• 7
  • 8
2024-10-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Tyvärr har jag redan gjort det, med måttligt lyckade resultat. Jag har gått hos stans bästa behandlare som landstinget kan rekommendera, provade en kort tid med AA men det var inte rätt för mig.

För min del så måste jag inte bara ta bort något, tänka "att jag ska inte dricka", räkna glas etc, jag behöver även fylla ut med positiva aktiviteter och val, något jag har kommit på.

Så nu ska jag försöka skära ned alkoholintaget, säg från 100 av något till 20, till att börja med och samtidigt börja röra på mig mer, göra nyttiga mentala övningar och lättare fysisk träning.

Som du själv säger så behöver du fylla ut med positiva aktiviteter. Börja träna, läsa böcker, och andra fritidsaktiviteter är nåt du kan börja med.
2024-10-03, 18:55
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
De visar många veckor.. tro mig... Du kanske hade en bra dag vad vet jag

Nä det gör de inte.. 2-4v men oftast sänker man de duktigt redan efter 2 då "halveringen" är större
2024-10-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Naltrexon är ju sisådär.. fråga om du kan få Campral också..

du kan supa till dej 1.3 på en vecka .. men du halverar vart 4e dag så på2v kan man gå från 1,3 , 0,65 sen 0.325 sen har du ändå nån dag till så går komma under på 2v m,en då får man fan va nykter.. Tro inte på vad alla besserwissers säger. Jag vet
2024-10-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Har inte PEth en halveringstid på 4-5 dagar, då är du bra under 0,30 på två veckor, skippa all alkohol under två veckor så är du hemma, eller är jag ute och cyklar ?

nä du har rätt..

sen går de supa upp värdet till "riskbruk" på en normal fyllehelg för vilken svensk som helst ...

vägra ta dessa prover säger jag bara
2024-10-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
du kan supa till dej 1.3 på en vecka .. men du halverar vart 4e dag så på2v kan man gå från 1,3 , 0,65 sen 0.325 sen har du ändå nån dag till så går komma under på 2v m,en då får man fan va nykter.. Tro inte på vad alla besserwissers säger. Jag vet

Varför citerar du mig?
2024-10-07, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
nä du har rätt..

sen går de supa upp värdet till "riskbruk" på en normal fyllehelg för vilken svensk som helst ...

vägra ta dessa prover säger jag bara
Helt fel. Peth är beroende av hur mycket man har druckit innan. Om vi utgår från TS som har druckit ”mer än andra” så behövs 3-4 veckor minst.
2024-10-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Helt fel. Peth är beroende av hur mycket man har druckit innan. Om vi utgår från TS som har druckit ”mer än andra” så behövs 3-4 veckor minst.

nope.. stämmer inte , lek doktor nån annanstans ! för att nå över riskbruk krävs bara dessa såkallade standardglas som vilken ungdom som helst drar i sig x5 på en helg ...
2024-10-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D

peth visar främst 2v tillbaka .. alltså kan man nå under riskbruk även om man har 1.3 2v innan , vet av erfarenhet
2024-10-08, 18:42
Moderator
Morfar-52s avatar
Vidare diskussion kring PEth-värdet hänvisas till (FB) Frågor om blodprovet PEth (Samlingstråd) /låst
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in