Citat:
Ursprungligen postat av
Tubbo
Vi har skapat ett system där du ska kunna sitta betald och skriva saker nattetid.
Du har lyssnat för mycket på Joe Rogan.
Vad som händer här är att vi båda sitter i den avklippta blomma som är kristenheten, där någon som helst brydde sig om i vems avbild du skapades.
Sanningen är den att en avklippt ros bara är vacker för ett litet tag. Sen dör den. Det är vad som kommer hända med ett Europa utan kristendom.
Skulle det inte innebära att Gud föredrar att skapa system där människor kan få betalt för att skriva på natten? Gillar Gud att lyssna på Joe Rogan, eller kanske inte, eftersom andra, som du antagligen, inte gör det?
Vi pratar ju trots allt om Guds avbild, och denna avbild bör omfatta hela det spektrum av aspekter, karaktärsdrag och värderingar som finns hos den mänskliga kollektivet.
Även Joe Rogans tankar, åsikter, värderingar och känslor måste ju vara skapade i Guds avbild. Rogan, precis som du, jag och alla andra, reflekterar vad Gud är, eftersom vi ju är skapade i hans avbild.
Gud sitter väl ändå inte och cherrypickar när han skapar någonting i sin egen avbild?
"Nej den biten utav mig själv gillar jag inte, jag struntar i den... men
den biten utav mig själv gillar jag, den ska jag nog använda när jag skapar människan"