Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
En gedigen bluff helt enkelt

https://www.etsy.com/se-en/market/entity_removal

Alla som lever här ↑↑↑

ser inte skogen för alla träd

Jo men det är endå flera tusen som upplever att de måste betala någon för att ta bort allt det där.

När någon kunde gjort det gratis när man har satt en labyrint överallt själv?

Har aldrig någonsin sett en enda vilja väl en dag ens mena jag på.

Och de målar ut vissa som skurkar och fulingar som inte har rättigheter.
Citera
2024-12-19, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Jo men det är endå flera tusen som upplever att de måste betala någon för att ta bort allt det där.

När någon kunde gjort det gratis när man har satt en labyrint överallt själv?

Har aldrig någonsin sett en enda vilja väl en dag ens mena jag på.

Och de målar ut vissa som skurkar och fulingar som inte har rättigheter.

Eller när det inte fanns något att ta bort från början...
Citera
2024-12-19, 18:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ok! "Ge ett enda exempel på någon som helst generell visdom, kunskap eller upptäckt vi som vi människor fått från bibeln?"

Hundra spänn på att du i bästa fall drar någon pretentiös och absolut intetsägande floskler ala "vatten är vått", "golv är platta" och "bebisar är små".

Se så nu! Substantiera nu ditt påstående!

Floskler som känns "intetsägande" kan också betraktas som internaliserade sanningar som vi tar för givna. Så om du vill betrakta Bibeln som en floskelgenerator så kan det bero på att Bibeln speglar sanningen.

En insikt är att separation från Gud eller det gudomliga leder till död eller andlig förlust.
Citera
2024-12-19, 22:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag säger ju inte ens att det är ett argument, utan att det är en personlig åsikt.

Men snälla. Det är ju precis lika fel om det är en åsikt. Vad du kallar det spelar noll roll. Det enda som har betydelse är att DU har sagt saker som omöjligt kan stämma, men vägrar ta ansvar för det. Du är en parodi

Patetiskt.
Citera
2024-12-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Eller när det inte fanns något att ta bort från början...

Tyvärr många har rätt att hävda sig i den frågan.
Om du hade suttit i min hjärna hade du knappast tvekat.

Men de liknar och känns uppför sig mer som en alien invasion.
De har aldrig någonsin tagit bort en enda fena av deras störningar.

Därför de talade så mycket om demoner och själen osv i Bibeln.
Man märker ibland att själva den delen är viktigt som ritualer.

Däremot har jag sett tydligt att Bibeln hittar de på men försöker ge sken att man har fått massa straff ibland.
Däremot att de började så tidigt har de själva försökt jaga vissa på ett överdrivet sätt.

Och de kan manipulera impulser och hjärnans gravitation på ett sjukt sätt.

De kommer inte en meter med deras bredbands tortyr som någon ande men de lever i fantasier.
Citera
2024-12-20, 03:22
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Generell betyder i stort och ej specifikt. Det tror jag att vi kan vara överens om.
Min invändning var att om man vill projicera specifika åsikter på mig som jag inte har, baserat på ett generellt påstående, så är det ohederligt.

Jag säger bara att författaren äger tolkningsföreträde.
Du är faktiskt en av de här som gärna drar slutsatser utan att fråga först, så då får man väl säga att du precis kastade sten i glashus.
Vem är den "korkade" i så fall?

Så hur menar du då att det generella inte skulle gälla hela?
Vad var alltså fel i det jag påpekade? Bara att du inte gillade det, och du har tolkningsföreträde?

Det är enkelt att projicera generella åsikter från generella påståenden. Att det blir så beror bara på att du helt enkelt inte gillar generella tolkningar av dina generella påståenden.

Om du skriver så att det går att feltolka så är det du som skrivit för generellt. Och därför går det lätt att misstolka. Går det att feltolka vad du skrivit så ska du inte anklaga feltolkningen, utan se istället till att skriva tydligare.

Förstår du nu?
Citera
2024-12-20, 10:16
Medlem
Citat:
Floskler som känns "intetsägande" kan också betraktas som internaliserade sanningar som vi tar för givna. Så om du vill betrakta Bibeln som en floskelgenerator så kan det bero på att Bibeln speglar sanningen.

En insikt är att separation från Gud eller det gudomliga leder till död eller andlig förlust.

Det är förstås mer bekvämt att beskriva floskler som "internaliserade sanningar" och att hävda att Bibeln "speglar sanningen" istället för att presentera något tydligt och användbart exempel på någon faktisk visdom ur Bibeln.

Att bara peka på en abstrakt, religiös idé som "att separation från Gud leder till andlig förlust" tillför absolut inte någon som helst ny, praktisk eller unik förståelse av något annat än att det förutsätter Bibelns egen giltighet. - "Det som står i Bibeln är sant eftersom det står i bibeln att det är sant" vilket per definition är exakt vad ett tvättäkta cirkelresonemang är.

Klarar du inte av att ge ett konkret exempel så blir ditt ditt resonemang bara till ett meninglöst tomt ordbajsande för att undvika kärnfrågan dvs:
Vilken specifik, praktisk och användbar visdom bidrar Bibeln egentligen med?

Så svara nu direkt på den frågan Flammarion, eller medge att du faktiskt inte har något svar!
Senast redigerad av Moscow-Mule 2024-12-20 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in