Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-10-25, 13:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det skulle mångfaldiga uppdraget om vi som moderatorer skulle manuellt höra av oss till både de som rapporterar och de som begår regelbrott. I en hektisk tråd kan vi utan problem radera 30 inlägg. Det skulle isåfall vara 60 PM. I politikforumen handlar det om 100:tals inlägg som hanteras.

Då kan man införa så att det sker automatiskt. Då ökar det inte er arbetsbörda.
Citera
2024-10-25, 13:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Jag tror att det indirekt hade kunnat medföra det ändå då det öppnar upp för en dialog: "varför raderade du inte den och dens inlägg" osv. Dialoger som vi har med användarna redan idag. Men det är ju något som forumet får ta ställning till.
Citera
2024-10-25, 14:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Har märkt att det är nånting med Flashbacks administratörer som inte stämmer. Det har hänt vid ett flertal tillfällen då jag behövt rapportera användare av olika anledningar. Ändå tycks användaren fortsätta att kunna skriva sina irrelevanta kommentarer. Om man blir rapporterad ska man bli varnad om det hanteras rätt. Eftersom användarna kan fortsätta skriva måste ju det betyda att dom inte fått någon varning. Därför börjar jag fundera nu på om Flashback valt medvetet att skita i mina anmälningar och att jag är en av dom användare som dom valt att frysa ut.

En annan viktig situation i det här sammanhanget är en gång jag skrev ett inlägg och för en gång skull fick ett bra svar. Då hade den kommentaren tagits bort utan någon som helst information om det. Jag upptäckte själv att den var borta genom att scrolla i min tråd. När jag kontaktade admin angående detta fick jag kommentaren nerskriven (som tur var) och uppgifter på vilken admin jag skulle kontakta om det. Jag skrev och frågade men fick inget svar tillbaka. Är det så att vissa användare tar dom inte på allvar och att dom bara valt att nedvärdera oss? I så fall varför? Finns det fler som upplevt detta eller är det bara jag och han/hon som skrev kommentaren som togs bort utan anledning?
Jag rp:ar också inlägg ibland, och jag kan försäkra dig om att samma har hänt mig åtskilliga gånger, med enligt mig, solklara fall av 0.03, 0.06, 1.06, 1.07, osv, utan någon åtgärd. Jag tolkar detta just som att Mod då inte gör samma bedömning som jag. Till saken hör möjligen att mina rp:n är lite ensidiga, och inte drabbar dem som jag håller med eller allmänt är sympatiskt inställd till, vilket säkert vägs in i Modsens bedömning... Modsen SKA vara opartiska, men jag är ju inte en Mod.

Och ja, jag har fått massor av inlägg borttagna, trots att jag imho alltid håller mig inom reglerna. Här handlar det nog mest om 0.03 och att Mod då har en tajtare definition av vad som är OnT och om vad som är för långt bort i tangentens riktning. Och ja, det har även blivit någon varning ibland.

Det drabbar alltså inte bara dig och stollehögern. Det är nog rätt llka, utan gräddfil för någon.
Citera
2024-10-25, 14:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag kan nog säga att jag känner mig utfryst från Religionsforumet. Det är många som vet att så fort moderatorn kan vinkla religionskritik som något regelbrott hur långsökt det än må vara så åker man direkt på en varning.

När man försöker samtala och diskutera med moderatorn så är samtalet ganska otrevligt.

Därför så undviker jag att uttrycka min åsikt i den forumdelen. Säkert skönt för många men det gör att Flashback inte kan säga sig stå för yttrandefrihet.
Nu är ju du en sån där som väldigt gärna vill uttrycka ditt förakt mot religion och dess utövare oavsett trådens faktiska Topic. Försök att hålla dig till Topic så ska det nog gå bra! Det FINNS trådar där dina tankar om religion och prelater osv klockrent hör hemma, skriv där, om det är sånt du vill skriva om. Samma gäller f ö om militanta veganer som är fett OT om de försöker köra sin agenda i en tråd om smarriga köttbullerecept. Jag är rätt säker på att modsen där har försökt säga samma sak till dig, och då är ju frågan mer om vad det egentligen är för fel på dig som inte kan ta till dig så enkel information?
Citera
2024-10-25, 15:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Någon gång har jag återkopplat till en rp:are när jag släckt rp:n och velat förklara varför.

Men bara några enstaka gånger, i speciella fall.
Citera
2024-10-25, 16:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Jodå, arbetsbördan skulle öka markant då fler skulle höra av sig och klaga.
Citera
2024-10-25, 17:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nu är ju du en sån där som väldigt gärna vill uttrycka ditt förakt mot religion och dess utövare oavsett trådens faktiska Topic. Försök att hålla dig till Topic så ska det nog gå bra! Det FINNS trådar där dina tankar om religion och prelater osv klockrent hör hemma, skriv där, om det är sånt du vill skriva om. Samma gäller f ö om militanta veganer som är fett OT om de försöker köra sin agenda i en tråd om smarriga köttbullerecept. Jag är rätt säker på att modsen där har försökt säga samma sak till dig, och då är ju frågan mer om vad det egentligen är för fel på dig som inte kan ta till dig så enkel information?

Fast nu har jag inte varit OffTopic. Jag har följt trådarnas topic och givetvis varit mycket kritisk till gudstramset. Men likväl har det varit helt på topic.

Så din inledande mening stämmer inte ett dugg. Jag följer alltid topic utom i vissa mycket unika fall. Då gäller det normalt andra forumdelar eftersom jag vet hur moderatorn förföljer religionskritiker så läser jag alltid igenom mina inlägg och jämför med topic innan jag postar i delen religion.

Så återigen blir det fel när DU försöker jaga efter och sätta åt mig som du alltid försöker med. Sluta gärna med det om inte för min skull och andras skull, så för din egen skull (ditt mående och välbefinnande).

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in