
  #11
Medlem
sommarlovs avatar
Det är inte bögandet i sig som är felet, egentligen gäller avskyn alla som inte bildar par och skapar en familj, så som det är tänkt att vi människor ska göra.

Samtidigt är man inte mycket bättre själv när man pratar om gud och hat.
Tror man på något, försöker man leva efter det, att tvinga andra är fel.
Citera
Igår, 14:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Gud hatar ju bögar så det är klart att kristna tar efter. Jag minns inte exakt vart i Bibeln det står eller hur, men typ: ”en man som ligger med en man som man ligger med en kvinna”- någonting ska man inte låta leva.

Det finns lite olika skrivningar men alla går ut på att en man ska inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna.

Antingen så förespråkade den som författade detta analsex eller så var hen inte vid sina sinnes fulla bruk vad det gäller män och kvinnors anatomi. För det hela är riktigt weird.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in